Fadak.IR راهکارهای فدک
English Русский العربية فارسی
مقالات مدیریت مطالعات زبان


/ مدیریت / مدیریت رسانه

نمونه سوالات رسانه شناسی 2


  1. اینترنت چیست؟

    • الف) یک شبکه محلی برای تبادل داده‌ها
    • ب) یک شبکه جهانی از شبکه‌های کامپیوتری
    • ج) یک وب‌سایت برای اشتراک محتوا
    • د) یک سیستم مدیریت محتوا
    • جواب: ب) یک شبکه جهانی از شبکه‌های کامپیوتری
  2. وب 1.0 چه ویژگی‌هایی دارد؟

    • الف) پویا و تعاملی
    • ب) ایستا و یک‌طرفه
    • ج) هوشمند و غیرمتمرکز
    • د) مبتنی بر هوش مصنوعی
    • جواب: ب) ایستا و یک‌طرفه
  3. ویژگی اصلی وب 2.0 چیست؟

    • الف) اطلاعات ثابت
    • ب) تعامل بالا و مشارکتی
    • ج) استفاده از بلاک‌چین
    • د) صفحات وب ایستا
    • جواب: ب) تعامل بالا و مشارکتی
  4. کدام یک از این ویژگی‌ها متعلق به وب 3.0 است؟

    • الف) استفاده از فناوری‌های AJAX
    • ب) وب‌سایت‌های ثابت
    • ج) استفاده از بلاک‌چین
    • د) صفحات ثابت HTML
    • جواب: ج) استفاده از بلاک‌چین
  5. کدام پلتفرم مثال خوبی از وب 2.0 است؟

    • الف) دایرکتوری‌ها
    • ب) فیسبوک
    • ج) سایت‌های خبری
    • د) سایت‌های مقالات آرشیوی
    • جواب: ب) فیسبوک
  6. کدام فناوری در وب 1.0 استفاده نمی‌شود؟

    • الف) HTML
    • ب) JavaScript
    • ج) CSS
    • د) صفحات ثابت
    • جواب: ب) JavaScript
  7. هدف اصلی ویکی‌ها چیست؟

    • الف) ایجاد صفحات خبری
    • ب) اشتراک دانش و همکاری جمعی
    • ج) فروش محصولات
    • د) آموزش آنلاین
    • جواب: ب) اشتراک دانش و همکاری جمعی
  8. کدام ویژگی مربوط به ویکی‌هاست؟

    • الف) ویرایش آزاد محتوا
    • ب) فقط امکان خواندن محتوا
    • ج) عدم ثبت تغییرات
    • د) استفاده فقط در محیط‌های آموزشی
    • جواب: الف) ویرایش آزاد محتوا
  9. کدام نمونه به عنوان ویکی عمومی شناخته می‌شود؟

    • الف) Confluence
    • ب) Fandom
    • ج) Wikipedia
    • د) TikiWiki
    • جواب: ج) Wikipedia
  10. چه نوع ویکی برای مدیریت دانش داخلی شرکت‌ها مناسب است؟

    • الف) ویکی سازمانی
    • ب) ویکی عمومی
    • ج) ویکی آموزشی
    • د) ویکی‌های موضوعی
    • جواب: الف) ویکی سازمانی
  11. کدام یک از موارد زیر یکی از تأثیرات منفی اینترنت است؟

    • الف) دسترسی به اطلاعات
    • ب) افزایش کارآیی
    • ج) اعتیاد به اینترنت
    • د) بهبود تعاملات اجتماعی
    • جواب: ج) اعتیاد به اینترنت
  12. در وب 3.0، تمرکز بر کدام یک از موارد زیر است؟

    • الف) ایجاد صفحات ثابت
    • ب) تعاملات اجتماعی
    • ج) امنیت داده‌ها و کنترل کاربران
    • د) استفاده از فناوری‌های قدیمی
    • جواب: ج) امنیت داده‌ها و کنترل کاربران
  13. کدام یک از موارد زیر از کارکردهای اینترنت است؟

    • الف) مدیریت پروژه‌های فیزیکی
    • ب) ارتباطات جهانی
    • ج) تولید محتوا در سطح سازمان‌ها
    • د) ایجاد محتوا بدون نیاز به اتصال اینترنت
    • جواب: ب) ارتباطات جهانی
  14. در وب 2.0، کاربران چه نقشی دارند؟

    • الف) فقط مشاهده محتوا
    • ب) ایجاد و اشتراک محتوا
    • ج) تغییر محتوای ثابت
    • د) استفاده از صفحات بدون تعامل
    • جواب: ب) ایجاد و اشتراک محتوا
  15. کدام پلتفرم برای تجارت الکترونیکی نمونه‌ای از وب 2.0 است؟

    • الف) Wikipedia
    • ب) eBay
    • ج) Amazon
    • د) Google Scholar
    • جواب: ب) eBay
  1. مفهوم رسانه‌شناسی چیست؟

    • الف) بررسی تأثیر رسانه‌ها بر رفتار و نگرش انسان‌ها
    • ب) مطالعه تولید و مصرف پیام‌ها در رسانه‌ها
    • ج) بررسی روابط میان افراد در شبکه‌های اجتماعی
    • د) همه موارد
    • پاسخ: د) همه موارد
  2. شبکه‌های اجتماعی از چه نظر با رسانه‌های سنتی تفاوت دارند؟

    • الف) فقط پیام‌ها را ارسال می‌کنند
    • ب) به کاربران اجازه می‌دهند هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده محتوا باشند
    • ج) تنها به انتشار اخبار اختصاص دارند
    • د) فقط پیام‌های یک‌طرفه ارسال می‌کنند
    • پاسخ: ب) به کاربران اجازه می‌دهند هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده محتوا باشند
  3. کدام ویژگی یکی از ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی است؟

    • الف) انتشار پیام‌های یک‌طرفه
    • ب) سرعت پایین انتقال اطلاعات
    • ج) تعامل‌پذیری بالا
    • د) محدودیت جغرافیایی در ارتباطات
    • پاسخ: ج) تعامل‌پذیری بالا
  4. چه ویژگی از شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد اتاق‌های پژواک (Echo Chambers) می‌شود؟

    • الف) دسترسی جهانی
    • ب) سرعت در انتقال اطلاعات
    • ج) فردگرایی و شخصی‌سازی محتوا
    • د) چندمنظوره بودن
    • پاسخ: ج) فردگرایی و شخصی‌سازی محتوا
  5. کدام یک از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی به افزایش آگاهی عمومی کمک می‌کند؟

    • الف) انتقال سریع اطلاعات
    • ب) تقویت دموکراسی و شفافیت
    • ج) توانمندسازی افراد و کسب‌وکارها
    • د) هیچکدام
    • پاسخ: ب) تقویت دموکراسی و شفافیت
  6. کدام چالش در شبکه‌های اجتماعی به مشکلات اخلاقی مرتبط با حریم خصوصی اشاره دارد؟

    • الف) انتشار اخبار جعلی
    • ب) اعتیاد دیجیتال
    • ج) جمع‌آوری داده‌های کاربران برای اهداف تجاری یا سیاسی
    • د) قطبی‌سازی اجتماعی
    • پاسخ: ج) جمع‌آوری داده‌های کاربران برای اهداف تجاری یا سیاسی
  7. کدام یک از انواع شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها طراحی شده است؟

