Fadak.IR راهکارهای فدک
English Русский العربية فارسی
مقالات مدیریت مطالعات زبان


/ مدیریت

منابع مهم رشته مدیریت و گرایش‌های آن


   آشنایی با رشته گرایش‌های مدیریت
   کتاب مدیریت پروژه برای مهندسان و تولیدکنندگان
   اهم منابع رشته مدیریت
   منابع ارشد مدیریت
      مدیریت فناوری اطلاعات
      مدیریت صنعتی و تکنولوژی
      مدیریت دولتی
      مدیریت جهانگردی ( گرایش بازاریابی جهانگردی)
      مدیریت آموزشی
      مدیریت رسانه
      مدیریت امور فرهنگی
      مدیریت منابع انسانی
      رشته حسابداری
   مواد امتحانی آزمون جامع دکترا
   معرفی وب سایت‌های مدیریت
   مسائل و موضوعات مدیریت

آشنایی با رشته گرایش‌های مدیریت

مدیریت بازرگانی
مدیریت بازگانی یکی از مباحث مهم در حوزه تجارت محسوب می‌شود. تحصیل در این رشته کمک می‌کند که شرکت‌های بازگانی و تجاری بتوانند ارتباط مؤثر و بهتری با مشتریان خود برقرار کنند. در واقع افرادی که در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند به عنوان اولین فردی که با مشتری ارتباط برقرار می‌کند معرفی می‌شود و به همین دلیل بسیار مهم است که با اصول و قواعد روابط عمومی و تجاری آشنا باشد.
مدیریت منابع انسانی
این رشته از گرایش‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام در یک حوزه تخصصی مربوط به منابع انسانی وارد شده است. هدف اصلی از رشته مدیریت منابع انسانی تربیت افراد متخصص به منظور مدیریت و افزایش بهره منابع انسانی در اداره و مشاغل مختلف است. منابع انسانی یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر کسب و کاری محسوب می‌شود و بنابراین برای مدیریت صحیح و کارآمد کردن منابع انسانی باید افرادی دروس تخصصی مربوط به این حوزه را فرا گیرند تا بتوانند به خوبی این قسمت را کنترل کنند.
مدیریت دولتی
در کشور ما بسیاری از بخش‌ها دولتی بوده و تحت نظر دولت فعالیت می‌کند. برای این واحدها نیاز به مدیرانی است که بتوانند با توجه به تخصص لازم به بهترین شکل ممکن مجموعه‌های مختلف دولتی را اداره کنند. این رشته به گرایش‌های مختلفی تقسیم شده که هر گرایش شاخه‌ای از علوم مدیریت دولتی را در بر می‌گیرد.
مدیریت صنعتی
همان طور که از نام این رشته مشخص است مدیریت صنعتی با هدف تربیت افراد و متخصص به منظور کنترل و مدیریت واحدهای صنعتی ایجاد شده است. افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند با واحد‌های مختلف صنعتی، نحوه کار و فعالیت آن‌ها، شیوه‌های مختلف امور مالی و مباحث مختلفی که به واحدهای صنعتی مربوط است آشنا می‌شوند تا بتوانند واحدهای مختلف صنعتی را به خوبی مدیریت کنند.
مدیریت تکنولوژی
تکنولوژی یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات قرن 21 بوده که تمام حوزه‌های مختلف را تحت پوشش قرار داده است. امروزه تکنولوژی جز جدا ناپذیری زندگی انسان محسوب می‌شود که تمام افراد به صورت روزانه مستقیم یا غیر مستقیم با آن سر و کار دارند. هدف اصلی ایجاد رشته مدیریت تکنولوژی تربیت افراد متخصص برای شناخت تحولات فنی و مهندسی و به کار گیری صحیح آن در اصول مدیریتی است. یعنی افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند می‌توانند با روش‌های مدرن کردن قسمت‌های مختلف یک مجموعه برای مدیریت بهتر و مدرن اقدام کنند.
مدیریت فناوری و اطلاعات
فناوری اطلاعات یکی از معیارهای شناخت رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای است. مهم‌ترین راه برای استفاده از فناوری اطلاعات ایجاد زیرساخت مناسب برای طراحی و به کارگیری صحیح آن است. در سال‌های اخیر اداره‌ها و نهادهای اقتصادی به سمت فضایی دیجیتالی حرکت کرده و به همین دلیل نیاز به افرادی است که بتوانند این بخش بسیار مهم را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار داده و در به کار بردن آن تلاش کنند. در حال حاضر این رشته یکی از نیازهای اساسی کشور را تحت پوشش قرار داده و افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند می‌توانند با کسب دانش و تخصص مورد نیاز بعد از فارغ التحصیلی در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند.
مدیریت کارآفرینی
کارآفرینی یکی از رکن‌های اساسی تمام کشورها است. اگر کشوری بتواند زیرساخت‌های لازم برای توسعه کارآفرینی را ایجاد کند بدون شک آن کشور به سمت رشد و ترقی حرکت خواهد کرد. امروزه افراد زیادی اقدام به تاسیس واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی می‌کنند که هدف اصلی آن ارائه یک محصول جدید و یا محصولی که مردم به وجود آن نیاز دارند بوده که علاوه بر استخدام تعداد زیادی افراد به رونق و ثروت آفرینی کشور نیز کمک زیادی می‌کند. به دلیل نیاز به یک مدیریت مناسب در حوزه کارآفرینی اقدام به راه اندازی رشته‌ای تحت عنوان کارآفرینی شده و این رشته می‌تواند افرادی را تربیت کند که بتوانند علاوه بر ارائه مشاوره‌های مؤثر به کارآفرینان کشور خودشان نیز مدیریت این واحدها را بر عهده بگیرند.
مدیریت مالی
پول و ثروت یکی از مهم‌ترین ابزارهای هر نهاد و شرکت محسوب می‌شود که برای به دست آوردن و هزینه کردن آن باید دارای یک مدیریت و برنامه ریزی دقیق باشیم. رشته مدیریت مالی به منظور آشنایی افراد با سیستم‌های جدید و توانایی تجزیه و تحلیل دقیق مسائل مالی ایجاد شده است.

