Fadak.IR راهکارهای فدک
English Русский العربية فارسی
مقالات مدیریت مطالعات زبان


/ فاوا / هوش مصنوعی

فعالان، شرکت‌های و محصولات هوش‌مصنوعی


      اپلیکیشن هوش مصنوعی
      شرکت‌های ایرانی هوش مصنوعی
         مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت
         امن موج
         ایبو
         پایگاه جامع تحلیل محتوا
         پردازش هوشمند نور
         تحلیل افزار طوبی تک
         تحلیل‌افزار مبتکر میراث
         تکسوس
         خورشیدسافت
         داده‌پرداز نوین
         دیتاک
         دیتامون
         راهکار پردازش ژرف(روشن)
         رایاداده
         رباتیک و هوش مصنوعی نوژان
         ژرفیران
         سحاب‌پرداز
         سیستم نگر ساینا
         عامراندیش هوشمند
         عصرگویش پرداز
         فراگستر
         فرآیند مدار پیشرو
         فناپ
         فن‌آفرینان زندگی نو
         فناوران اطلاعات سخن
         گنج آفرینان تابان ایده (پلتفرم هوش مصنوعی رهام)
         آرمان رایان شریف
         مشاوران مدیریت هماپلاس
      نظربین
      شرکت‌های بین‌المللی
      اساتید هوش مصنوعی

اپلیکیشن هوش مصنوعی

گزارش “یکصد سال مطالعه در مورد هوش مصنوعی” دانشگاه استنفورد از سال ۲۰۱۶ نزدیک رو به حقیقت است. هوش مصنوعی از قبل بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد. هیئت علمی این مطالعه انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰، هوش مصنوعی را در صنایعی مانند مراقبت از سالمندان، آموزش و ایمنی عمومی ادغام کند.البته شرکتهای فنی وقتی نوبت به فناوری‌های جدید می‌رسد، پیشرو هستند و هوش مصنوعی نیز فرقی نمی‌کند. در حقیقت، گوگل از الگوریتمی که آن را RankBrain می‌نامد، از هوش مصنوعی(Artificial Intelligence) استفاده کرده است، روشی برای یادگیری ماشین برای مرتب کردن تمام نتایج جستجوی Google می‌باشد.
در حالی که شرکت‌ها از هوش مصنوعی(Artificial IntelligenceI) استفاده می‌کنند تا بتوانند به اهداف تجاری خود برسند، هوش مصنوعی می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف شخصی در محل کار یا زندگی روزمره کمک کند. در اینجا شش برنامه هوش مصنوعی وجود دارد که هم اکنون می‌توانید از آنها استفاده کنید تا تقریباً به هر هدفی که می‌توانید در مورد آن فکر کنید، کمک کنید.
۱. MyKAI
چه راه بهتری برای شروع تعقیب جاه طلبی‌های خود نسبت به پس انداز کردن پول برای انجام این کار است؟ MyKAI یک چت با هوش مصنوعی برای مدیریت پول و پیگیری هزینه‌های شما است.
دو قدرت بزرگ MyKAI عبارتند از:
-- استفاده کاملاً رایگان است.
-- می‌توانید به Kai chatbot خود از طریق Facebook Messenger، برنامه پیام کوتاه یا Slack وصل شوید، بنابراین مطمئناً راهی برای دسترسی همه افراد به ربات وجود دارد.
-- هیچ منحنی یادگیری برای آن وجود ندارد. این زبان طبیعی و مکالمه را درک می‌کند. هرچه بیشتر با بات کای خود گپ بزنید، بیشتر درباره شما و اهداف مالی شخصی شما یاد می‌گیرد.
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در وب سایت MyKAI ثبت نام کنید و حساب‌های بانکی خود را وصل کنید. ربات با بیش از ۲۰،۰۰۰ بانک آمریکایی و شرکت‌های کارت اعتباری سازگار است و در چندین حساب کار می‌کند.البته، شما داده‌های بانکی خود را فقط به هر چت روم نمی‌دهید، اما MyKAI توسط Kasisto، یک شرکت اسپین آف از شرکتی که Siri معروف Apple را ایجاد کرده است، ایجاد شده است. بانکهای DBS و Wells Fargo نیز از Kasisto عقب هستند
.مطابق وب سایت این شرکت، MyKAI بسیار ایمن طراحی شده است: “هیچ گونه اطلاعات شخصی یا مالی ذخیره نشده است، و MyKAI از داده‌های فقط خواندنی درباره حساب‌ها از یک جمع کننده مستقل امن استفاده می‌کند.”اگر آماده هستید با حداقل تلاش، مسئولیت رسیدگی به منابع مالی خود را به دست آورید، به فکر MyKAI باشید.
MyKAI برنامه هوش مصنوعی
۲. Time
برنامه Time از هوش مصنوعی و آمار برای کمک به شما در جلوگیری از تعلل و به پایان رساندن کارها به خوبی قبل از مهلت استفاده می‌کند.این برنامه دارای یک رابط کاربری لیست است که به شما امکان می‌دهد تا به راحتی تکالیف جدیدی اضافه کنید، نگه دارید و ترتیب خود را بکشید و یا سمت چپ را بزنید تا حذف شود. هنگامی که به یکی از کارها ضربه می‌زنید،تایمر شروع به کار می‌کند و با گذشت زمان،رنگ روی صفحه از سبز به زرد به قرمز تغییر می‌کند.اگر زمان مورد نظر خود را برای انجام یک کار معین برآورده نکردید، از کار افتاده نیستید. سپس برنامه شروع به شمارش می‌کند تا به شما فشار آورد تا آن را به خط پایان برساند.
هوش مصنوعی  به مرور می‌آموزد که چگونه کار می‌کنید و به شما پیشنهادات شخصی در مورد بهره وری را ارائه می‌دهید. همچنین می‌توانید در هر ساعت معینی که کار کرده اید، ذخیره کرده اید و به آن افزوده شده است. این به شما کمک می‌کند تا در مورد وظایفی که به سرعت انجام داده اید و کارهایی که وقت بیشتری صرف می‌کند، ایده بهتری بگیرید.زمان به عنوان یک گنگ برای کمک به شما در انجام کارها عمل می‌کند. همچنین کمک می‌کند تا شما را در عادت مقاومت در برابر تعلل قرار دهد.
Time برنامه هوش مصنوعی
۳. Trevor
بسیاری از چت‌های هوش مصنوعی نام انسان سازی شده‌اند و این یکی Trevor نام دارد. برنامه یک دستیار شخصی است که با لیست کارها و تقویم تلفن شما به شما کمک می‌کند تا به شما در مدیریت زمان کارآمدتر کمک کند. اگر می‌دانید چه چیزی باید تکمیل شود اما با زمان انجام آن مشکل دارید، یک بار این برنامه را امتحان کنید
با استفاده از رابط پیام رسان خود، ممکن است به Trevor بگویید که برای خرید مواد غذایی نیاز دارید. بر اساس داده‌هایی که قبلاً در تقویم خود قرار داده اید، برنامه لیستی از بارهای پیشنهادی ارائه می‌دهد که برای کار بهتر است. سپس روز و ساعت دلخواه خود را متن می‌کنید و برنامه به طور خودکار کار را در تقویم خود برنامه ریزی می‌کند.در حال حاضر، برنامه Trevor با iOS Reminders و Todoist ادغام می‌شود، به زودی برنامه‌های بیشتری نیز ارائه می‌شود.
Trevor
۴. LifeTracker
یکی از راحتی‌هایی که تلفن هوشمند شما ارائه می‌دهد، امکان اعلان از طریق برنامه‌های مختلف است. با این حال، هنگامی که تلفن شما با آشفتگی اطلاع رسانی کمرنگ می‌شود، این یک نفرین بیشتر از یک نعمت است. ایده پشت برنامه LifeTracker این است که با ارائه یادآوری در مورد مهمترین وظایف خود هنگام درست و زمان و مکان، از این درهم و برهیز خودداری کنید.
ابتدا زمینه‌های مربوط به فعالیت‌های خود را انتخاب می‌کنید، سپس وظایف فردی را در یک زمان و مکانی که برای شما مفید است انجام می‌دهید. برنامه این فعالیت را می‌آموزد و با “ریتم زندگی شخصی” شما همگام سازی می‌کند تا یادآوری‌های منظم و مربوط را به شما ارائه دهد.این برنامه دارای دو هشدار برای کسانی که در ایالات متحده آمریکا هستند نسخه Android فقط در ایالات متحده در دسترس است و نسخه iOS در بتا است.
LifeTracker
۵. Talla
برای رسیدن به اهداف خود در محل کار، از Talla به عنوان یک دستیار خدماتی استفاده کنید که پاسخ به سوالات داخلی کارمندان را خودکار می‌کند و درخواست‌های کار را مدیریت و اولویت بندی می‌کنید. برنامه وب از طریق سیستم عامل‌های Slack و Microsoft Teams کار می‌کند.
این برنامه به شما کمک می‌کند تا با یادگیری نحوه عملکرد سازمانتان، در وقت خود صرفه جویی کنید. شما می‌توانید آن را آموزش دهید تا به طور خودکار شغل‌های تکراری یا نمایش داده شد، مانند زمانی که در طول روز سؤالات مشابهی را از چندین کارمند دریافت می‌کنید. Talla همچنین با سازمانی، با استفاده از داشبورد که می‌توانید همه کارها را در یک مکان مدیریت کنید، اولویت بندی کنید و به آنها پاسخ دهید، نه اینکه به یک پیامک چت، مکالمات تلفنی یا ایمیل اعتماد کنید.
Talla می‌تواند در آموزش کارمندان جدید در وقت صرفه جویی کند. می‌توانید به اپلیکیشن آموزش دهید تا به سؤالات متداول پاسخ دهد و منابع لازم را برای شروع به افراد جدید بدهد.
چندین نسخه از Talla وجود دارد:
-- نسخه استارت (starter) رایگان.
-- نسخه تیم (Team) با قیمت ۵۹ دلار در هر ماه.
-- یک نسخه رشد(Growth) با قیمت ۴۹۹ دلار در هر ماه.
-- نسخه Enterprise با قیمت ۵ دلار در هر کاربر در هر ماه.
Talla
چه می‌خواهید AI بتواند به شما در دستیابی کمک کند؟
انواع برنامه‌ها و خدمات بهره وری مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که می‌توانند به شما در تحقق اهداف خود کمک کنند، و بدون شک با تصفیه شدن این فناوری، فرصت بیشتری به دست می‌آید.یکی از بهترین چیزهایی که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد این است که می‌توانید در هنگام رفتن در مورد شما بیاموزید. یکی از چیزهای کم تحریف در مورد آن این است که می‌تواند در هنگام کار برای رسیدن به اهداف خود، در مورد خودتان نیز بیاموزد. این به شما کمک می‌کند تا باهوش تر کار کنید.گذشته از استفاده از این برنامه‌های هوش مصنوعی برای مدیریت بهتر وظایف و اهداف روزانه خود، چه آرزوهایی دارید که برنامه‌های هوش مصنوعی مانند اینها بتوانند به شما در انجام کار کمک کنند؟ ما را در بخش نظرات همراهی کنید.