    • الف) فیسبوک
    • ب) اینستاگرام
    • ج) لینکدین
    • د) توییتر
    • پاسخ: ب) اینستاگرام
  8. کدام یک از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط حرفه‌ای و شغلی طراحی شده است؟

    • الف) اینستاگرام
    • ب) لینکدین
    • ج) یوتیوب
    • د) تیک‌تاک
    • پاسخ: ب) لینکدین
  9. کدام شبکه اجتماعی برای اشتراک پیام‌های کوتاه طراحی شده است؟

    • الف) تیک‌تاک
    • ب) توییتر
    • ج) یوتیوب
    • د) تلگرام
    • پاسخ: ب) توییتر
  10. کدام یک از شبکه‌های اجتماعی به کاربران امکان اشتراک‌گذاری مقالات علمی را می‌دهد؟

    • الف) Google Scholar
    • ب) لینکدین
    • ج) مایکروسافت آکادمیک سرچ
    • د) همه موارد
    • پاسخ: د) همه موارد
  11. کدام یک از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری مقالات علمی و ارتباط با دیگر دانشمندان استفاده می‌شود؟

    • الف) ResearchGate
    • ب) اینستاگرام
    • ج) واتساپ
    • د) اسنپ‌چت
    • پاسخ: الف) ResearchGate
  12. کدام یک از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری و مشاهده ویدئوهای طولانی طراحی شده است؟

    • الف) اینستاگرام
    • ب) یوتیوب
    • ج) تیک‌تاک
    • د) توییتر
    • پاسخ: ب) یوتیوب
  13. کدام شبکه اجتماعی به طور خاص برای بحث‌های گروهی و تبادل نظرات طراحی شده است؟

    • الف) Reddit
    • ب) LinkedIn
    • ج) WhatsApp
    • د) Telegram
    • پاسخ: الف) Reddit
  14. کدام یک از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری و بررسی آثار ادبی طراحی شده است؟

    • الف) Goodreads
    • ب) Mendeley
    • ج) Quora
    • د) Twitter
    • پاسخ: الف) Goodreads
  15. کدام شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرمی برای استریم زنده بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود؟

    • الف) Discord
    • ب) Twitch
    • ج) LinkedIn
    • د) Reddit
    • پاسخ: ب) Twitch
  1. کدام یک از موارد زیر به عنوان یک تاثیر مثبت بازی‌های رایانه‌ای مطرح شده است؟

    • الف) تقویت همکاری و مهارت‌های اجتماعی
    • ب) افزایش مشکلات بینایی
    • ج) تشویق به رفتارهای خشونت‌آمیز
    • د) کاهش تعاملات اجتماعی
    • پاسخ: الف)
  2. بازی‌های اکشن و ماجراجویی مانند Call of Duty بر کدام ویژگی تمرکز دارند؟

    • الف) داستان‌های عمیق
    • ب) چالش‌ها و مبارزات
    • ج) حل مسائل پیچیده
    • د) تقویت مهارت‌های اجتماعی
    • پاسخ: ب)
  3. کدام یک از بازی‌ها در دسته‌بندی بازی‌های آموزشی قرار دارد؟

    • الف) The Elder Scrolls
    • ب) Rosetta Stone
    • ج) FIFA
    • د) The Sims
    • پاسخ: ب)
  4. کدام شرکت فناوری نقشی کلیدی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای دارد؟

    • الف) Tesla
    • ب) Sony
    • ج) Google
    • د) Amazon
    • پاسخ: ب)
  5. کدام یک از بازی‌ها در دسته‌بندی بازی‌های استراتژیک قرار دارد؟

    • الف) Age of Empires
    • ب) Super Mario Bros.
    • ج) Need for Speed
    • د) FIFA
    • پاسخ: الف)
  6. کدام یک از فناوری‌های نوین تجربه بازی‌های رایانه‌ای را بهبود خواهد داد؟

    • الف) 5G
    • ب) Cloud Computing
    • ج) AI
    • د) همه موارد
    • پاسخ: د)
  7. کدام یک از بازی‌ها در دسته‌بندی بازی‌های ترس و بقا قرار دارد؟

    • الف) Silent Hill
    • ب) Need for Speed
    • ج) Minecraft
    • د) Mario Kart
    • پاسخ: الف)
  8. کدام یک از ژانرهای بازی شامل بازی‌هایی است که در آن‌ها بازیکنان باید به طور فعال تصمیم‌گیری کنند؟

    • الف) اکشن
    • ب) استراتژیک
    • ج) نقش‌آفرینی
    • د) شبیه‌سازی
    • پاسخ: ب)
  9. کدام یک از بازی‌های زیر برای آموزش زبان طراحی شده است؟

    • الف) The Witcher
    • ب) Brain Age
    • ج) Minecraft
    • د) FIFA
    • پاسخ: ب)
  10. در کدام یک از بازی‌های زیر واقعیت مجازی استفاده می‌شود؟

    • الف) Beat Saber
    • ب) The Sims
    • ج) GTA V
    • د) Fortnite
    • پاسخ: الف)
  11. بازی‌های رایانه‌ای چه تاثیری بر مهارت‌های اجتماعی دارند؟

    • الف) آن‌ها به تقویت همکاری و ارتباطات میان بازیکنان کمک می‌کنند.
    • ب) باعث کاهش تعاملات اجتماعی می‌شوند.
    • ج) بر کاهش تمایل به همکاری تاثیر می‌گذارند.
    • د) هیچ تاثیری ندارند.
    • پاسخ: الف)
  12. کدام یک از ویژگی‌های بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک ویژگی منفی مطرح شده است؟

    • الف) تقویت مهارت‌های شناختی
    • ب) کمک به یادگیری مفاهیم پیچیده
    • ج) اعتیاد به بازی
    • د) تقویت ارتباطات اجتماعی
    • پاسخ: ج)
  13. کدام یک از زیرژانرهای بازی‌های ورزشی است؟

    • الف) FIFA
    • ب) Age of Empires
    • ج) Resident Evil
    • د) Portal
    • پاسخ: الف)
  14. کدام دسته‌بندی بازی‌ها به ویژگی‌های فنی و نوع پلتفرم اشاره دارد؟

    • الف) ژانر
    • ب) دسته‌بندی
    • ج) سبک گیم‌پلی
    • د) نوع بازی
    • پاسخ: ب)
  15. کدام یک از بازی‌های زیر به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی ژاپنی (JRPG) شناخته می‌شود؟

    • الف) Final Fantasy
    • ب) The Witcher
    • ج) World of Warcraft
    • د) Skyrim
    • پاسخ: الف)
  1. کدام یک از اهداف زیر در بازی‌های Score-Based معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

    • الف) تکمیل مأموریت‌ها
    • ب) کسب امتیاز
    • ج) پیشرفت در داستان
    • د) بقا
    • پاسخ: ب) کسب امتیاز
  2. در بازی‌های Score-Based، چطور بازیکنان امتیاز به دست می‌آورند؟