کتاب مدیریت پروژه برای مهندسان و تولیدکنندگان

زنجیرۀ بحرانی، دکتر الیاهو گُلدرات
چه کسی گفته که کتاب‌های مربوط به کسب‌وکار خسته‌کننده‌اند؟ دکتر الیاهو گلدرات با «رمان تجاری» خود کتاب‌های سنتی راهنما را کن‌فیکون کرده است! گلدرات نظریۀ محدودیت‌ها (TOC) را ازطریق شخصیت اصلی داستان، یک پروفسور مدرس دانشگاه که اخیراً از شرکتی که از TOC استفاده می‌کند بازگشته، توضیح می‌دهد. گلدرات در سرتاسر کتاب خواننده‌ها را در پنج مرحلۀ اصلی TOC قدم‌به‌قدم همراهی می‌کند. این رمان چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از TOC دارد و مملؤ از شخصیت‌پردازی، برخورد و تنش و گهگاه صحنه‌های مهیج (داراماتیک) است.
تجلی‌یافته: رمانی دربارۀ تلفیق نظریۀ محدودیت‌ها، لین و شش‌سیگما؛ نوشتۀ باب اسپرول و بُروس نلسون
مشاوران مدیریت، باب اسپرول و بروس نلسون، از داستانسرایی گلدرافت الهام گرفته‌اند تا منافع استفادۀ هم‌زمان از تئوری محدودیت‌ها (Theory of Constraints)، لین (Lean) و شش‌سیگما (Six Sigma) را تشریح کنند. در این کتاب، داستان دو مشاور نقل می‌شود که با تلفیق این سه روش قصد ایجاد تغییراتی در یک شرکت مستأصل و شکست‌خورده را دارند.
مؤلفان در پیوست، دقیق‌تر توضیح می‌دهند که چگونه روش‌های مطرح‌شده در رمان را در سازمانتان به‌کار بگیرید و چرا ترکیب سه روش نتایج بهتری را ثمر می‌دهد.
مدیریت پروژه برای مدیر غیررسمی پروژه؛ کُری کُگان، سوزِت بلِیک‌مور و جیمز وود
در محیط کار امروز از بیشتر کارکنان انتظار می‌رود که پروژه‌ها را اجرا و مدیریت کنند. مشکل این است که بیشتر آن‌ها رسماً آموزش ندیده‌اند.
در این کتاب پیشنهادهای عملی و عاری از اصطلاحات تخصصی برای مدیران موردی پروژه ارائه می‌شود. مؤلفان برای به تصویر کشیدن مهم‌ترین اقدامات و روش‌های افرادِ کارآمد و مدیریت‌های مؤثر، از نمونه‌هایی واقعی موفقیت‌ها و شکست‌های پروژه استفاده می‌کنند.
ابرپروژه‌های صنعتی؛ نوشتۀ ادوارد دابلیو مِرو
وقتی پروژه‌های ساخت‌وساز و مهندسی بزرگ‌مقیاس، مثلاً درحد سکوهای گاز و کارخانه‌های مواد شیمیایی و سدها، به اشتباه پیش می‌روند، اشتباهات آن‌ها وحشتناک است. ادوارد مرو، که سی سال تجربه در کاوش علل شکست پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و نحوۀ ممانعت از آن را دارد، در کتاب «ابرپروژه‌های صنعتی» با زبانی شوخ و چالش‌انگیز می‌نویسد. هرچند که موضوع اصلی این کتاب ابرپروژه‌‌‌‌‌‌‌ها (مگاپروژه) است، می‌توان بسیاری از بینش‌هایی را که از خواندن این کتاب حاصل می‌شود، در هر پروژۀ مهندسی و ساخت‌وسازی، با هر مقیاس، به‌کار گرفت.
مطالعات موردی مدیریت پروژه، نوشتۀ‌هارلُرد کِرزنِر
اگر از آموختن از شکست‌ها و موفقیت‌های دیگران لذت می‌برید، این کتاب برای شما نوشته شده است. مدرس مدیریت پروژه،‌هارلرد کرزنر، بیش از ۱۰۰ مطالعۀ موردی را از شرکت‌های واقعی کندوکاو کرده و نشان می‌دهد که چه چیز منجر به موفقیت است و چه چیز به شکست منتهی می‌شود و چه کاری برای شکست نخوردن باید انجام می‌شد؟ این کتاب صنایع متعددی ازجمله پزشکی، داروسازی، هوافضا، ساخت‌وساز و غیره را دربرمی‌گیرد.
مدیریت پروژه برای مهندسی و ساخت‌وساز؛ نوشتۀ گارلد اُبرلِندِر
این کتاب اصول و فنونی را برای مدیریت مهندسی یا پروژه‌های ساخت‌وساز از فاز اولیه تا فازهای طراحی و ساخت‌وساز و تکمیل ارائه می‌کند. تفاوت این کتاب با دیگر کتاب‌های مدیریت پروژه تمرکز بر به‌کارگیری فنون و اصول مدیریت پروژه در فازهای ابتدایی پروژه است تا بتوان هرچه زودتر، بر بودجه، محدوده، و گاه‌شمار پروژه تأثیر گذاشت. برخلاف دیگر کتاب‌ها که مستقیماً فاز ساخت‌وساز را بررسی می‌کند، اُبِرلِندر دلیل قاطعی را برای به‌کارگیری زودهنگام اصول مدیریت پروژه در فرایند مطرح می‌کند.