شرکت‌های ایرانی هوش مصنوعی

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت

پارت دانش‌بنیان، بزرگ‌ترین شرکت هوش مصنوعی ایران و یکی از ۵ شرکت برتر خاور‌میانه در این زمینه است که هزار نفر سرمایه انسانی دارد و از این تعداد در آن بیش از ۱۵۰ نفر متخصص هوش مصنوعی هستند. در این شرکت چهار تیم بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و داده‌کاوی فعالیت دارند.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۶
حوزه فعالیت: فینتک، توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان، پردازش مستندات، چت‌بات، امنیت
محصول – خدمات: سهاب، شهاب، آی‌کوانت، فراشناسا، دیده‌بان هوش مصنوعی، کالج تخصصی هوش مصنوعی پارت
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات فیزیکی
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: پردازش اطلاعات مالی پارت
افراد کلیدی: دکتر علی رسولی‌زاده (مدیر‌عامل)
مشتریان: سازمان بورس «سجام»، قوه قضاییه «سامانه ثنا»، بانک‌ها، کارگزاری‌ها، شرکت‌های بیمه، فینتک‌ها، شرکت‌های خصوصی
شعار: هوشمندسازی فرایندهای زندگی
نشانی: تهران، سعادت‌آباد…


29 شرکت‌ هوش مصنوعی برتر در ایران

 

امن موج

این شرکت دانش بنیان ارائه‌دهنده خدماتی چون پردازش محتوا و هوش مصنوعی، پردازش متن، پردازش گفتار، پردازش تصویر، بازشناسی چهره افراد، تشخیص جنسیت از روی چهره افراد، بازشناسی اشیاء در تصاویر و ویدیو، ردگیری افراد و اشیاء در ویدیو، قابلیت تحلیل ویدیو به صورت آنلاین و آفلاین، تبدیل تصویر اسناد به متن، دسته‌بندی معنایی محتوای تصویری و ویدیویی، برچسب‌زنی معنایی هوشمند محتوای تصویری و ویدیویی، جستجو در محتوای تصویری و ویدیویی، واقعیت مجازی و افزوده، مشاوره و تولید محتوای ۳۶۰ درجه، مشاوره و تولید محتوای واقعیت مجازی، مشاوره و تولید محتوای واقعیت افزوده‌ است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۵
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای سازمانی، فینتک، بازی و سرگرمی، توسعه ابزار
محصول – خدمات: سامانه معاملات الگوریتمی، سامانه تحلیلی اخبار و شبکه‌های اجتماعی
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات فیزیکی
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: محمدرضا تهوری (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: ندارد
نشانی: تهران، یادگار امام…


29 شرکت‌ هوش مصنوعی برتر در ایران

 

ایبو

گروه فنی و مهندسی ایبو فعالیت خود را در زمینه تولید نرم‌افزار و طراحی سایت‌های اینترنتی آغاز کرد و در حوزه هوش مصنوعی نیز در زمینه پردازش مستندات به ارائه محصولاتی همچون سامانه تبدیل عکس ‌و PDF به Word ایبو پرداخت. این شرکت انواع نرم‌افزار در زمینه‌های مدیریت سیستم‌های آموزشی، مدیریت پنل‌های تبلیغاتی، سیستم تبلیغات تلگرامی، سامانه هوش مصنوعی و تشخیص چهره را طراحی و به بازار عرضه می‌کند.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۲
حوزه فعالیت: پردازش مستندات، دستیار شخصی
محصول – خدمات: سامانه تبدیل عکس به متن، سرویس تبدیل گفتار به نوشتار
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: نامشخص
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی (همراه اول و ایرانسل)
شعار: ندارد
نشانی: مازندران، بابل…


پایگاه جامع تحلیل محتوا

 

پایگاه جامع تحلیل محتوا

CICAP فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات زیرساختی در قالب سرویس‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی، جهت تسهیل مسیر کسب‌وکارها در تولید محصولات و خدمات دیجیتالی آغاز کرد. ‌این پایگاه خدمات API پلتفرم خود را جهت صرفه‌جویی در زمان و هزینه کسب‌وکارها ارائه می‌کند و  برای تیم‌ها، شرکت‌های توسعه‌دهنده ماژول‌ها و سرویس‌های هوشمند، ‌این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند محصولاتشان را در ‌این پلتفرم ارائه کرده و در درآمد آن شریک باشند.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۸
حوزه فعالیت: توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان
محصول – خدمات: سیما، آوا، سروش، قلم
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: علی‌رضا طالب‌پور (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها
شعار: ندارد
نشانی: تهران، دانشگاه شهید بهشتی


پردازش هوشمند نور

 