    • الف) فقط با شکست دادن دشمنان
    • ب) با انجام فعالیت‌های مختلف مانند شکست دادن دشمنان، جمع‌آوری آیتم‌ها، یا اتمام مراحل
    • ج) تنها با اتمام مراحل
    • د) با کشف مناطق جدید
    • پاسخ: ب) با انجام فعالیت‌های مختلف مانند شکست دادن دشمنان، جمع‌آوری آیتم‌ها، یا اتمام مراحل
  3. چه عاملی باعث افزایش رقابت در بازی‌های Score-Based می‌شود؟

    • الف) سیستم امتیازدهی
    • ب) وجود چالش‌های فزاینده
    • ج) سیستم رتبه‌بندی
    • د) وجود زمان محدود
    • پاسخ: ج) سیستم رتبه‌بندی
  4. کدام یک از ویژگی‌های بازی‌های Score-Based نیست؟

    • الف) چالش‌های فزاینده
    • ب) سیستم امتیازدهی
    • ج) عدم وجود رقابت
    • د) رتبه‌بندی
    • پاسخ: ج) عدم وجود رقابت
  5. کدام یک از بازی‌های زیر از نوع بازی‌های Score-Based است؟

    • الف) Grand Theft Auto
    • ب) Subway Surfers
    • ج) The Witcher 3
    • د) Call of Duty
    • پاسخ: ب) Subway Surfers
  6. در بازی‌های Score-Based، چه چیزی بازیکنان را ترغیب می‌کند تا امتیاز بیشتری کسب کنند؟

    • الف) زمان محدود
    • ب) انجام ترکیب‌های خاص
    • ج) داستان پیچیده
    • د) ایجاد پیوند با شخصیت‌ها
    • پاسخ: ب) انجام ترکیب‌های خاص
  7. کدام یک از این بازی‌ها جزء بازی‌های Score-Based است؟

    • الف) Pac-Man
    • ب) Red Dead Redemption
    • ج) Civilization VI
    • د) Fortnite
    • پاسخ: الف) Pac-Man
  8. کدام یک از ویژگی‌های بازی‌های Score-Based می‌تواند به چالش‌های بازیکن افزوده و انگیزه رقابتی ایجاد کند؟

    • الف) رتبه‌بندی جهانی
    • ب) قابلیت انتخاب شخصیت
    • ج) پیشرفت در داستان
    • د) بازی آنلاین
    • پاسخ: الف) رتبه‌بندی جهانی
  9. کدام نوع بازی‌ها در بازی‌های Score-Based می‌توانند به صورت بی‌پایان ادامه یابند؟

    • الف) بازی‌های پازل
    • ب) بازی‌های بدون محدودیت زمانی
    • ج) بازی‌های رقابتی
    • د) بازی‌های چندنفره
    • پاسخ: ب) بازی‌های بدون محدودیت زمانی
  10. کدام یک از این ویژگی‌ها می‌تواند چالش‌هایی در بازی‌های Score-Based ایجاد کند؟

    • الف) چالش‌های مداوم
    • ب) جذابیت زیاد
    • ج) تکراری شدن
    • د) استفاده از فناوری‌های جدید
    • پاسخ: ج) تکراری شدن
  11. کدام یک از موارد زیر می‌تواند یک چالش برای بازی‌های دینی و تبلیغی باشد؟

    • الف) ترویج بازی‌های آنلاین
    • ب) حساسیت‌های فرهنگی و دینی
    • ج) استفاده از گرافیک‌های پیچیده
    • د) توسعه داستان‌های پیچیده
    • پاسخ: ب) حساسیت‌های فرهنگی و دینی
  12. کدام یک از اهداف بازی‌های دینی و تبلیغی به طور خاص برای ترویج ارزش‌ها و رفتارهای دینی طراحی می‌شود؟

    • الف) شبیه‌سازی‌های زندگی دینی
    • ب) بازی‌های ترویج‌دهنده ارزش‌ها و رفتارهای دینی
    • ج) بازی‌های مبتنی بر داستان‌های مقدس
    • د) بازی‌های فلسفی و اخلاقی
    • پاسخ: ب) بازی‌های ترویج‌دهنده ارزش‌ها و رفتارهای دینی
  13. در بازی‌های تبلیغی و دینی، کدام یک از ویژگی‌های زیر به عنوان یک ابزار آموزشی مهم به کار می‌رود؟

    • الف) شبیه‌سازی‌های زندگی دینی
    • ب) چالش‌های فنی
    • ج) رتبه‌بندی جهانی
    • د) سیستم امتیازدهی
    • پاسخ: الف) شبیه‌سازی‌های زندگی دینی
  14. کدام یک از این موارد می‌تواند به عنوان هدف بازی‌های Score-Based در نظر گرفته شود؟

    • الف) آموزش مفاهیم دینی
    • ب) پیشرفت در داستان
    • ج) کسب امتیاز بالاتر
    • د) همکاری با دیگران
    • پاسخ: ج) کسب امتیاز بالاتر
  15. چه چیزی در بازی‌های Score-Based می‌تواند باعث ایجاد انگیزه برای بازیکن شود؟

    • الف) داستان پیچیده
    • ب) توانایی مقایسه امتیاز با دیگران
    • ج) ارتقاء شخصیت
    • د) پیشرفت در مراحل
    • پاسخ: ب) توانایی مقایسه امتیاز با دیگران
  1. چه هدفی در بازی‌های بقا وجود دارد؟

    • الف) زنده ماندن در برابر چالش‌ها
    • ب) نابودی دشمنان
    • ج) جمع‌آوری امتیاز
    • د) بازسازی جهان
    • جواب صحیح: الف) زنده ماندن در برابر چالش‌ها
  2. کدام ویژگی در بازی‌های بقا برای مدیریت منابع حیاتی است؟

    • الف) تغییرات وضعیت جسمانی
    • ب) جمع‌آوری و مدیریت منابع مانند غذا و آب
    • ج) آزادی عمل
    • د) تعامل با دیگر بازیکنان
    • جواب صحیح: ب) جمع‌آوری و مدیریت منابع مانند غذا و آب
  3. در بازی‌های بقا، محیط‌ها به چه شکلی هستند؟

    • الف) همیشه ثابت
    • ب) خطرناک و پویا
    • ج) فقط به صورت آنلاین
    • د) بدون تغییر
    • جواب صحیح: ب) خطرناک و پویا
  4. چه چیزی باعث افزایش شانس بقا در بازی‌های بقا می‌شود؟

    • الف) ایجاد ابزارها و پناهگاه‌ها
    • ب) نداشتن دشمنان
    • ج) عدم نیاز به منابع
    • د) صرفاً تعامل با دیگر بازیکنان
    • جواب صحیح: الف) ایجاد ابزارها و پناهگاه‌ها
  5. چه نوع تهدیداتی در بازی‌های بقا وجود دارد؟

    • الف) تهدیدات محیطی و موجودات خطرناک
    • ب) فقط تهدیدات روانی
    • ج) فقط تهدیدات فنی
    • د) تهدیدات اجتماعی
    • جواب صحیح: الف) تهدیدات محیطی و موجودات خطرناک
  6. سیستم "Permadeath" در برخی بازی‌ها چه تأثیری دارد؟