معرفی کتاب: کتابهای مفید مدیریتی | متمم

معرفی کتاب | کتابهای مفید روانشناسی | متمم

پاراگراف‌های منتخب کتابها و جملات ماندگار نویسندگان | متمم

اهم منابع رشته مدیریت

زبان تخصصی
*** زبان تخصصی مدیریت آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش
*** زبان تخصصی مدیریت با تاکید بر استراتژی‌های درک مطلب محمدرضا ناصرزاده - یاشاردهدشتی انتشارات نگاه دانش
تئوریهای مدیریت
**** مبانی سازمان و مدیریت سیدمحمد مقیمی انتشارات راه دان
**** تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی استیفن رابینز - ترجمه الوانی و دانائی فرد انتشارات صفار - اشراقی
**** مدیریت عمومی مهدی الوانی نشر نی
**** مبانی سازمان و مدیریت علی رضائیان انتشارات سمت
*** مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوریهای مدیریت مهرداد پرچ انتشارات مهربان نشر
منابع جامع جایگزین
هر یک از سه منبع زیر می‌تواند جایگزین منابع فوق باشد.
*** تئوری‌های مدیریت (ویژه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت) سیدرضاسیدجوادین، حسین جلیلیان انتشارات نگاه دانش
**** فلش کارتهای تئوری مدیریت DLM تیم تألیف DLM انتشارات تبلور دانش
*** تئوری‌های مدیریت علیرضا سلامی موسسه ماهان
اقتصاد کلان
**** اقتصاد کلان محسن نظری انتشارات نگاه دانش
اقتصاد خرد
**** اقتصاد خرد محسن نظری انتشارات نگاه دانش
ریاضیات
**** ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
** ریاضیات عمومی امید محمودیان انتشارات نگاه دانش
** ریاضیات پایه امیر تقی زاده انصاری پارسه
آمار
یکی از دو کتاب زیر مطالعه شود
**** آمار و احتمالات ارشد محسن طورانی انتشارات نگاه دانش
**** آمار و احتمال و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
تحقیق در عملیات
- ** پژوهش عملیاتی عارفه فدوی انتشارات نگاه دانش
جهت یادگیری پایه‌ای مفاهیم منابع زیر:
- ** تحقیق در عملیات (مقدماتی تا پیشرفته) اکبر عالم تبریز - علی یونسیان انتشارات پوران پژوهش
- ** پژوهش عملیاتی (برنامه ریزی خطی) محمدرضا مهرگان نشر کتاب دانشگاهی
مدیریت تولید
**** مدیریت تولید و عملیات‌هایده متقی انتشارات آوای شروین
****  مفاهیم اساسی مدیریت تولید و عملیات جعفر نژاد - فاریابی باسمنج انتشارات صفار - اشراقی
مدیریت بازاریابی
****  اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر - ترجمه بهمن فروزنده نشر آموخته
****  مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر - کوین لین کلر ترجمه مهدی امیرجعفری انتشارات نص
****  مدیریت بازاریابی روستا، ونوس، ابراهیمی انتشارات سمت
توجه: منابع اصلی پیشنهادی درس بازاریابی به شرح فوق می‌باشد. لیکن با توجه به حجیم بودن منابع فوق، درصورت تمایل می‌توانید از یکی از منابع زیر بهره‌برد.
منابع جایگزین
** مدیریت بازاریابی پیشرفته حسین جلیلیان، سمانه سجادی انتشارات نگاه دانش
** مدیریت بازاریابی علیرضا مروج انتشارات آترین پارسه
** مدیریت بازاریابی رضا مناجاتی انتشارات نگاه دانش
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
****  اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام* سیدمحمد مقیمی راه دان

منابع ارشد مدیریت

مدیریت فناوری اطلاعات

کلیه گرایشها (شامل کسب و کار الکترونیکی، مدیریت منابع اطلاعاتی، سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته، هوشمندی کسب و کار، مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و مدیریت دانش)