پردازش هوشمند نور

این گروه، یک مرکز تحقیقات رایانه‌ای علوم اسلامی است که فعالیت خود را در حوزه هوش مصنوعی با خلاصه‌سازی متن‌ها، کلیدواژه ماشینی، صرف‌ونحو متن، پردازش تصویر (تبدیل تصویر به متن، تشخیص چهره و جستجو بر روی تصاویر) و پردازش گفتار (تبدیل صوت به متن، تبدیل متن به صوت و جستجوی صوتی) آغاز کرده است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۵
حوزه فعالیت: توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان
محصول – خدمات: وب‌سرویس‌های متون فارسی و عربی، وب‌سرویس‌های تبدیل تصویر به متن، تبدیل متن به صوت و برعکس، جستجوی صوتی
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2C
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
افراد کلیدی: حمید حوالی شهریاری (رئیس مرکز)
مشتریان: کاربران شخصی و دولت
شعار: ندارد
نشانی: قم، خیابان جمهوری…


تحلیل افزار طوبی تک

 

تحلیل افزار طوبی تک

این شرکت در زمینه «طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت و پلتفرم رایانش ابری»، «طراحی و پیاده‌سازی و به‌کارگیری زیرساخت‌های کلان‌داده»، اینترنت اشیا، پردازش تصویر، زیرساخت‌های مخابرات و خدمات ارزش افزوده مربوط به بستر اپراتورهای همراه و دوربین‌های هوشمند ترافیکی فعالیت می‌کند.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۵
حوزه فعالیت: راهکارهای سازمانی، شهر هوشمند
محصول – خدمات: TooCL، TooS، TooVision
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، فروش خدمات نرم‌افزاری
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: رضا عزمی (مدیر‌عامل)
مشتریان: وزارت‌خانه‌ها، همراه اول
شعار: ندارد
نشانی: تهران، بلوار کشاورز…


تحلیل‌افزار مبتکر میراث

 

تحلیل‌افزار مبتکر میراث

این گروه یک شرکت تخصصی در زمینه تولید نرم‌افزار‌های مربوط به داد‌ه‌های بزرگ، در بخش داده‌کاوی محسوب می‌شود. تحلیل‌افزار مبتکر میراث شرکتی متمرکز بر تولید فناوری در حوزه کلان‌داده و هوش مصنوعی است. از جمله حوز‌ه‌های فعالیت این شرکت می‌توان به راهکارهای سازمانی، بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۲
حوزه فعالیت: راهکارهای سازمانی، بازاریابی و تبلیغات
محصول – خدمات: زال
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: رضا فهمی (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها
شعار: ندارد
نشانی: تهران، خیابان اقدسیه…


تکسوس

 

تکسوس

این شرکت در زمینه پردازش زبان طبیعی و داده‌کاوی فعالیت می‌کند. حوزه فعالیت این شرکت موتور جستجو بوده و مدل کسب درآمدی آن نیز پرداخت حق اشتراک و پرداخت به ازای استفاده است. از جمله مشتریان تکسوس می‌توان به شرکت‌های نوپانا و سیمای همراه اشاره کرد.

 

شناسنامه
سال تأسیس: نامشخص
حوزه فعالیت: موتور جستجو
محصول – خدمات: پردازش و جستجو
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک
استفاده از هوش مصنوعی: غیرمستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: مرتضی خالقی و راضیه فرجام‌فرد (بنیان‌گذار)
مشتریان: پایگاه خبری نوپانا، سیمای همراه
شعار: با داشتن یک جستجوی پیشرفته ارزش مطالب سایت خود را به کاربرانتان نشان دهید.
نشانی: تهران، بزرگراه لشگر…


خورشیدسافت

 

خورشیدسافت

این شرکت با هدف تولید نرم‌افزار برای استفاده از شبکه عصبی و الگوریتم‌های ژنتیکی شروع به کار کرد و نرم‌افزارهای خود را در پلتفرم‌های اندروید، ویندوز و وب ارائه می‌دهد؛ آن‌ها استفاده از تکنولوژی‌‌هایبرید را در دستور کار خود قرار داده و حوزه فعالیت آن در زمینه راهکارهای سازمانی است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۸
حوزه فعالیت: راهکارهای سازمانی، توسعه ابزار
محصول – خدمات: نرم‌افزار ادیب ژلیوگراف
مدل کسب درآمد: فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: محمد احمدزاده (مدیر‌عامل)
مشتریان: کاربران شخصی
شعار: پیشرو در صنعت نرم‌افزار!
نشانی: تهران، میدان شریفی…


داده‌پرداز نوین

 

داده‌پرداز نوین

این با هدف پردازش زبان طبیعی انسان (به شکل نوشتاری و گفتاری) برای ارائه محصولاتی در حوزه مترجم متن و فرهنگ لغت شکل گرفت. محصولات آن در حوزه‌های تایپ گفتاری شامل نرم‌افزار نویسیار در سه نسخه کاربردی، ممتاز و حرفه‌ای، مترجم متن با محصول واژه‌پرداز، فرهنگ لغت با محصولات فرهنگ لغت انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ‌ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، ‌ترکی و چینی است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۷
حوزه فعالیت: دستیارهای هوشمند، پردازش زبان
محصول – خدمات: نویسیار
مدل کسب درآمد: فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: نامشخص (مدیر‌عامل)
مشتریان: شرکت ملی نفت، وزارت‌خانه‌ها
شعار: تنها با خواندن متن آن را تایپ کنید.
نشانی: تهران، پاسداران…


29 شرکت‌ هوش مصنوعی برتر در ایران

 

دیتاک

این شرکت فعالیت خود را در زمینه ارائه و اجرای راهکارهای نوین و دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری اطلاعات آغاز نموده است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به سکوی هوشمند پردازش داده، دیتاک تله بات و سامانه روابط عمومی اشار کرد.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۶
حوزه فعالیت: توسعه ابزار
محصول – خدمات: دیتاک تله بات، سکوی هوشمند پردازش داده، انواع دیتاست
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: زیاد
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: امیرحسین عسگری (مدیر‌عامل)
مشتریان: سازمان برنامه و بودجه، نهاد ریاست‌جمهوری، اسنپ
شعار: دیتا صحبت می‌کند
نشانی: تهران، ستارخان…


دیتامون

 

دیتامون

این شرکت کار خود را در حوزه سانسور با کمک هوش مصنوعی آغاز کرده و با توجه وضعیت فضای مجازی و عدم نظارت بر آن اقدام به ارائه سرویس‌های سانسور برای متن و تصویر کرده است تا در طرح صیانت مشارکت داشته باشد. البته سرویس‌های دیگری نیز مانند تشخیص اشیاء و تبدیل تصویر به متن  نیز از محصولات این شرکت هستند.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۸
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی، توسعه ابزار برای سانسور
محصول – خدمات: خودنگار، رخ‌نگار
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: مهدی حمدپورفرد (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی
شعار: بدون هیچ دانشی، هوش مصنوعی را وارد کسب‌وکار خود کنید.
نشانی: قزوین، پارک علم و فناوری…


راهکار پردازش ژرف(روشن)

 

راهکار پردازش ژرف(روشن)

شرکت دانش‌بنیان راهکار پردازش ژرف (روشن) در سال ۱۳۹۵  فعالیت خود را در زمینه طراحی نرم‌افزار پردازش متن، تصویر، صدا و ‏ویدئو، طراحی، تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای کاربردی رایانه‌ای و موبایل به سفارش مشتری آغاز کرده‌است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۵
حوزه فعالیت: توسعه ابزار
محصول – خدمات: کشف، الفبا
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: علی‌رضا نوریان (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: به‌ دنبال فهم ماشینی دنیا هستیم تا انسان را به توان ماشینی برسانیم.
نشانی: تهران، میدان رسالت…


رایاداده

 

رایاداده

شرکت رایا داده از سال ۱۳۹۵ در حوزه داده‌ کاوی و بیگ دیتا، نرم‌افزار و هوش مصنوعی آغاز به کار کرد. در سرویس BDaaS رایا داده، یک کلاستر‌هادوپ توزیع‌شده و به‌صورت کامل در بستر ابر و مطابق با نیازمندی‌های کسب‌وکارهای مختلف فراهم شده‌است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۵
حوزه فعالیت: پردازش زبان طبیعی، داده‌کاوی
محصول – خدمات: چت‌بات
مدل کسب درآمد: سرویس چت‌بات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: حمیدرضا کشاورز
مشتریان: کسب‌وکارها
شعار: ندارد
نشانی: تهران…


رباتیک و هوش مصنوعی نوژان

 

رباتیک و هوش مصنوعی نوژان

شرکت نوژان در سال ۱۳۹۳ به همت جمعی از استاید و فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران و با تکیه بر بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت‌های پژوهشی تاسیس گردید. از جمله مهم‌ترین اهداف این شرکت، توسعه دانش بومی و به‌کارگیری دانش تولیدشده در راستای حل مسائل صنعتی است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۳
حوزه فعالیت: رباتیک
محصول – خدمات: انواع ربات
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: محمدرضا فرحناک (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: ندارد
نشانی: تهران، کارگرشمالی…


 

ژرفیران

ژرفیران

شرکت ژرفیران فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ در زمینه‌های پردازش زبان طبیعی و بینایی‌ماشین آغاز کرد. حوزه‌های فعالیت ‌این شرکت برآمده از دانشگاه تهران شامل آموزش، راهکارهای سازمانی و موتور جست‌وجو می‌شود.