    • الف) مرگ بازیکن به معنای از دست دادن دائمی پیشرفت است
    • ب) مرگ هیچ تأثیری ندارد
    • ج) بازیکن پس از مرگ به مرحله قبلی باز می‌گردد
    • د) بازیکن از اول بازی را شروع می‌کند
    • جواب صحیح: الف) مرگ بازیکن به معنای از دست دادن دائمی پیشرفت است
  7. کدام یک از بازی‌ها به عنوان بازی بقا-جهان باز شناخته می‌شود؟

    • الف) Minecraft
    • ب) Resident Evil
    • ج) Skyrim
    • د) Portal
    • جواب صحیح: الف) Minecraft
  8. در بازی‌های بقا-ترسناک، چه عنصری برجسته است؟

    • الف) ترس و وحشت
    • ب) رقابت با دیگر بازیکنان
    • ج) استفاده از منابع کم
    • د) همکاری با دشمنان
    • جواب صحیح: الف) ترس و وحشت
  9. چه نوع بازی‌هایی در دسته بقا-چندنفره قرار می‌گیرند؟

    • الف) بازی‌هایی که تنها یک بازیکن دارند
    • ب) بازی‌هایی که بازیکنان با هم همکاری یا رقابت می‌کنند
    • ج) بازی‌هایی با محیط‌های ثابت
    • د) بازی‌هایی که تنها به مبارزه فیزیکی می‌پردازند
    • جواب صحیح: ب) بازی‌هایی که بازیکنان با هم همکاری یا رقابت می‌کنند
  10. کدام ویژگی بازی‌های بقا باعث می‌شود تجربه‌ای چالش‌برانگیز و مهیج ایجاد شود؟

    • الف) مدیریت منابع و استراتژی
    • ب) ترس از موجودات وحشی
    • ج) ساده بودن گیم‌پلی
    • د) استفاده از فناوری پیشرفته
    • جواب صحیح: الف) مدیریت منابع و استراتژی
  11. کدام ویژگی بازی‌های اکتشافی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که آزادانه در دنیای بازی حرکت کنند؟

    • الف) دنیای باز و گسترده
    • ب) وجود معماهای پیچیده
    • ج) پاداش‌های اکتشافی
    • د) تعامل با NPCs
    • جواب صحیح: الف) دنیای باز و گسترده
  12. چه چیزی در بازی‌های اکتشافی باعث تشویق بازیکنان به کشف مکان‌های مخفی می‌شود؟

    • الف) پاداش‌های اکتشافی
    • ب) زمان‌بندی محدود
    • ج) رقابت با دیگر بازیکنان
    • د) محیط‌های محدود
    • جواب صحیح: الف) پاداش‌های اکتشافی
  13. کدام بازی به عنوان یک نمونه از بازی‌های اکتشافی معرفی شده است؟

    • الف) Skyrim
    • ب) Resident Evil
    • ج) Rust
    • د) Don't Starve
    • جواب صحیح: الف) Skyrim
  14. در بازی‌های معما محور، چه چیزی معمولاً به طور تدریجی پیچیده‌تر می‌شود؟

    • الف) سطح دشواری معماها
    • ب) تعداد بازیکنان
    • ج) گرافیک بازی
    • د) محیط‌های بازی
    • جواب صحیح: الف) سطح دشواری معماها
  15. کدام یک از ویژگی‌های بازی‌های معما محور به بازیکنان کمک می‌کند تا معماها را حل کنند؟

    • الف) محیط تعاملی و سرنخ‌ها
    • ب) محیط‌های ثابت
    • ج) استفاده از فناوری پیشرفته
    • د) تعامل با دیگر بازیکنان
    • جواب صحیح: الف) محیط تعاملی و سرنخ‌ها
  1. چه عواملی باعث تسلط بر مهارت‌ها در بازی‌های دیجیتالی می‌شوند؟

    • الف) تمرین و تکرار
    • ب) استفاده از فناوری‌های جدید
    • ج) رقابت با دیگر بازیکنان
    • د) هیچ‌کدام
    • جواب صحیح: الف) تمرین و تکرار
  2. در سیستم پیشرفت مهارت‌ها، چه چیزی به بازیکنان امکان ارتقاء مهارت‌ها را می‌دهد؟

    • الف) افزایش سرعت
    • ب) استفاده مکرر از یک مهارت خاص
    • ج) ایجاد چالش‌های جدید
    • د) هیچ‌کدام
    • جواب صحیح: ب) استفاده مکرر از یک مهارت خاص
  3. کدام‌یک از ویژگی‌های بازی‌هایی که بر تسلط بر مهارت‌ها تمرکز دارند، به بازیکنان آزادی عمل می‌دهد؟

    • الف) سیستم رتبه‌بندی
    • ب) آزادی در تمرین
    • ج) چالش‌های تخصصی
    • د) بازخورد و آنالیز عملکرد
    • جواب صحیح: ب) آزادی در تمرین
  4. در بازی‌های رقابتی، چه چیزی می‌تواند انگیزه‌ای برای بهبود مهارت‌ها باشد؟

    • الف) جوایز ویژه
    • ب) رتبه‌بندی
    • ج) استفاده از توانایی‌های مکمل
    • د) بخش‌های آموزشی
    • جواب صحیح: ب) رتبه‌بندی
  5. کدام‌یک از بازی‌های زیر بیشتر بر تسلط بر مهارت‌های مبارزه‌ای تمرکز دارد؟

    • الف) Guitar Hero
    • ب) Street Fighter
    • ج) FIFA
    • د) Dark Souls
    • جواب صحیح: ب) Street Fighter
  6. چالش‌های تخصصی در بازی‌ها به چه چیزی کمک می‌کنند؟

    • الف) بهبود گرافیک بازی
    • ب) بهبود مهارت‌های بازیکن
    • ج) افزایش طول مدت بازی
    • د) تشویق به رقابت بیشتر
    • جواب صحیح: ب) بهبود مهارت‌های بازیکن
  7. کدام‌یک از بازی‌ها به عنوان نمونه‌ای از بازی‌های موسیقی و ریتم ذکر شده است؟

    • الف) Call of Duty
    • ب) Guitar Hero
    • ج) Tekken
    • د) Rocket League
    • جواب صحیح: ب) Guitar Hero
  8. در بازی‌های ورزشی، تسلط بر کدام مهارت‌ها اهمیت زیادی دارد؟

    • الف) کنترل توپ و شوت‌زنی
    • ب) مبارزه و تاکتیک‌های نظامی
    • ج) حل معماها
    • د) هیچ‌کدام
    • جواب صحیح: الف) کنترل توپ و شوت‌زنی
  9. در بازی‌های همکاری‌محور، موفقیت به چه چیزی بستگی دارد؟

    • الف) هماهنگی و همکاری بازیکنان
    • ب) توانایی‌های فردی
    • ج) سیستم‌های پیشرفته رتبه‌بندی
    • د) استفاده از سلاح‌های پیشرفته
    • جواب صحیح: الف) هماهنگی و همکاری بازیکنان
  10. کدام‌یک از بازی‌های زیر یک بازی رقابتی است؟

    • الف) Left 4 Dead
    • ب) Fortnite
    • ج) It Takes Two
    • د) Overwatch
    • جواب صحیح: ب) Fortnite
  11. بازی‌هایی که بر همکاری و رقابت تمرکز دارند، چه نوع تجربه‌ای را به بازیکنان ارائه می‌دهند؟