زبان عمومی و تخصصی
*** زبان عمومی ارشد زیر ذره بین * الناز یوسف زاده،‌هادی جهانشاهی انتشارات نگاه دانش
*** Barron’s 1100 Words You Need to Know
*** Barron's essential words for the TOEFL
*** 504 Essential Words
یکی از دو کتاب زبان تخصصی (منابع 5 یا 6) مطالعه شود
*** زبان تخصصی مدیریت آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش
*** زبان تخصصی مدیریت با تاکید بر استراتژی‌های درک مطلب محمدرضا ناصرزاده - یاشاردهدشتی انتشارات نگاه دانش
** زبان عمومی محمدرضا ناصرزاده - رضا نعمتی انتشارات نگاه دانش
** زبان عمومی کارشناسی ارشد آرمان اشراقی پیک مروا، نگاه دانش
** زبان تخصصی مدیریت (مقدماتی و پیشرفته) داور ونوس انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
** زبان تخصصی مدیریت (GMAT) داور ونوس - پگاه شاپوری انتشارات نگاه دانش
** متون تخصصی مدیریت به زبان انگلیسی استونر- فریمن- برگزیده حسن اسماعیل پور و آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش
** لغات تخصصی و متون درک مطلب مدیریت داور ونوس، مهرداد پرچ انتشارات کتابخانه فرهنگ
** گرامر زبان عمومی کلیه رشته‌های کارشناسی ارشد وحید عسگری کانون فرهنگی آموزش
تئوریهای مدیریت
**** مبانی سازمان و مدیریت سیدمحمد مقیمی انتشارات راه دان
**** تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی استیفن رابینز - ترجمه الوانی و دانائی فرد انتشارات صفار - اشراقی
**** مدیریت عمومی مهدی الوانی نشر نی
**** مبانی سازمان و مدیریت علی رضائیان انتشارات سمت
*** مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوریهای مدیریت مهرداد پرچ انتشارات مهربان نشر
منابع جامع جایگزین
هر یک از سه منبع زیر می‌تواند جایگزین منابع فوق باشد.
*** تئوری‌های مدیریت (ویژه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت) سیدرضاسیدجوادین، حسین جلیلیان انتشارات نگاه دانش
**** فلش کارتهای تئوری مدیریت DLM تیم تألیف DLM انتشارات تبلور دانش
*** تئوری‌های مدیریت علیرضا سلامی موسسه ماهان
سایر منابع پیشنهادی
** مبانی مدیریت رفتار سازمانی علی رضائیان انتشارات سمت
** مبانی تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت - ترجمه پارسائیان و اعرابی انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
** مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز - ترجمه اعرابی و پارساییان انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
اقتصاد کلان
**** اقتصاد کلان محسن نظری انتشارات نگاه دانش
**  2000 سوال چهارگزینه‌ای اقتصادکلان محسن نظری انتشارات نگاه دانش
اقتصاد خرد
**** اقتصاد خرد محسن نظری انتشارات نگاه دانش
*** 2000 سوال چهار گزینه‌ای اقتصاد خرد محسن نظری انتشارات نگاه دانش
ریاضیات
**** ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
** ریاضیات عمومی امید محمودیان انتشارات نگاه دانش
** ریاضیات پایه امیر تقی زاده انصاری پارسه
آمار