 

 

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۷
حوزه فعالیت: آموزش‌های موتور جستجو
محصول – خدمات: ژرف‌بات
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، آموزش، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: محمد منثوری (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: هرچیز که در پی آن هستید، بیابید.
نشانی: تهران، دانشگاه تهران، پردیس شمالی…


 

سحاب‌پرداز

سحاب‌پرداز

شرکت دانش‌بنیان‌ سحاب در سال ۱۳۹۳ در زمینه جمع‌آوری، نگهداری و تحلیل داده‌ها برای ارائه محصولات و خدمات به کسب‌وکارها شروع به فعالیت کرد. محصولات و خدمات شرکت سحاب‌پرداز شامل سامانه مدیریت‌ ترافیک شبکه، اعتبار سنجی مشتریان و سامانه بازشناسی چهره است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۳
حوزه فعالیت: راهکارهای سازمانی، فینتک، توسعه ابزار
محصول – خدمات: ژرف‌بات
مدل کسب درآمد: سامانه مدیریت، توسعه شبکه
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: حسین کرامتی (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها
شعار: ارزش داده‌های خود را کشف کنید.
نشانی: تهران…


سیستم نگر ساینا

 

سیستم نگر ساینا

شرکت سیستم نگر ساینا در سال ۱۳۹۴  از سوی جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت در زمینه‌های مرتبط با کامپیوتر، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی فعالیت خود را آغاز کرد. شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای سازمانی، امنیت و توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان از جمله خدمات ‌این شرکت محسوب می‌شود.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۴
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای سازمانی، توسعه ابزار
محصول – خدمات: وب‌سرویس‌ها
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: اشکان صادقی (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: کمک به ساخت آینده‌ی محصولات هوشمند.
نشانی: تهران، دستگردی…


عامراندیش هوشمند

 

عامراندیش هوشمند

شرکت عامر اندیش هوشمند فعالیت خود را از سال ۹۶ با طراحی و تولید محصولات مختلف در زمینه‌های پردازش گفتار، تبدیل گفتار به متن فارسی و دستیار هوشمند فارسی آغاز کرده است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۶
حوزه فعالیت: دستیار هوشمند، چت‌بات، توسعه ابزار
محصول – خدمات: فارس‌آوا، باتاوا
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: عامر نجفیان (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: تولیدکننده محصولات هوش مصنوعی
نشانی: تهران، پاسداران…


 

عصرگویش پرداز

عصرگویش پرداز

عصر گویش پرداز (سهامی خاص) از سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرده‌است. ‌این شرکت در زمینه‌های پردازش گفتار و تصویر، تبدیل گفتار به متن و بالعکس، شناسایی افراد از روی صدا، سیستم‌های تلفن گویا با قابلیت تشخیص گفتار و بهبود کیفیت گفتار مشغول به فعالیت است.

 

 

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۲
حوزه فعالیت: پردازش مستندات، دستیارهای هوشمند، توسعه ابزار
محصول – خدمات: سامانه معاملات الگوریتمی، سامانه تحلیلی اخبار و شبکه‌های اجتماعی
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش کالای فیزیکی
استفاده از هوش مصنوعی: غیر مستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: حسین صامتی (مدیر‌عامل)
مشتریان: وزارت نیرو، مجلس، بانک سامان
شعار: ندارد
نشانی: تهران، آزادی…


فراگستر

 

فراگستر

شرکت مهندسی پژوهشی فراگستر از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را با هدف ایجاد بستری مناسب درزمینه ارائه راهکارهای یکپارچه فناوری اطلاعات آغاز و پس از ۴ سال فعالیت در این عرصه و هم‌زمان با تولید اولین نگارش نرم‌افزارهای مالی و اتوماسیون اداری خود، در سال ۱۳۸۰ در تهران تأسیس گردید.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۷۶
حوزه فعالیت: راه‌کارهای سازمانی، موتور جستجو
محصول – خدمات: سامانه جستجوی معنایی، سامانه هوش تجاری
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی:‌هادی شریفی (مدیر‌عامل)
مشتریان: قوه قضاییه، بانک ملی، استانداری البرز
شعار: ندارد
نشانی: تهران، تخت‌طاووس…


 

فرآیند مدار پیشرو

فرآیند مدار پیشرو

این شرکت از آذر سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در قالب دانش‌بنیان آغاز کرد. حوزه کاری ‌آن تسریع پروسه کاری و بهبود راه حل‌های نرم‌افزاری کسب‌وکارهاست. از محصولات شرکت فرآیند مدار پیشرو می‌توان به چت‌بات کاسکو، سامانه هوش مصنوعی سرخبر، پنل سازمانی سرخبر و پنل خبرگزاری سرخبر اشاره کرد.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۶
حوزه فعالیت: چت‌بات، توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان
محصول – خدمات: کاسکو، سرخبر، سرویس محاوره‌ای
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، تبلیغات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: زهرا شیخلر (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها
شعار: ندارد
نشانی: تهران، ولی‌عصر…


فناپ

 

فناپ

فناپ در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را با طراحی و تهیه راهکار بانکی بومی آغاز کرد و در ادامه با ارائه راهکارهای جامع مالی در صنعت فناوری اطلاعات، راهکارهای جامع بیمه‌گری، بورس، مدیریت و پردازش تراکنش‌های مالی فعالیتش گسترش داد.

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۴
حوزه فعالیت: راهکارهای سازمانی، فینتک، شهر هوشمند، اینترنت اشیاء
محصول – خدمات: آیو، ربات اسکلتی، شبکه پول‌رسانی، ابرآوران
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات فیزیکی
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: شهاب جوانمردی (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: سکوی خلق آینده…
نشانی: تهران، پارک فناوری پردیسان…


فن‌آفرینان زندگی نو

 

فن‌آفرینان زندگی نو

این شرکت با نام تجاری لایف‌ وب‌ ‌در سال ۱۳۸۹ با هدف ارائه و اجرای راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات فعالیت ‏خود را آغاز کرده است.‏ ازجمله خدمات و محصولات لایف وب می‌توان به الکسای‌ایرانی، آموزش سازمانی، بولتن سازن، گزارش‌های تحلیلی، سامانه استعلام و ‏سامانه تحلیل‌گر اشاره کرد.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۹
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای سازمانی، بازاریابی و تبلیغات
محصول – خدمات: الکسای ایرانی، بولتن‌ساز
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، تبلیغات، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: غیرمستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: حسن قمصریان (مدیر‌عامل)
مشتریان: شهرداری تهران، شرکت ملی گاز، وزارت نیرو
شعار: رصد آنی اطلاعات، تحلیل عمیق ارتباطات
نشانی: تهران، شهید بهشتی…


فناوران اطلاعات سخن

 

فناوران اطلاعات سخن

شرکت فناوران اطلاعات سخن در سال ۱۳۹۶، با هدف ارائه راهکارهای پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، با همکاری مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت بنیاد ملی نخبگان تأسیس شد.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۶
حوزه فعالیت: اینترنت اشیاء، دستیارهای هوشمند، راهکارهای سازمانی، تبلیغات
محصول – خدمات: نوا، تصمیم‌یار، اپ فرودگاه
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: غیرمستقیم
یادگیری عمیق: شاید
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: فرید مجتهدی (مدیر‌عامل)
مشتریان: رایتل، بانک پاسارگاد، فرودگاه‌ها
شعار: ندارد
نشانی: تهران، آزادی…


