Fadak.IR راهکارهای فدک
English Русский العربية فارسی
مقالات مدیریت مطالعات زبان


/ فاوا / آموزش رایانه

نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار


      نرم افزارهای تایپ صوتی (گفتاری) تحت وب
      نرم افزار مبایلی تایپ صوتی (گفتاری)

نرم افزارهای تایپ صوتی (گفتاری) تحت وب

speech to text
4 روش ساده و دقیق تبدیل گفتار به نوشتار فارسی (صوت به تایپ)
clockخرداد 19, 1399
folderسایر مقالات آموزشی
comments20 دیدگاه
zhaket
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید بجای تایپ کردن، متنی را بخوانید تا کامپیوتر یا گوشی آن را برای شما تبدیل به متن کند یا به عبارتی آن را تایپ کند. نرم افزارها و سایت‌های آنلاین هستند که این کار را تا حدی برای شما انجام می‌دهند. اما فقط بعضی از آنها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند.
نکات مهم
- نکته بسیار مهم ۱: پیشنهاد ما استفاده از سرویس‌های گوگل (روش اول و چهارم) می‌باشد. هم دقت فوق العاده‌ای دارند هم سرعت بالا و هم کاملا رایگان!
- نکته بسیار مهم ۲: باید تا می‌توانید واضح و شمرده و کتابی سخن بگویید تا گفتار به درستی تبدیل به نوشتار شود. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا متن مورد نظرتان را کامل به نوشتار تبدیل کنید و بعد یک بار برگردید به صورت دستی اشکالات را رفع کنید.
- نکته بسیار مهم ۳: دقت کنید هیچ برنامه مفیدی برای تبدیل گفتار به نوشتار مخصوص گوشی آیفون وجود ندارد که زبان فارسی را پشتیبانی کند.
- نکته بسیار مهم ۴: دقت و سرعت همه برنامه‌ها، نرم افزارها و اپلیکیشن‌های موجود برای تبدیل زبان فارسی به تایپ عالی نیست ولی ما بهترین‌ها را در این مطلب معرفی کرده ایم.
- نکته بسیار مهم ۵: روش تبدیل عکس به متن و همچنین پی دی اف به متن را نیز توضیح داده ایم که شاید برایتان مفید باشد!
روش اول: گوگل داکز-پیشنهاد ما (دقیق‌ترین و سریع‌ترین روش-کاملا رایگان)
گوگل در تشخیص صدای فارسی حتی محاوره‌ای پیشرفت چشمگیری داشته است و با استفاده از سرویس‌های گوگل به راحتی می‌توانید شروع به صحبت کنید و گوگل تقریبا بدون هیچ اشتباهی و با سرعت بسیار باورنکردنی حرف‌های شما را به نوشتار تبدیل می‌کند. و اما روش…؟
اولا دقت کنید که این روش فقط در مرورگر گوگل کروم قابل انجام است. دوما حتما باید یک اکانت جیمیل داشته باشید تا با آن وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. (واقعا ارزشش را دارد!)
برای این کار کافی ست یک گوگل داک بسازید. یعنی گوگل کروم را باز کنید، و در قسمت بالا سمت چپ روی گزینه Apps کلیک کنید. سپس روی گزینه Docs که به این شکل است گوگل داکس 1 کلیک کنید تا وارد صفحه تایپ شوید (همچنین می‌توانید روی این لینک کلیک کنید و گزینه Go to google docs را انتخاب نمایید به همین راحتی). حالا در اینجا از قسمت بالا گزینه Tools را انتخاب کنید و سپس مانند تصویر Voice typing را انتخاب نمایید و شروع به صحبت کنید تا برنامه با دقت بالای خود شروع به تایپ کند.
گوگل داکس
نهایتا هم برای ذخیره هم در بالا سمت راست گزینه Share و سپس Save را بزنید و با فرمت ورد یا هر فرمتی که دوست دارید آن را ذخیره کنید. به همین راحتی!
روش دوم: استفاده از سایت آنلاین
در حال حاضر تنها ۲ وبسایت موثر برای تبدیل گفتار به نوشتار با پشتیبانی از زبان فارسی وجود دارند. هر دو سایت معرفی شده در زیر رایگان هستند و دقت شان به یک اندازه می‌باشد:
سایت تایپو
- آدرس سایت
سایت تایپو
دقت و سرعت آن در حد متوسط است و تا حد چند صفحه رایگان می‌باشد. کافی ست مانند تصویر بالا روی گزینه میکروفون کلیک کنید و شروع به صحبت کنید تا گفتار شما در جعبه پایینی به صورت تایپ شده در بیاید!
سایت آی او تایپ (کاملا دقیق نیست)
- آدرس سایت
iotype
دقت و سرعت آن در حد متوسط است و رایگان می‌باشد. کافی ست مانند تصویر بالا روی گزینه میکروفون کلیک کنید و شروع به صحبت کنید تا گفتار شما در جعبه پایینی به صورت تایپ شده در بیاید!
روش سوم: استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن (روشی که خودم استفاده می‌کنم)
استفاده از خود گوگل (نصب شده روی گوشی‌های اندروید و قابل نصب روی آیفون)
- لینک دانلود برای آیفون
- لینک دانلود برای اندروید
دقت کنید که این برنامه روی اکثر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب است ولی اگر گوشی آیفون دارید یا گوشی تان این برنامه پیش فرض را ندارد از لینک بالا دانلود کنید سپس به روش زیر ادامه دهید:
۱-به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و گزینه “Language & keyboard” را انتخاب کنید. (بهتر است از طریق گزینه جستجو در بالای صفحه، عبارت Keyboard را جستجو کنید.)
۲- حالا از منوی نمایش داده شده، گزینه “Google voice typing” را انتخاب کنید و در بخش بعدی، گزینه “Languages” را انتخاب کرده و از میان زبان‌های موجود، زبان “فارسی” را انتخاب کنید. مانند تصویر زیر:
تایپ گوگل
۴- تمام شد! حالا کافی است در محیط برنامه یا اپلیکیشنی که در حال تایپ در آن هستیم، از صفحه کلید نمایش داده شده، گزینه شبیه به میکروفن یا همان “Google voice typing” را انتخاب کنید مانند تصویر زیر. پس از انتخاب این گزینه، تصویری همانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود که کافی است در هنگامی که دکمه میکروفن به رنگ سبز است، به زبان فارسی صحبت نمایید. پس از اتمام جمله خود، روی دکمه میکروفن لمس کنید تا صحبت‌های شما به نوشتار تبدیل شود و در صورت صحیح بودن، آن را ارسال نمایید.
تایپ گوگل 1
اپلیکیشن تایپ صوتی اندروید
- لینک دانلود
اندروید
بهترین اپلیکیشن ساخته شده به این منظور است که از موتور تبدیل صوت به متن گوگل استفاده می‌کند. استفاده از آن بسیار راحت است و تقریبا رایگان می‌باشد.