یکی از دو کتاب زیر مطالعه شود
**** آمار و احتمالات ارشد محسن طورانی انتشارات نگاه دانش
**** آمار و احتمال و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
** آمار و کاربرد آن در مدیریت (2جلد) عادل آذر - مومنی انتشارات سمت
** طرح 90 درصد آمار و احتمال مدیریت و حسابداری محسن طورانی موسسه پارسه
تحقیق در عملیات
- ** پژوهش عملیاتی عارفه فدوی انتشارات نگاه دانش
جهت یادگیری پایه‌ای مفاهیم منابع زیر:
- ** تحقیق در عملیات (مقدماتی تا پیشرفته) اکبر عالم تبریز - علی یونسیان انتشارات پوران پژوهش
- ** پژوهش عملیاتی (برنامه ریزی خطی) محمدرضا مهرگان نشر کتاب دانشگاهی
مدیریت تولید
**** مدیریت تولید و عملیات‌هایده متقی انتشارات آوای شروین
****  مفاهیم اساسی مدیریت تولید و عملیات جعفر نژاد - فاریابی باسمنج انتشارات صفار - اشراقی
** مدیریت تولید محمدحسین آرمان، علیرضا حسین بیگی، اعظم جلیلی بوالحسنی مدرسان شریف
مدیریت بازاریابی
****  اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر - ترجمه بهمن فروزنده نشر آموخته
****  مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر - کوین لین کلر ترجمه مهدی امیرجعفری انتشارات نص
****  مدیریت بازاریابی روستا، ونوس، ابراهیمی انتشارات سمت
توجه: منابع اصلی پیشنهادی درس بازاریابی به شرح فوق می‌باشد. لیکن با توجه به حجیم بودن منابع فوق، درصورت تمایل می‌توانید از یکی از منابع زیر بهره‌برد.
منابع جایگزین
** مدیریت بازاریابی پیشرفته حسین جلیلیان، سمانه سجادی انتشارات نگاه دانش
** مدیریت بازاریابی علیرضا مروج انتشارات آترین پارسه
** مدیریت بازاریابی رضا مناجاتی انتشارات نگاه دانش
سایر منابع پیشنهادی
* مفاهیم کلیدی در بازاریابی جیم بلایث، ترجمه حسین نوروزی نشر فوژان
* مدیریت بازاریابی نوین لوئیس ای. بون، ترجمه حسین نوروزی نشر فوژان
* اصول مدیریت بازاریابی جف لنکستر - لستر مسینگهام - ترجمه حسین نوروزی و نیما سلطانی نژاد انتشارات مهربان
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
****  اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام* سیدمحمد مقیمی راه دان
** مدیریت ما علی اصغر پورعزت بنیاد نهج البلاغه
** مبانی مدیریت اسلامی رضا نجاری دانشگاه پیام نور
** مدیریت اسلامی و الگوهای آن لطف الله فروزنده دهکردی، علی اکبر جوکار دانشگاه پیام نور
** 2000 سوال چهارگزینه‌ای اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام سیدمحمدتقی حسینی مرام انتشارات نگاه دانش
کلیه دروس
*** مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد اول (دروس عمومی- سال 85 تا 98) نظری، اشراقی، ناصرزاده، ونوس، جلیلیان، سیدجوادین، محمودیان، امیرکبیری
انتشارات نگاه دانش
*** مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد دوم (دروس تخصصی - سال 80 تا 98) نظری، مناجاتی، تهرانی، فدوی، فقیه انتشارات نگاه دانش