گنج آفرینان تابان ایده

 

گنج آفرینان تابان ایده (پلتفرم هوش مصنوعی رهام)

پلتفرم هوش مصنوعی رهام از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه هوش مصنوعی، نرم‌افزار و زبانشناسی شروع کرد و به ارائه سرویس‌های تبدیل متن به گفتار (TTS)، تشخیص گفتار (ASR)، چت‌بات، دستیار شخصی، تشخیص چهره، تشخیص نویسه‌نوری (OCR) و تشخیص گوینده می‌پردازد.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۹
حوزه فعالیت: راهکارهای سازمانی، فینتک، پردازش مستندات، چت‌بات
محصول – خدمات: سرویس متن به گفتار، بازشناسی چهره، دستیار شخصی، OCR
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: سمیه باقربیگی (مدیر‌عامل)
مشتریان: وزارت ارتباطات، بانک پاسارگاد
شعار: ندارد
نشانی: تهران، قائم مقام فرهانی…


آرمان رایان شریف

 

آرمان رایان شریف

این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ در زمینه راهکارهای سازمانی، شبکه‌های اجتماعی و توسعه ابزار توسعه‌دهندگان آغاز کرد. فناوری‌های به‌کاررفته در ‌این شرکت، شامل پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و بینایی ماشین است.

 

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۳
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای سازمانی، توسعه ابزار
محصول – خدمات: دادیار، آرمان دانا، تحلیل‌نما
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: حمیدرضا قدمنان (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی
شعار: هوش مصنوعی تخصص ماست.
نشانی: تهران، خیابان انقلاب…


29 شرکت‌ هوش مصنوعی برتر در ایران

 

مشاوران مدیریت هماپلاس

این شرکت با تمرکز بر فناوری‌های داده کاوی و پردازش زبان طبیعی به ارائه محصولاتی در حوزه راهکارهای سازمانی، بازاریابی و تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و ابزار توسعه ‌برای ‌توسعه‌دهندگان پرداخته است.

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۸۴
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای سازمانی، تبلیغات، توسعه ابزار
محصول – خدمات: ساهوما، ساهوکا، هشتگ
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده، پرداخت حق اشتراک، فروش خدمات
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده می‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: مسعود اسدپور (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: هماپلاس را از محصولاتش بشناسید.
نشانی: تهران، آرژانتین…


نظربین

 

نظربین

نظربین از سال ۸۸، توسط دانشجویان دکترا و ارشد دانشگاه تهران و شریف شروع و اولین نسخه تجاری این سرویس در بهمن سال ۹۳ به بازار ارائه شد. پس‌ازآن سرویس پیش‌پردازش از ۳ مرحله به ۱۴ مرحله پیش‌پردازش ارتقا یافت.‌ این شرکت پس‌ازآن سرویس بررسی و سانسور فضای ‌اینستاگرام را در سال ۹۶ به بازار عرضه کرد و اکنون در طرح صیانت فعالیت می‌کند.

شناسنامه
سال تأسیس: ۱۳۹۳
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی، سانسور، فینتک، امنیت
محصول – خدمات: اپلیکیشن سانسور نظربین
مدل کسب درآمد: پرداخت به ازای استفاده
استفاده از هوش مصنوعی: مستقیم
یادگیری عمیق: استفاده نمی‌شود
اهداف بازار: B2G، B2C، B2B
وضعیت: غیر دانش‌بنیان
شرکت مادر: ندارد
افراد کلیدی: محمدرضا عفت‌پرور (مدیر‌عامل)
مشتریان: کسب‌وکارها و کاربران شخصی
شعار: ندارد
نشانی: تهران، دانشگاه تهران…