    • الف) تجربه‌ای استرس‌زا و پر فشار
    • ب) تجربه‌ای اجتماعی و هیجان‌انگیز
    • ج) تجربه‌ای به شدت رقابتی و تنها
    • د) هیچ‌کدام
    • جواب صحیح: ب) تجربه‌ای اجتماعی و هیجان‌انگیز
  12. کدام‌یک از ویژگی‌های بازی‌های آرامش‌بخش می‌تواند به تجربه لذت‌بخش بازی کمک کند؟

    • الف) موسیقی و صداگذاری آرام‌بخش
    • ب) رقابت شدید
    • ج) چالش‌های پیچیده
    • د) سیستم‌های پیشرفته رتبه‌بندی
    • جواب صحیح: الف) موسیقی و صداگذاری آرام‌بخش
  13. کدام‌یک از بازی‌های زیر یک بازی همکاری‌محور است؟

    • الف) FIFA
    • ب) Rocket League
    • ج) It Takes Two
    • د) Counter-Strike
    • جواب صحیح: ج) It Takes Two
  14. کدام‌یک از موارد زیر چالش‌های بازی‌های رقابتی را توصیف می‌کند؟

    • الف) نیاز به هماهنگی در تیم
    • ب) فشار برای پیروزی و تنش
    • ج) استفاده از مهارت‌های مکمل
    • د) تمرکز بر حل معماها
    • جواب صحیح: ب) فشار برای پیروزی و تنش
  15. کدام‌یک از ویژگی‌های بازی‌های آرامش‌بخش از ویژگی‌های اصلی این بازی‌ها است؟

    • الف) گیم‌پلی پیچیده و چالش‌برانگیز
    • ب) گرافیک ساده و زیبا
    • ج) تمرکز بر رقابت و جوایز
    • د) سیستم پیشرفت مهارت‌ها
    • جواب صحیح: ب) گرافیک ساده و زیبا
  1. دام یک از انواع بازی‌های دیجیتالی در راستای آموزش مستقیم مفاهیم دینی طراحی شده‌اند؟

    • الف) بازی‌های آموزشی دینی
    • ب) بازی‌های استراتژی دینی
    • ج) بازی‌های شبیه‌سازی دینی
    • د) بازی‌های اکشن با پس‌زمینه دینی
    • جواب: الف) بازی‌های آموزشی دینی
  2. هدف اصلی بازی‌های نقش‌آفرینی دینی چیست؟

    • الف) آموزش مفاهیم اخلاقی
    • ب) تجربه و یادگیری مفاهیم دینی از طریق نقش‌آفرینی در داستان‌های دینی
    • ج) گسترش آموزه‌های دینی
    • د) آموزش اصول نماز و روزه
    • جواب: ب) تجربه و یادگیری مفاهیم دینی از طریق نقش‌آفرینی در داستان‌های دینی
  3. کدام نوع بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در محیط‌های مجازی اعمال دینی مانند زیارت یا نماز را تجربه کنند؟

    • الف) بازی‌های شبیه‌سازی دینی
    • ب) بازی‌های ماجراجویی با مضمون دینی
    • ج) بازی‌های اکشن با پس‌زمینه دینی
    • د) بازی‌های استراتژی دینی
    • جواب: الف) بازی‌های شبیه‌سازی دینی
  4. کدام یک از موارد زیر مثال‌هایی از بازی‌های دینی است که به آموزش قرآن یا تاریخ اسلام اختصاص دارند؟

    • الف) The Pilgrim's Progress Game
    • ب) Salam
    • ج) بازی‌های آموزشی دینی
    • د) بازی‌های اکشن دینی
    • جواب: ب) Salam
  5. کدامیک از بازی‌ها می‌تواند به عنوان ابزاری برای ترویج احترام متقابل میان پیروان ادیان مختلف عمل کند؟

    • الف) بازی‌های نقش‌آفرینی دینی
    • ب) بازی‌های شبیه‌سازی دینی
    • ج) بازی‌های اجتماعی دینی
    • د) ایجاد دیالوگ‌های بین‌دینی
    • جواب: د) ایجاد دیالوگ‌های بین‌دینی
  6. چه چالشی ممکن است در طراحی بازی‌های دینی ایجاد شود؟

    • الف) رعایت استانداردهای بازی‌های سرگرم‌کننده
    • ب) حفظ تعادل بین سرگرمی و آموزش
    • ج) استفاده از گرافیک‌های جذاب
    • د) ایجاد محتوای سرگرم‌کننده
    • جواب: ب) حفظ تعادل بین سرگرمی و آموزش
  7. کدام یک از موارد زیر می‌تواند به عنوان پیام‌های اخلاقی در بازی‌های دینی در نظر گرفته شود؟

    • الف) آموزش تکنیک‌های بازی
    • ب) عدالت، ایثار، امید
    • ج) حل معماهای پیچیده
    • د) ایجاد محیط‌های رقابتی
    • جواب: ب) عدالت، ایثار، امید
  8. کدام یک از بازی‌های رایانه‌ای به‌طور خاص برای آموزش اصول دین اسلام به کودکان طراحی شده است؟

    • الف) Salam
    • ب) The Pilgrim's Progress Game
    • ج) بازی‌های آموزشی دینی
    • د) بازی‌های شبیه‌سازی دینی
    • جواب: الف) Salam
  9. چه موضوعی می‌تواند موجب حساسیت‌های فرهنگی و مذهبی در طراحی بازی‌های دینی شود؟

    • الف) استفاده نادرست از مفاهیم دینی
    • ب) به‌کارگیری مکانیک‌های جذاب
    • ج) انتخاب داستان‌های جذاب
    • د) استفاده از موسیقی متنوع
    • جواب: الف) استفاده نادرست از مفاهیم دینی
  10. کدام یک از بازی‌های رایانه‌ای به آموزش داستان‌های سفر روحانی می‌پردازد؟

    • الف) Salam
    • ب) The Pilgrim's Progress Game
    • ج) بازی‌های شبیه‌سازی دینی
    • د) بازی‌های استراتژی دینی
    • جواب: ب) The Pilgrim's Progress Game
  11. کدام نوع بازی از بازیکنان می‌خواهد تا از طریق حل معماها مفاهیم دینی و اخلاقی را درک کنند؟

    • الف) بازی‌های اکشن با پس‌زمینه دینی
    • ب) بازی‌های پازل دینی
    • ج) بازی‌های استراتژی دینی
    • د) بازی‌های آموزشی دینی
    • جواب: ب) بازی‌های پازل دینی
  12. در کدام نوع بازی‌های دیجیتالی بازیکن باید تصمیماتی با تأثیرات اخلاقی و مذهبی بگیرد؟

    • الف) بازی‌های آموزشی دینی
    • ب) بازی‌های استراتژی دینی
    • ج) بازی‌های نقش‌آفرینی دینی
    • د) بازی‌های اکشن با پس‌زمینه دینی
    • جواب: ج) بازی‌های نقش‌آفرینی دینی
  13. کدام چالش ممکن است در طراحی بازی‌های دینی برای جوانان ایجاد شود؟

    • الف) عدم جذابیت بازی‌ها
    • ب) تضاد با ارزش‌های دینی
    • ج) استفاده از گرافیک‌های نامناسب
    • د) ناتوانی در آموزش آموزه‌های دینی
    • جواب: ب) تضاد با ارزش‌های دینی
  14. کدام یک از بازی‌ها می‌تواند برای آموزش مفاهیم دینی مانند نماز، روزه، یا داستان‌های انبیا استفاده شود؟