روش چهارم: ویدیوی زیر (استفاده از گوگل ترنسلیت)
دانلود ویدیو
- از دست ندهید: آسان‌ترین روش تبدیل pdf به powerpoint و برعکس

نرم افزار مبایلی تایپ صوتی (گفتاری)

 ۵تا از بهترین نرم افزارهای تایپ صوتی (گفتاری) برای گوشی موبایل
تصویر میلاد حیدری میلاد حیدری ارسال ایمیل سپتامبر 20, 2018
6 خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد
SpeechToText
دیگه نگران تایپ کردن نباشید چون کار سختی نیست حتی اگر با صفحه کلید فارسی آشنا نیستید. کافی است با استفاده از نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار، صوت را به نوشته تبدیل کنید. در این مطلب هدف ما این است که شما را با ۵ تا از بهترین نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار آشنا کنیم.
مقدمه:
اغلب افراد به طریق‌های مختلفی با تایپ کردن سر و کار دارند مانند نویسندگان، مدیران، کارمندان و … که هر کدام هدف کارشان از تایپ کردن متفاوت است زمان زیادی را برای تایپ کردن صرف می‌کنند و بیشترین علت این تلف شدن وقت بخاطر این موضوع است که این کاربران آشنایی زیادی با نحوه تایپ کردن و بقیه عوامل وابسته به آن ندارند و این مشکل باعث شده تایپ کردن یک کار خسته کننده و وقت گیر برای کاربران بحساب بیاید. خوانایی، زیبا و تمیز بودن و همچنین راحتر بودن در وارد کردن اطلاعات باعث شده دست نوشته‌ها کنار بروند و جای خود را با نوشته‌های تایپی بدهد.
نرم افزارهایی که قابلیت این را دارند که گفتار را تشخیص و آن را به نوشته‌های تبدیل کند به میزان قابل توجهی این مشکل را حل کرده اند. این نرم افزارها اصولا از دو بخش تشکیل شده اند، بخش اول پردازش گفتار که سیگنالهای گفتار را بررسی کرده و در بخش دوم که زبان است، کلماتی که به ادا شده‌اند را از جهات مختلفی مانند فراوانی، گرامر و معنی آنها مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت نوشته‌ای مطابق گفتار به شما تحویل می‌دهد.
چرب زبان
با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!
معرفی چند نرم افزار تبدیل گفتار به متن
۱- Speech to text / Voice to text
Speech to text
از برنامه‌های بسیار مفید در تیبدیل صدا به متن می‌باشد که به جز اینکه در وقت شما صرفه جویی می‌کند با این نرم افزار می‌توانید پیام یا ایمیل بفرستید و همچنین فایل متنی ذخیره شده را از طریق کامپیوتر به اشتراک بگذارید.
دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن:
- تشخیص خودکار متون بدون نیاز به نوشتن به صورت دستی
- دقت بالا در شناسایی
- رابط کاربری ساده بدون نیاز به علم خاص
- اشتراک از طریق پیام کوتاه و ایمیل
- ویژگی چند زبانه با تنظیم زبان مورد نظر در بخش تنظیمات
دانلود Speech to text / Voice to text v1.0
۲- Speechnotes
Speechnotes
نرم افزار Speechnotes را میتوان به عنوان یک دفترچه یادداشت حرفه‌ای که تایپ در این دفترچه توسط تبدیل صدا به متن انجام می‌شود، را به شمار آمورد. این اپلیکیشن همچنین میتواند علامت‌های نگارشی را ثبت کند. کار با این برنامه بسیار ساده است،کافی است بعد از باز کردن نرم افزار را روی کلید میکروفن بزنید و شروع به حرف زدن کنید، سپس نرم افزار آنچه که می‌گویید را تایپ می‌کند.
ویژگی‌های دیگر این برنامه اندرویدی:
- سرعت بالا در تبدیل صدا به متن
- استفاده از موتور صوتی گوگل برای افزایش دقت در یادداشت‌ها
- توانایی اضافه کردن میانبر‌های متنی، امضا‌ها و … به صورت صوتی