شرکت‌های بین‌المللی

شرکت‌های برتر هوش مصنوعی در دنیا
شرکت‌های برتر هوش مصنوعی در دنیا
شرکت‌های برتر هوش مصنوعی در دنیا را بهتر بشناسیم. کاربردهای هوش مصنوعی در حال افزایش است و هم اکنون شرکت‌های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. هوش مصنوعی، زمینه‌ی مناسبی برای سرمایه گذاری است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی در هوش مصنوعی کرده اند. البته شرکت‌های بسیاری هم وجود دارند که به ارزش هوش مصنوعی پی برده‌اند و به این سمت پیش رفته‌اند و  از مزایایی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و دیگر فناوری‌های هوش مصنوعی بهره مند هستند.
در ادامه تعدادی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی هوش مصنوعی را با هم بررسی خواهیم کرد.
AEye
این شرکت در زمینه‌ی توسعه‌ی الگوریتم‌ها، نرم افزارها و سخت افزارهای بینایی ماشین به منظور هدایت و کنترل ماشین‌های خودران کار می‌کند و فناوری خود به نام LiDAR را توسعه داده است. این فناوری بر روی قابلیت تشخیص اشیا در خودروها برای شناسایی افراد، وسایل نقلیه، حیوانات و موارد دیگر تمرکز داشته و توجه کمتری به آسمان، ساختمان، گیاهان و موارد این چنینی دارد.
هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر صنعت خودروسازی داشته است. اتومبیل‌ها، تاکسی‌ها و کامیون‌های خودران و ربات‌هایی که در شرکت‌های اتومبیل سازی کار می‌کنند همگی نمونه‌هایی از تاثیر گذاری هوش مصنوعی بر این صنعت هستند.
 AIBrain
یک شرکت هوش مصنوعی پیش رو در کالیفرنیاست و حیطه‌ی فعالیتش در زمینه‌ی ایجاد راه حل‌هایی برای رباتیک و گوشی‌های هوشمند است. هدف این شرکت افزایش هوش انسان با استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری، یادگیری و حافظه است. AICore (یک عامل هوشمند)، iRSP (پلتفرم نرم افزاری برای ربات) و Futurable (بازی مبتنی بر هوش مصنوعی) از محصولات این شرکت هستند. AIBrain به دنبال توسعه‌ی محصولاتی است که به صورت خودکار کار می‌کنند، قابلیت حل مسائل پیچیده را دارند و همچنین و می‌تواند به صورت خودکار از تجربیاتشان یاد بگیرند.
این شرکت در حال توسعه‌ی نرم افزارهای محاوره‌ای برای کودکان و بزرگسالان است.
AlphaSense
یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای بانک‌ها و سازمان‌های مالی توسعه یافته است. AlphaSense  می تواند داده‌ها را از بین اطلاعات شرکت‌ها، بایگانی‌های اوراق بهادار، درآمدها و اخبار اخیر که در میلیون‌ها اسناد مختلف پراکنده هستند، در چند ثانیه پیدا کند. می‌توان از کلمه‌های کلیدی بیشتر استفاده کرد تا نتایج دقیق تر و مرتبط تری بدست آید.
استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری و امور مالی روز به روز در حال گسترش است. اگر چه ردپای هوش مصنوعی در بانکداری را می‌توان از دهه‌های قبل نیز مشاهده کرد اما اکنون می‌بینیم که هوش مصنوعی در حال در بر گرفتن تمام بخش‌های این صنعت است. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنایع مالی و بانکداری روش انجام امور مختلف در این بخش را تغییر خواهد داد. با خودکار سازی فعالیت‌ها و استفاده از چت بات‌های هوشمند و همچنین تحلیل داده‌ها، مدیریت ریسک و شخصی سازی فرایندها، هوش مصنوعی کمک شایان توجهی در این بخش کرده است.
آمازون
آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی آنلاین در دنیاست. این شرکت محصولات هوش مصنوعی مختلفی را برای مصرف کنندگان و کسب و کارها ارائه می‌دهد. Amazon Echo یکی از برنامه‌های ارائه شده توسط این شرکت است که در واقع یک دستیار هوشمند بوده که به Alexa  متصل می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید موزیک پخش کنید، آلارم گوشی خود را تنظیم کنید، تماس‌ها را پاسخ دهید و دیگر ابزارهای هوشمند موجود در خانه را کنترل کنید.
Anki
یک استارت آپ هوش مصنوعی در کالیفرنیای آمریکاست که تمرکزش بر وارد کردن رباتیک در زندگی روزمره است. این شرکت دو محصول به نام Cozmo و Anki Overdrive را توسعه داده است. Cozmo بهترین ربات شرکت Anki است که بلوغ زیادی بدست آورده است. در واقع نوعی ربات سرگرم کننده است که می‌تواند بازی کند و پاسخ‌های احساسی تولید نماید. Overdrive یک بازی است که در آن خودروها با هم به رقابت در یک مسیر می‌پردازند.
ویدئویی از بازی Overdrive را مشاهده می‌کنید.
ویدئویی از بازی Cozmo را مشاهده می‌کنید.
Blue River Technology
این شرکت در زمینه‌ی ارائه‌ی راه حل‌های بینایی ماشین و هوش مصنوعی در کشاورزی فعالیت می‌کند. به عنوان مثال یکی از فناوری‌های این شرکت See & Spray می‌تواند گیاهان را شناسایی نموده و تنها بر روی علف‌های هرز مواد شیمیایی بپاشد. این فناوری استفاده از مواد شیمیایی را تا ۹۰ درصد نسبت به مقداری که در کشاورزی سنتی استفاده می‌شود، کاهش دهد و منجر به افزایش محصولات سالم و کاهش مواد شیمیایی روی محصولات می‌شود.
Casetext
یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای جستجو در اسناد قانونی توسعه یافته است. این موتور به پایگاه داده‌ای با بیش از ۱۰ میلیون مقررات و قانون متصل است. این موتور جستجو حدود ۲۵ درصد سریع تر از پلتفرم‌های دیگر جستجو را انجام می‌دهد.
CognitiveScale
یک شرکت هوش مصنوعی واقع در تگزاس است که در زمینه‌ی توسعه‌ی برنامه‌های هوشمند برای صنایع مختلف مانند مراقبت بهداشتی و درمانی، بانکداری، مالی و تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت به دیگر شرکت‌ها در طراحی، توسعه و مدیریت سیستم‌های هوش مصنوعی سازمانی کمک می‌کند. همچنین یک سیستم همکاری مبتنی بر هوش مصنوعی آنلاین را برای متخصصان، دانشمندان داده (Data Scientist)، توسعه دهندگان برنامه‌ها به منظور حل مشکلاتشان توسعه داده است.
Clarifai
این شرکت در زمینه‌ی بینایی ماشین فعالیت می‌کند و از یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی عمیق برای یافتن و تحلیل تصاویر و ویدئوها استفاده می‌نماید. در نتیجه کاربران می‌توانند از این طریق تصاویر مورد نظر خود را سازمان دهی، فیلتر و جستجو کنند. راه حل‌های بینایی ماشین این شرکت می‌تواند امکان یافتن تصاویر مشابه را در یک پایگاه داده‌ی بسیار بزرگ فراهم کند.
DataRobot
افراد با استفاده از پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت‌ها می‌توانند مدل‌های یادگیری ماشین خود را توسعه دهند. در این پلتفرم از تکنیک‌های یادگیری ماشین استفاده شده است در نتیجه کاربران این پلتفرم می‌توانند بدون هیچ دانشی از یادگیری ماشین و برنامه نویسی مدل‌های خود  را ساخته و اجرا کنند.
DataVisor
این شرکت با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین می‌تواند اقدامات متقلبانه را بیابد. DataVisor از تکنیک‌های بدون نظارت یادگیری ماشین برای تشخیص بد افزارها قبل از آسیب رساندن به سیستم‌ها و شبکه‌های داده استفاده می‌کند. همچنین این شرکت به مشتریان بانک‌ها کمک می‌کند تا از حملات گوناگون مانند کلاهبرداری در تراکنش‌ها، حساب‌های کاربری جعلی و بسیاری از مسائل دیگر در امان باشند.
DeepMind
یک شرکت هوش مصنوعی در انگلیس است که در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد. این شرکت در توسعه‌ی سیستم‌های هوش مصنوعی نوینی فعالیت دارد که همه چیز از شرکت‌های مالی گرفته تا بحث مراقبت‌های بهداشتی را پوشش می‌دهد. شرکت مذکور در حال حاضر دارای مراکز تحقیقاتی در کانادا، فرانسه و آمریکا است. هم اکنون گوگل از تحقیقات انجام شده توسط  DeepMind برای ارتقای زیرساخت و محصولات خود که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا استفاده می‌شود، بهره می‌گیرد.
Freenome
این شرکت از هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه استفاده می‌کند. Freenome به مراکز بهداشتی و درمانی کمک می‌کند تا تست‌های تشخیصی را انجام داده و سرطان را به راحتی تشخیص دهد. این شرکت از یک آزمایش خون ساده برای تشخیص سرطان استفاده می‌کند.
هنوز هم تحقیقات مرتبط با شناسایی انواع سرطان با استفاده از هوش مصنوعی در گام‌های اولیه‌ی خود هستند.
Google
گوگل شرکتی پیشتاز در توسعه‌ی پلتفرم‌های هوش مصنوعی است. گوگل ۱۲ شرکت استارت آپ در زمینه‌ی هوش مصنوعی را در طی ۴ سال خریداری کرده است. این شرکت سرمایه گذاری بسیاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده است. TensorFlow و Tensor AI chip دو پروژه‌ی مهم هوش مصنوعی شرکت گوگل هستند.
Graphcore
واحد پردازش هوشمند (IPU) این شرکت برای توسعه‌ی ماشین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است. ساختار منحصر به فرد IPU این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند که مدل‌های یادگیری ماشین خود را سریع تر ایجاد کنند. Graphcore برای سرعت بخشیدن به یادگیری ماشین و برنامه‌‌های هوش مصنوعی برای دنیای ماشین‌‌های هوشمند، نوع جدیدی از پردازنده‌ها را برای هوش ماشین ساخته‌ است.
 H2O.ai
یکی از پیشتازان هوش مصنوعی است. پلتفرم قدرتمند یادگیری ماشین این شرکت و راه کار‌های هوش مصنوعی آن در بسیاری از شرکت‌ها استفاده می‌شوند و بیش از ۱۸۰۰۰ سازمان و دانشمند داده (data scientist) در سراسر دنیا به آن اعتماد دارند. هدف H2O.ai تغییر ساختار شرکت‌ها به شرکت‌های هوش مصنوعی است.
IBM
این شرکت پیشتاز در توسعه‌ی محصولات هوش مصنوعی و ارائه‌ی راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی است. تمرکز IBM فراتر از IBM Watson (پلتفرم هوشمند برای کسب و کارها) رفته است. این شرکت یک سرویس شناختی هوش مصنوعی محور(AI-based cognitive service)، نرم افزار هوش مصنوعی به عنوان سرویس (AI software as a Service) و سرورهای scale-out توسعه داده است.
iCarbonX