    • الف) بازی‌های شبیه‌سازی دینی
    • ب) بازی‌های آموزشی دینی
    • ج) بازی‌های اکشن با پس‌زمینه دینی
    • د) بازی‌های ماجراجویی با مضمون دینی
    • جواب: ب) بازی‌های آموزشی دینی
  15. چگونه بازی‌های دینی می‌توانند در تعاملات اجتماعی مفید باشند؟

    • الف) آموزش گرافیک‌های جذاب
    • ب) تقویت و ترویج اصول دینی در روابط اجتماعی
    • ج) افزایش رقابت در جوامع مذهبی
    • د
  1. مخاطبان رسانه‌های دینی چه ویژگی‌هایی دارند؟
    الف) نیاز به محتوای تفریحی
    ب) نیاز به محتوای مذهبی و فرهنگی
    ج) تنها به دنبال اخبار سیاسی
    د) هیچکدام
    جواب: ب

  2. کدام مورد به عنوان یکی از جنبه‌های مهم نقد رسانه‌ها شناخته می‌شود؟
    الف) تحلیل اقتصادی
    ب) شناسایی سوگیری‌ها و پیام‌های ضمنی
    ج) تنها بررسی زیبایی‌شناسی
    د) بررسی دقیق قیمت‌ها
    جواب: ب

  3. نقد رسانه با هدف چه چیزی انجام می‌شود؟
    الف) تحلیل جنبه‌های مالی رسانه
    ب) بررسی نحوه تولید و توزیع پیام‌ها
    ج) ارزیابی محتوای رسانه‌ها و تأثیر آن بر مخاطبان
    د) فقط بررسی سوگیری‌های سیاسی
    جواب: ج

  4. چه چیزی در تحلیل ایدئولوژیک بررسی می‌شود؟
    الف) ساختار مالکیت رسانه‌ای
    ب) شیوه‌های بازاریابی
    ج) تأثیرات اقتصادی
    د) تمام موارد
    جواب: الف

  5. کدام یک از انواع تحلیل رسانه، به واکنش‌های شخصی و عاطفی مخاطب توجه دارد؟
    الف) تحلیل سازمانی
    ب) تحلیل حسب‌حال‌گونه
    ج) تحلیل اسطوره‌شناختی
    د) تحلیل ایدئولوژیک
    جواب: ب

  6. در تحلیل ارتباطات غیرکلامی، کدام گزینه بررسی می‌شود؟
    الف) نحوه استفاده از استعاره‌ها
    ب) کنش‌های غیرکلامی مانند حرکات بدن یا حالات چهره
    ج) بازاریابی رسانه
    د) هیچکدام
    جواب: ب

  7. کدام نوع زاویه دوربین می‌تواند حس قدرت را در شخصیت‌ها نمایش دهد؟
    الف) زاویه بالا
    ب) زاویه پایین
    ج) زاویه پرنده
    د) زاویه هلندی
    جواب: ب

  8. زاویه دوربین "Bird’s Eye View" چه ویژگی‌ای دارد؟
    الف) ایجاد حس ضعف در شخصیت‌ها
    ب) نمایش جزئیات کلی صحنه
    ج) ایجاد حس تنش
    د) تأکید بر احساسات چهره
    جواب: ب

  9. زاویه هلندی معمولاً در کدام ژانرها استفاده می‌شود؟
    الف) درام
    ب) علمی-تخیلی و وحشت
    ج) کمدی
    د) مستند
    جواب: ب

  10. کدام زاویه دوربین برای ایجاد حس ناآرامی و اختلال استفاده می‌شود؟
    الف) زاویه بالا
    ب) زاویه هلندی
    ج) زاویه کلوزآپ
    د) زاویه شانه‌ای
    جواب: ب

  11. زاویه دوربین "Close-Up" چه کاربردی دارد؟
    الف) نمایش احساسات و جزئیات
    ب) نمایی از محیط
    ج) بررسی ساختار فنی فیلم
    د) نمایش تعاملات اجتماعی
    جواب: الف

  12. کدام نوع تحلیل رسانه به بررسی نحوه استفاده از استعاره‌ها و تصاویر احساسی می‌پردازد؟
    الف) تحلیل سازمانی
    ب) تحلیل روایت و ژانر
    ج) تحلیل ایدئولوژیک
    د) تحلیل حسب‌حال‌گونه
    جواب: ج

  13. زاویه دوربین "Eye-Level Angle" چه ویژگی‌ای دارد؟
    الف) ایجاد حس قدرت
    ب) ارتباط طبیعی و بی‌طرفی بین سوژه و مخاطب
    ج) نمایش شخصیت‌های ضعیف
    د) هیچکدام
    جواب: ب

  14. کدام یک از نماهای دور، برای نمایش ارتباط سوژه با محیط اطراف استفاده می‌شود؟
    الف) نمای خیلی دور
    ب) نمای نیمه دور
    ج) نمای میانه
    د) نمای درشت
    جواب: ب

  15. زاویه دوربین "Medium Close-Up" بیشتر برای چه نوع صحنه‌هایی مناسب است؟
    الف) صحنه‌های اکشن
    ب) مکالمات جدی یا احساسی
    ج) معرفی محیط
    د) تحلیل داستان
    جواب: ب

 

  1. کدام مورد جزو بخش‌های اصلی نقد یک فیلم مستند است؟

    • الف) تحلیل موسیقی
    • ب) تحلیل داستان و ساختار
    • ج) تحلیل کارگردانی و سبک بصری
    • د) هیچکدام
    • پاسخ صحیح: ب
  2. چه عاملی برای انتقال پیام فیلم مستند اهمیت دارد؟

    • الف) بازیگری
    • ب) تکنیک‌های مصاحبه و تصاویر آرشیوی
    • ج) گرافیک‌های انیمیشنی
    • د) تنها موسیقی
    • پاسخ صحیح: ب
  3. در نقد یک فیلم مستند، بررسی صحت اطلاعات به کدام بخش تعلق دارد؟

    • الف) تحلیل محتوای فیلم
    • ب) تحلیل شخصیت‌ها
    • ج) تحلیل ساختار فیلم
    • د) تحلیل موسیقی
    • پاسخ صحیح: الف
  4. چه عاملی در ایجاد رابطه احساسی با تماشاگر مؤثر است؟

    • الف) شخصیت‌ها و مصاحبه‌ها
    • ب) تدوین و نورپردازی
    • ج) موسیقی و صدا
    • د) طراحی صحنه
    • پاسخ صحیح: الف
  5. فیلم مستند "دوربین‌گردی" به بررسی تأثیر کدام فناوری می‌پردازد؟

    • الف) فناوری دوربین‌های دیجیتال
    • ب) فناوری اینترنت
    • ج) فناوری هوش مصنوعی
    • د) فناوری خودروهای خودران
    • پاسخ صحیح: الف
  6. ساختار فیلم "دوربین‌گردی" به چه صورت است؟

    • الف) خطی و یکپارچه
    • ب) سه‌گانه: تاریخچه، تأثیرات حال حاضر و پیش‌بینی آینده
    • ج) تقسیم‌شده به پنج بخش
    • د) بدون ساختار مشخص
    • پاسخ صحیح: ب
  7. در نقد فیلم مستند، چه چیزی به‌طور ویژه تحلیل می‌شود؟