- دارای انواع فونت‌های مختلف در اندازه‌های گوناگون
- طراحی بسیار ساده و زیبا
- استفاده از قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار به صورت آفلاین!
دانلود اپلیکیشن Speechnotes – Speech To Text Premium v1.58
۳- نرم افزار Speech To Text Notepad
این اپلیکیشن علاوه بر اینکه به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمین متن خود را تایپ کنید، این قابلیت را دارد که متن تایپ شده را بتوانید از طریق بلوتوث یا آن را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و جیمیل و یا با اس ام اس و واتساپ و وایبر و اسکایپ و …به اشتراک بگذاریدو.
 دانلود اپلیکیشن Speech To Text Notepad
۴-صفحه کلید Google Keyboard
Google-Keyboard
محصولی دیگر از شرکت گوگل می‌باشد که علاوه بر اینکه یکی از بهترین کیبوردها برا تایپ فارسی و از اموجی‌های زیادی پشتیبانی میکند، میتواند به راحتی صدا را به متن تبدیل کنید.
امکانات دیگر Google Keyboard:
- پشتیبانی از emoji البته در اندروید ۴٫۴ به بالا
- تایپ کلمات با کشیدن روی حروف
- تایپ صوتی (تبدیل صدا به متن)
- حدس کلمه بعدی
- دارا بودن دیکشنری برای ۲۶ زبان
- طرح‌ها و چینش پیشرفته برای کیبورد
دانلود اپلیکیشن Google Keyboard
- مطلب مشابه: معرفی ۶ تا از بهترین برنامه‌های کیبورد فارسی اندروید +لینک دانلود
۵- Dictation Pro
dictation
کار این برنامه هم مشابه موارد گفته می‌باشد. به جز اینکه در این برنامه نیاز به یک هدست قوی می‌باشد که همانطور که شما رد میکروفون صحبت میکنید میتوانید کلمات ادا شده بروی صفحه نمایش ظاهر میشوند.
امکانات کلیدی نرم افزار Dictation Pro:
- تایپ نامه‌ها، گزارشات، ایمیل‌ها و … بوسیله صحبت کردن از طریق میکروفون
- صرفه جویی در زمان
- قدرت تشخیص صدای دقیق
- اجرای سریع دستوراتی مانند حذف و کپی با استفاده از فرمان‌های صوتی
دانلود اپلیکیشن Dictation Pro v1.06 
۶-Voice to Text
Voice to Text
با این نرم افزار صدا را به متن تبدیل کنید تا بتوانید یادداشت و یادآوری‌های سریع بدون تایپ انجام دهید همچنین امکان ادیت کردن متن به شما داده شده تا بتوانید متن بیشتری اضافه کرده و آن را به اشتراک بگذارید.
دانلود اپلیکیشن Voice to Text
۷- Talk Type
talktype
اپلیکیشن TalkType با همکاری دانشگاه استنفورد و Baidu که به عنوان گوگل چین هم شناخته می‌شود فقط برای کار روی صدا طراحی شده است. قدرت تشخیص این اپلیکیشن بسیار بالاست.میزان خطا نیز چیزی در حدود ۲۰٫۴ درصد کمتر است. اپلیکیشن TalkType به خوبی قابلیت رقابت با اپلیکیشن‌های شخص ثالث مایکروسافت و گوگل را خواهد داشت.
اپلیکییشن TalkType تبدیل صدا به متن
 دانلود اپلیکیشن Talk Type


مقالات
سیاست
رسانه‎های دیجیتال
علوم انسانی
مدیریت
روش تحقیق‌وتحلیل
متفرقه
درباره فدک
مدیریت
مجله مدیریت معاصر
آیات مدیریتی
عکس نوشته‌ها
عکس نوشته
بانک پژوهشگران مدیریتی
عناوین مقالات مدیریتی
منابع درسی (حوزه و دانشگاه)
مطالعات
رصدخانه شخصیت‌ها
رصدخانه - فرهنگی
رصدخانه - دانشگاهی
رصدخانه - رسانه
رصدخانه- رویدادهای علمی
زبان
لغت نامه
تست زبان روسی
ضرب المثل روسی
ضرب المثل انگلیسی
جملات چهار زبانه
logo-samandehi
درباره ما | ارتباط با ما | سیاست حفظ حریم خصوصی | مقررات | خط مشی کوکی‌ها |
نسخه پیش آلفا 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions نسخه قدیم