یک شرکت بیوتکنولوژی چینی است که از هوش مصنوعی برای تحلیل وضعیت سلامتی و پیش بینی شاخص سلامتی افراد استفاده می‌کند. پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند اطلاعات فیزیولوژیکی، ژنومی و رفتاری را تجزیه و تحلیل کند.
Intel
یک شرکت هوش مصنوعی آمریکایی است که بر روی ایجاد راهکارهایی برای نرم افزارها و سخت افزارها تمرکز دارد. اینتل دو پردازنده به نام‌های Nervana (با استفاده از یادگیری عمیق) و Movidius  (با استفاده از شبکه‌های عصبی و تشخیص تصویر) را توسعه داده است. این شرکت از فن‌آوری‌های پردازش زبان طبیعی برای معرفی محصولات جدید هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
Iris.ai
پلت فرم Iris.ai با استفاده از پردازش زبان طبیعی به منظور بررسی مجموعه‌های عظیم مقالات پژوهشی و  patent‌ها توسعه داده شده که می‌تواند اسناد صحیح را مرتبط با اطلاعات کلیدی را استخراج کند. 
از زمان ارائه‌ی راه حل این شرکت تا امروز، بیش از ۱۲۰,۰۰۰ دانشمند از راهکارهای آن استفاده می‌کنند. شرکت اخیرا نسخه‌ی  Iris.ai 4.0 پلتفرم خود را توسعه داده است و به کاربران در یافتن فهرستی از مقالات مورد نظر خود کمک می‌کند.
Lobster
یک پلتفرم هوش مصنوعی است. این پلتفرم به تبلیغ کنندگان، برندها و رسانه‌ها کمک می‌کنند تا محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی را یافته و اعتبار سنجی کنند. این پلتفرم با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چندین کانال اجتماعی و ابری را بررسی کرده تا مرتبط‌ترین محتوا را پیدا کند. سپس تصاویر یا ویدئوی مربوطه را به کاربر ارسال می‌کند.
Microsoft
مایکروسافت پروژه‌هایی را برای ارائه‌ی خدمات هوش مصنوعی به افراد و کسب و کارها انجام می‌دهد. Cortana یک دستیار شخصی صوتی است که توسط شرکت مایکروسافت برای مصرف کنندگان توسعه پیدا کرده است. این محصول هوش مصنوعی هم در رایانه‌ها و هم گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. سرویس ابری Azure مایکروسافت برای ارائه‌ی خدمات هوش مصنوعی به کسب و کارها ایجاد شده است.
Nauto
Nauto یک تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی است که هدف آن ایمنی راننده‌ها و رانندگی هوشمند است. این پلتفرم هوش مصنوعی از تصادفات جلوگیری کرده و رانندگی ایمن را تضمین می‌کند.
Neurala
Neurala  یک شرکت هوش مصنوعی است و Neurala Brain، یکی از محصولات هوش مصنوعی این شرکت می‌باشد. این نرم افزار مبتنی بر یادگیری عمیق و کارکرد مغز انسان را به منظور جهت یابی و ادراک تقلید می‌کند. این نرم افزار با دادن مثال‌هایی می‌تواند یاد بگیرد. افرادی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند می‌توانند مغزی را بسازند و با دادن مثال‌هایی آن را آموزش دهند. این نرم افزار دارای کاربردهای زیر است:
استفاده از این نرم افزار برای کنترل پهبادهایی که می‌توانند مشکلات مکان‌هایی مانند نیروگاه‌ها را بررسی و شناسایی کنند.
کنترل اسباب بازی‌ها و محصولاتی که با استفاده از این نرم افزار می‌توانند صاحب خود، دیگر اسباب بازی‌ها و اشیا را تشخیص دهند.
خودروها و هواپیماهای بدون سرنشین، ربات‌ها می‌توانند توسط این نرم افزار کنترل شده و مانع از تصادفات و برخورد آن‌ها با اشیای دیگر شد.
در سیستم‌های اتوماسیون تشخیص خطا در کارخانه در تولید و بسته بندی
Next IT Corporation
این شرکت در واقع بخشی از شرکت Verint است. شرکت Verint یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی توسعه‌ی چت بات‌های هوشمند است. این شرکت ابزارهایی را برای محاوره با افراد توسعه داده است. پلت فرم محاوره‌ی این شرکت به نام Alme می‌تواند برای مراکز بهداشتی درمانی، سازمان‌های مالی، بیمه و صنایع دیگر مفید واقع شود.
Nvidia
یک شرکت هوش مصنوعی در کالیفرنیای آمریکاست. زبان برنامه نویسی CUDA که زبان بنویسی پردازنده‌های گرافیکی است محصول این شرکت بوده که کاربرد آن در حال افزایش است. شرکت Nvidia در حال توسعه‌ی اتومبیل‌های خودران نیز است.
One Model Inc
OneModel بهترین شرکت هوش مصنوعی است که به تیم‌های منابع انسانی سازمان‌ها در مدیریت یکپارچه کمک می‌کنند. راه کار منابع انسانی این شرکت که مبتنی بر هوش مصنوعی است به واحد منابع انسانی سازمان‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌هایی مانند استخدام، جایگزینی، مشارکت، حقوق و دستمزد و موارد دیگر را در یک پلتفرم واحد انجام دهند.
برنامه‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه‌ی منابع انسانی توسعه داده شده اند، نیازهای مرتبط با بکارگیری و استخدام افراد را تا حد زیادی مرتفع می‌کنند. جستجو و انتخاب از طریق پروفایل افراد کاندید، برنامه ریزی برای مصاحبه، انتخاب و استخدام و هر کار دیگری که مربوط به واحد منابع انسانی است می‌تواند با استفاده از برنامه‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی خودکار شود.
OpenAI
OpenAI شرکت تحقیقات هوش مصنوعی در  آمریکا است که به صورت غیر انتفاعی فعالیت می‌کند. این شرکت برای محققان و موسسات امکاناتی را فراهم می‌کند  تا با هم کار کنند و به دانشمندان کمک می‌کند تا اختراعات خود را ثبت کرده و تحقیقات خود را برای عموم به اشتراک بگذارند.
Orbital Insight
Orbital Insights یکی از بهترین شرکت‌های هوش مصنوعی در کالیفرنیا است که از داده‌های هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌ها و بالن‌ها برای مطالعه‌ی فعالیت انسان‌ها استفاده می‌کند. این سیستم از تکنیک‌های یادگیری ماشین و بینایی ماشین برای استخراج اطلاعات مفید برای کسب و کارها استفاده می‌کند. از کاربردهای این سیستم می‌توان به برآورد درآمد خرده فروشان با مطالعه‌ی تعدادی ماشین‌های موجود در مراکز خرید اشاره کرد.
Phrasee Ltd
Phrasee از تولید زبان طبیعی برای بازاریابی استفاده می‌کند. این شرکت از هوش مصنوعی برای تولید عنوان ایمیل‌ها استفاده می‌کند که نتیجه‌ی آن بهبود بازاریابی ایمیلی است. Phrasee یک ابزار هوش مصنوعی است که موضوعات مناسبی را برای ایمیل‌های بازاریابی شما تولید می‌کند که منجر به نرخ باز کردن، کلیک و تبدیل مشتری بیشتری می‌شود.
Pointr
تخصص شرکت Pointr در مکان یابی داخلی و خارجی سازمان‌هاست و افراد را در یافتن مکان مورد نظر در جاهای شلوغ مانند ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، مراکز خرید و موزه‌ها راهنمایی می‌کند. شرکت مذکور مکان یابی و هدایت را از طریق  iBeacons‌ها انجام می‌دهد که در واقع ابزاری هستند که از بلوتوث استفاده می‌کنند.
SenSat
SenSat نسخه‌های دیجیتال از محیط‌های فیزیکی تولید می‌کند و از هوش مصنوعی برای شناسایی پارامترهای مختلف آن محیط استفاده کرده و بازخوردهایی می‌دهد. به عنوان مثال، به شرکت‌های زیر ساخت‌ها کمک می‌کند تا به سرعت محیط خود را تحلیل کرده و تحلیل آماری را در مورد جاده‌هایی که قرار است تعمیر شوند ارائه می‌دهد.
Sherpa.ai
دستیار شخصی مجازی Sherpa برای iOs  و اندروید است از طریق کاربران خود یاد می‌گیرد و قبل از اینکه آن‌ها درخواست کنند، نیازهای آن‌ها را پیش بینی می‌کند. Sherpa می‌تواند با بسیاری از ابزارهای هوشمند کار کند.
Siemens
Siemens شرکتی پیش رو در توسعه‌ی ابزارها و سیستم‌های هوش مصنوعی برای تولید و انتقال برق و همچنین تشخیص‌های پزشکی است.
Sift Science
Sift Science  چندین سرویس مدیریت کلاهبرداری را در پلتفرم هوش مصنوعی خود ارائه می‌دهد.
Tamr
شرکت ارائه دهنده‌ی سرویس‌های مدیریت داده است. این سرویس‌ها ارزان قیمت و قابل توسعه بوده و برای هر صنعتی در دسترس است و از هوش مصنوعی برای یکپارچه سازی سریع و بهینه‌ی داده‌ها استفاده می‌کند.
 Tempus
این شرکت تمرکزش ریشه کن کردن سرطان است و به پزشکان این امکان را می‌دهد تا به صورت بلادرنگ و بر اساس داده‌ها تصمیم گیری کنند. در نتیجه مراقبت‌های شخصی سازی شده را برای هر بیمار امکان پذیر می‌کند.
Twilio
یک شرکت ارائه دهنده‌ی پلتفرم ارتباطاتی ابری است. سرویس این شرکت به کاربران امکان ترکیب تماس‌های صوتی و ویدئویی و پیام‌های متنی را به توسعه دهندگان نرم افزار‌ها می‌دهد.
X.ai
این شرکت یک دستیار تصویری به نام AMY را توسعه داده است. این ابزار به کاربران به برنامه ریزی و مدیریت ملاقات خود کمک می‌کند. برای مثال اگر درخواستی برای ملاقات دریافت کردید اما زمان کافی برای زمان بندی این ملاقات نداشتید AMY  می تواند این کار را برای شما انجام دهد.
با استفاده یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی AMY می‌توان بهترین مکان و زمان را بر اساس ترجیحات و زمان بندی‌های که شما مشخص کردید فراهم کند.
Zebra Medical Vision
این شرکت در تلاش است تا با بهره گیری از هوش مصنوعی روش‌های مراقبت از بیمار را تغییر دهد. Zebra Medical Vision از یادگیری عمیق برای رادیولوژی استفاده می‌کند. Zebra Medical Vision با استفاده از تصاویر پزشکی می‌تواند بیماری‌ها را پیش بینی کند.
Salesforce
این شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات نرم افزاری مبتنی بر فناوری ابری برای مدیریت ارتباط با مشتری است.
ViSenze
یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تصاویر است که امکان جستجو با تصویر را برای کاربران فراهم می‌کند.
CloudMinds
این شرکت توسعه دهنده‌ی ربات‌های ابری است و سیستم‌های مبتنی بر ابر را برای ربات‌های هوشمند توسعه می‌دهد و هدف آن شبکه‌های پردازش ابری برای ربات‌ها، پلتفرم‌هایی برای یادگیری ماشین و واحد‌های کنترل ربات و ترمینال‌های هوشمند امن است.
Narrative Science
این شرکت پلتفرمی برای تولید زبان طبیعی برای کمک به کسب و کارها برای درک بهتر داده‌هایشان توسعه داده است. در واع این پلتفرم با تحلیل داده‌ها اطلاعاتی را در قالب جملات قابل فهم برای انسان تولید می‌کند.