    • الف) داستان و پیام فیلم
    • ب) میزان فروش فیلم
    • ج) تعداد بازیگران
    • د) رنگ‌های به‌کاررفته در فیلم
    • پاسخ صحیح: الف
  8. چرا در نقد فیلم مستند، تحلیل مصاحبه‌ها اهمیت دارد؟

    • الف) چون مصاحبه‌ها به فیلم طول می‌دهند
    • ب) چون کمک می‌کند تا اطلاعات به‌طور مؤثر منتقل شوند
    • ج) چون شخصیت‌ها را جذاب‌تر می‌کنند
    • د) هیچکدام
    • پاسخ صحیح: ب
  9. در فیلم "دوربین‌گردی"، استفاده از تصاویر آرشیوی چه نقشی دارد؟

    • الف) برای تزئینات بصری
    • ب) برای نشان دادن تاریخچه تکنولوژی دوربین‌های دیجیتال
    • ج) برای خلق احساسات ترس
    • د) هیچکدام
    • پاسخ صحیح: ب
  10. در نقد فیلم مستند، کدام بخش برای ارزیابی دقت اطلاعات فیلم ضروری است؟

  • الف) تحلیل شخصیت‌ها
  • ب) تحلیل محتوای فیلم
  • ج) تحلیل کارگردانی
  • د) تحلیل موسیقی
  • پاسخ صحیح: ب
  1. در فیلم مستند "دوربین‌گردی"، چه چیزی باعث ایجاد احساس نزدیکی به داستان‌ها می‌شود؟
  • الف) استفاده از تصاویر زیبا
  • ب) مصاحبه‌های شخصی و صمیمانه
  • ج) بازیگران مشهور
  • د) تدوین سریع
  • پاسخ صحیح: ب
  1. در تحلیل فیلم مستند، چه چیزی می‌تواند در ارزیابی تأثیرگذاری فیلم مؤثر باشد؟
  • الف) تعداد تماشاگران
  • ب) تأثیر فیلم بر احساسات و تفکرات تماشاگر
  • ج) میزان دقت اطلاعات
  • د) تعداد شخصیت‌های فیلم
  • پاسخ صحیح: ب
  1. در تحلیل فیلم مستند، به کدام یک از این موارد اشاره نمی‌شود؟
  • الف) تأثیرات اجتماعی و فرهنگی
  • ب) تحلیل داستانی و ساختار
  • ج) میزان فروش بلیت
  • د) تحلیل پیام و تأثیرگذاری
  • پاسخ صحیح: ج
  1. چه چیزی به درک بهتر پیام فیلم مستند کمک می‌کند؟
  • الف) سرعت تدوین
  • ب) استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی خاص
  • ج) استفاده مؤثر از تصاویر و مصاحبه‌ها
  • د) تعداد شخصیت‌های فیلم
  • پاسخ صحیح: ج
  1. در نقد یک فیلم مستند، ارزیابی ساختار فیلم به چه صورتی انجام می‌شود؟
  • الف) بررسی نظم زمانی و ترتیب اطلاعات
  • ب) تحلیل میزان دقت اطلاعات
  • ج) بررسی تغییرات در شخصیت‌ها
  • د) ارزیابی سبک بازیگری
  • پاسخ صحیح: الف
  1. برندسازی شخصی چیست؟

    • الف) ایجاد یک برند برای محصولات فردی
    • ب) ایجاد یک هویت منحصربه‌فرد در فضای دیجیتال
    • ج) بازاریابی برای کسب‌وکار
    • د) هیچکدام
      پاسخ: ب
  2. در برندسازی شخصی، کدام یک از موارد زیر مهم است؟

    • الف) شناسایی ارزش‌ها
    • ب) شناسایی رقبا
    • ج) شناخت انواع رسانه‌ها
    • د) ارتباط با شبکه‌های اجتماعی
      پاسخ: الف
  3. چه ابزاری به افراد کمک می‌کند استراتژی‌های برندسازی خود را به صورت تصویری طراحی کنند؟

    • الف) بوم برند شخصی
    • ب) نقشه راه دیجیتال
    • ج) نرم‌افزار گرافیکی
    • د) شبکه‌های اجتماعی
      پاسخ: الف
  4. هدف از انتخاب نام مناسب در برندسازی شخصی چیست؟

    • الف) جذاب‌تر کردن تصویر برند
    • ب) تسهیل در جذب مخاطب
    • ج) ایجاد هماهنگی بین هویت فردی و تصویر بیرونی
    • د) افزایش فروش
      پاسخ: ج
  5. کدامیک از موارد زیر نقش مهمی در تولید محتوا در برندسازی دیجیتال ایفا می‌کند؟

    • الف) انتخاب نام برند
    • ب) مهارت‌های ارتباطی
    • ج) بررسی رقبا
    • د) انتخاب رنگ برند
      پاسخ: ب
  6. تصویر پروفایل با چهره جدی چه پیامی را ممکن است منتقل کند؟

    • الف) دوستانه بودن
    • ب) بی‌تفاوتی
    • ج) عدم تمایل به نشان دادن احساسات
    • د) اعتماد به نفس بالا
      پاسخ: ج
  7. کدام نوع عکس پروفایل ممکن است نشان‌دهنده تمایل به جلب توجه و شخصیت متفاوت باشد؟

    • الف) عکس رسمی
    • ب) عکس هنری یا خلاقانه
    • ج) عکس فامیلی
    • د) عکس ساده
      پاسخ: ب
  8. چه عواملی می‌توانند در روانشناسی عکس پروفایل تأثیرگذار باشند؟

    • الف) نوع لباس
    • ب) پس‌زمینه و محیط
    • ج) زبان بدن
    • د) همه موارد
      پاسخ: د
  9. چرا انتخاب عکس پروفایل با پس‌زمینه ساده می‌تواند مهم باشد؟

    • الف) نشان‌دهنده علاقه به طبیعت
    • ب) کمک به ایجاد تمرکز روی فرد
    • ج) ایجاد هماهنگی با شخصیت فردی
    • د) نشان‌دهنده تمایل به زندگی شهری
      پاسخ: ب
  10. لباس راحتی یا ورزشی در عکس پروفایل می‌تواند نشانه چیست؟

    • الف) جدیت
    • ب) شخصیت غیررسمی
    • ج) تمایل به جلب توجه
    • د) تمایل به ارتباطات حرفه‌ای
      پاسخ: ب
  11. کدام یک از موارد زیر می‌تواند تأثیر زیادی بر تصویر ذهنی دیگران از فرد بگذارد؟

    • الف) محتوای پروفایل
    • ب) تعداد دوستان
    • ج) عکس پروفایل
    • د) محل زندگی
      پاسخ: ج
  12. چرا انتخاب عکس پروفایل مهم است؟

    • الف) به‌طور مستقیم پیام‌هایی در مورد شخصیت و ارزش‌ها منتقل می‌کند
    • ب) برای نشان دادن شجاعت در فضای آنلاین
    • ج) برای جلب توجه عمومی
    • د) برای تغییر هویت فرد
      پاسخ: الف
  13. در پروفایل‌های گروهی، افراد معمولاً به دنبال چه پیامی هستند؟

    • الف) نمایش شخصیت اجتماعی‌تر
    • ب) جلب توجه بیشتر
    • ج) نشان دادن تمایل به تعلق به گروه‌های خاص
    • د) هیچکدام
      پاسخ: الف
  14. کدامیک از موارد زیر می‌تواند تأثیر منفی در برندسازی شخصی داشته باشد؟

    • الف) اشتباهات رایج در مدیریت ردپای دیجیتال
    • ب) داشتن یک تصویر مثبت در شبکه‌های اجتماعی
    • ج) مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی
    • د) انتخاب هویت بصری جذاب
      پاسخ: الف
  15. چه چیزی به افراد کمک می‌کند تا به طور مؤثرتر برند شخصی خود را مدیریت کنند؟

    • الف) درک اهمیت به‌روزرسانی برند
    • ب) فراموش کردن روند تکامل برند
    • ج) افزایش تعداد دنبال‌کنندگان
    • د) نگهداری یک پروفایل ساده
      پاسخ: الف
  1. کدام گروه از مخاطبان رسانه‌های دینی به دنبال تقویت ایمان و ارتقاء دانش دینی خود هستند؟

    • الف) افراد با ایمان و معتقد به دین
    • ب) افراد تازه‌وارد به دین
    • ج) محققان دینی
    • د) افراد غیرمذهبی
    • پاسخ صحیح: الف)
  2. چه نوع محتوایی برای افراد تازه‌وارد به دین مناسب است؟

    • الف) محتوای تخصصی
    • ب) مقالات علمی
    • ج) محتوای آموزشی ساده و قابل فهم
    • د) تحلیل‌های عمیق و تخصصی
    • پاسخ صحیح: ج)
  3. کدام گروه از مخاطبان رسانه‌های دینی به مطالب تخصصی و مقالات علمی نیاز دارند؟

    • الف) روحانیون و رهبران مذهبی
    • ب) افراد با ایمان و معتقد به دین
    • ج) محققان و دانشمندان دینی
    • د) جوانان و نوجوانان
    • پاسخ صحیح: ج)
  4. محتوای مناسب برای روحانیون و رهبران مذهبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

    • الف) مطالب تفسیری و تحلیلی
    • ب) اخبار دینی و مذهبی
    • ج) مطالب مرتبط با تعلیم و تربیت دینی
    • د) مطالب علمی تخصصی
    • پاسخ صحیح: ج)
  5. کدام گروه از مخاطبان رسانه‌های دینی بیشتر به دنبال محتوای جذاب و آموزنده هستند؟

    • الف) محققان دینی
    • ب) افراد با اعتقادات متفاوت یا غیرمذهبی
    • ج) روحانیون
    • د) افراد با ایمان
    • پاسخ صحیح: ب)
  6. کدام گروه از مخاطبان رسانه‌های دینی به محتواهای مرتبط با خانواده و تربیت فرزندان توجه بیشتری دارند؟

    • الف) مردان
    • ب) زنان
    • ج) جوانان
    • د) محققان
    • پاسخ صحیح: ب)
  7. مخاطبان رسانه‌های دینی با وضعیت اقتصادی بالا به کدام نوع محتوا علاقه‌مندند؟

    • الف) محتوای رایگان و عمومی
    • ب) محتوای تخصصی و پرداختی
    • ج) محتوای آموزشی ساده
    • د) محتوای صوتی و تصویری
    • پاسخ صحیح: ب)
  8. کدام گروه از مخاطبان رسانه‌های دینی معمولاً از رسانه‌های دیجیتال برای دسترسی به محتوای دینی استفاده می‌کنند؟

    • الف) مخاطبان میانسال و مسن‌تر
    • ب) مخاطبان جوان
    • ج) محققان دینی
    • د) روحانیون
    • پاسخ صحیح: ب)
  9. کدام ابزار برای تحلیل رفتارهای مخاطبان رسانه‌های دینی استفاده می‌شود؟

    • الف) تحلیل‌های دینی
    • ب) نظرسنجی‌ها
    • ج) ابزارهای تحلیل داده
    • د) رسانه‌های اجتماعی
    • پاسخ صحیح: ج)
  10. کدام روش ارتباطی برای جذب مخاطبان جوان بیشتر موثر است؟

    • الف) رادیو و تلویزیون
    • ب) وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل
    • ج) کتاب‌های دینی
    • د) جلسات و کارگاه‌های آموزشی
    • پاسخ صحیح: ب)
  11. کدام گروه از مخاطبان رسانه‌های دینی بیشتر به منابع ثابت و معتبر برای دریافت محتوای دینی توجه دارند؟

    • الف) جوانان
    • ب) افراد با ایمان
    • ج) مخاطبان میانسال و مسن‌تر
    • د) محققان دینی
    • پاسخ صحیح: ج)
  12. کدام یک از این ویژگی‌ها مربوط به مخاطبان رسانه‌های دینی با وضعیت اقتصادی پایین است؟

    • الف) علاقه به محتوای تخصصی
    • ب) توجه به رسانه‌های رایگان و دسترسی‌پذیر
    • ج) استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل
    • د) علاقه به محتوای پیچیده
    • پاسخ صحیح: ب)
  13. چه نوع محتوای دینی می‌تواند به تقویت هویت دینی و فرهنگی مخاطبان کمک کند؟

    • الف) تحلیل‌های سیاسی
    • ب) محتوای تخصصی دینی
    • ج) برنامه‌های سرگرم‌کننده
    • د) محتوای آموزشی و ترویجی
    • پاسخ صحیح: د)
  14. کدام ویژگی برای برگزاری وبینارها و کنفرانس‌های آنلاین اهمیت دارد؟

    • الف) برگزاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی
    • ب) استفاده از سخنرانان معتبر برای ارائه محتوای دینی
    • ج) استفاده از ابزارهای آموزشی رایگان
    • د) استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال کم‌هزینه
    • پاسخ صحیح: ب)
  15. کدام روش می‌تواند به تقویت تعاملات و مشارکت آنلاین مخاطبان کمک کند؟

    • الف) استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل
    • ب) مشارکت در فعالیت‌های دینی حضوری
    • ج) شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های آنلاین
    • د) برنامه‌های تلویزیونی
    • پاسخ صحیح: ج)

مقالات
سیاست
رسانه‎های دیجیتال
علوم انسانی
مدیریت
روش تحقیق‌وتحلیل
متفرقه
درباره فدک
مدیریت
مجله مدیریت معاصر
آیات مدیریتی
عکس نوشته‌ها
عکس نوشته
بانک پژوهشگران مدیریتی
عناوین مقالات مدیریتی
منابع درسی (حوزه و دانشگاه)
مطالعات
رصدخانه شخصیت‌ها
رصدخانه - فرهنگی
رصدخانه - دانشگاهی
رصدخانه - رسانه
رصدخانه- رویدادهای علمی
زبان
لغت نامه
تست زبان روسی
ضرب المثل روسی
ضرب المثل انگلیسی
جملات چهار زبانه
logo-samandehi
درباره ما | ارتباط با ما | سیاست حفظ حریم خصوصی | مقررات | خط مشی کوکی‌ها |
نسخه پیش آلفا 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions نسخه قدیم