اساتید هوش مصنوعی

پردازش تصویر و بینائی ماشین

رضا صفابخشدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوتر

محمد رحمتیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترکریم فائزدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی برقاحسان اله کبیردانشگاه تربیت مدرس – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمحمد حسن قاسمیاندانشگاه تربیت مدرس – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترنصراله مقدم چرکریدانشگاه تربیت مدرس – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتررضا آقائی زاده ظروفیدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحمید سلطانیان زادهدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحمید ابریشمی مقدمدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترشهره کسائیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترمنصور جمزاددانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترفرح ترکمنی آذردانشگاه شهید بهشتی – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمحمود فتحیدانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی کامپیوتر 

پردازش صوت و گفتار

محمدمهدی همایونپوردانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترسیدمحمد احدیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی برقحمید شیخ زادهدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی برقابوالقاسم صیادیاندانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی برقسیدعلی سیدصالحیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی پزشکیفرشاد الماس گنجدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی پزشکیبابک ناصرشریفدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحسین ثامتیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترمحمدحسن ساوجیدانشگاه شهید بهشتی – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتراحمد اکبریدانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی کامپیوتر

شبکه‌های عصبی

رضا صفابخشدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترمحمدباقر منهاجدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترسیدعلی سیدصالحیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی پزشکیمحمد تشنه لبدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

پردازش، تحلیل و شناسایی الگو

محمد رحمتیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوتراحسان اله کبیردانشگاه تربیت مدرس – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتربابک اعرابیدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحمید ابریشمی مقدمدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمهدیه سلیمانیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترحمیدرضا ربیعیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترمرتضی آنالوییدانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی کامپیوترهادی صادقی یزدیدانشگاه فردوسی – دانشکده مهندسی کامپیوتر

هوش محاسباتی، رایانش نرم

مریم ذکریدانشگاه صنعتی اصفهان – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترعبدالرضا میرزائیدانشگاه صنعتی اصفهان – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمحمدرضا میبدیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوتراحمد نیک آبادیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترعلی احمدیدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحمید بیگیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوتر

سیستم‌های فازی

فرید شیخ الاسلامدانشگاه صنعتی اصفهان – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمحمدمهدی عبادزادهدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترمحمدباقر منهاجدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی برقوحید جوهری مجددانشگاه تربیت مدرس – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتربابک اعرابیدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترسعید باقری شورکیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی برقاقبال منصوریدانشگاه شیراز – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمنصور ذوالقدریدانشگاه شیراز – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمحمد رضا اکبر زادهدانشگاه فردوسی – دانشکده مهندسی برق

پردازش تکاملی، محاسبات زیستی

محمدمهدی عبادزادهدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوتراحمد نیک آبادیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترامین نیک انجامدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحمید بیگیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترعادل رحمانیدانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی کامپیوترمحمد رضا اکبر زادهدانشگاه فردوسی – دانشکده مهندسی برقرضا منصفیدانشگاه فردوسی – دانشکده مهندسی کامپیوتر

یادگیری ماشین

سعید شیریدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترشهرام خدیویدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوتراحمد نیک آبادیدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترمریم میریاندانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحمید بیگیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترمهدیه سلیمانیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوتر

پردازش زبان طبیعی، ترجمه ماشینی

شهرام خدیویدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترهشام فیلیدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترچیترا دادخواهدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترغلامرضا قاسم ثانیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترمهرنوش شمس فرددانشگاه شهید بهشتی – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

رباتیک

سعید شیریدانشگاه صنعتی امیرکبیر – دانشکده مهندسی کامپیوترسجاد ازگلیدانشگاه تربیت مدرس – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمجید نیلی احمدآبادیدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترحمیدرضا تقی راددانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمنصور جمزاددانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترسعید باقری شورکیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوترپیمان کبیریدانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی کامپیوترمحمد رضا اکبر زادهدانشگاه فردوسی – دانشکده مهندسی برق

هوش مصنوعی توزیع شده

مجید نیلی احمدآبادیدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترغلامرضا قاسم ثانیدانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی کامپیوتر

سیستم‌های چندعاملی

وحید جوهری مجددانشگاه تربیت مدرس – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترفتانه تقی یارهدانشگاه تهران – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترامین نیک انجامدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتراسلام ناظمیدانشگاه شهید بهشتی – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

سیستم‌های خبره، مهندسی دانش، هوش مصنوعی

محمدعلی منتظریدانشگاه صنعتی اصفهان – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترمحسن صدیقیدانشگاه صنعتی اصفهان – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترچیترا دادخواهدانشگاه صنعتی خواجه نصیر – دانشکده مهندسی برق و کامپیوترشهرام جعفریدانشگاه شیراز – دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

داده کاوی 

بهروز مینائیدانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی کامپیوتر

 

 


مقالات
سیاست
رسانه‎های دیجیتال
علوم انسانی
مدیریت
روش تحقیق‌وتحلیل
متفرقه
درباره فدک
مدیریت
مجله مدیریت معاصر
آیات مدیریتی
عکس نوشته‌ها
عکس نوشته
بانک پژوهشگران مدیریتی
عناوین مقالات مدیریتی
منابع درسی (حوزه و دانشگاه)
مطالعات
رصدخانه شخصیت‌ها
رصدخانه - فرهنگی
رصدخانه - دانشگاهی
رصدخانه - رسانه
رصدخانه- رویدادهای علمی
زبان
لغت نامه
تست زبان روسی
ضرب المثل روسی
ضرب المثل انگلیسی
جملات چهار زبانه
logo-samandehi
درباره ما | ارتباط با ما | سیاست حفظ حریم خصوصی | مقررات | خط مشی کوکی‌ها |
نسخه پیش آلفا 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions نسخه قدیم