مدیریت صنعتی و تکنولوژی

گرایشهای تولید وعملیات، تحقیق درعملیات، مدیریت عملکرد، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت کیفیت و بهره وری، مدیریت پروژه ) و مدیریت تکنولوژی (گرایشهای نوآوری تکنولوژی، انتقال تکنولوژی، استراتژیهای توسعه صنعتی، سیاست‌های تحقیق و توسعه)
زبان عمومی و تخصصی
**** زبان عمومی ارشد زیر ذره بین الناز یوسف زاده،‌هادی جهانشاهی انتشارات نگاه دانش
*** Barron’s 1100 Words You Need to Know*
*** Barron's essential words for the TOEFL*
*** 504 Essential Words *
یکی از دو کتاب زبان تخصصی (منابع 5 یا 6) مطالعه شود
*** زبان تخصصی مدیریت * آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش
*** زبان تخصصی مدیریت با تاکید بر استراتژی‌های درک مطلب محمدرضا ناصرزاده - یاشاردهدشتی انتشارات نگاه دانش
** زبان عمومی محمدرضا ناصرزاده - رضا نعمتی انتشارات نگاه دانش
** زبان عمومی کارشناسی ارشد آرمان اشراقی پیک مروا، نگاه دانش
** زبان تخصصی مدیریت (مقدماتی و پیشرفته) داور ونوس انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
**  زبان تخصصی مدیریت (GMAT) داور ونوس - پگاه شاپوری انتشارات نگاه دانش
** متون تخصصی مدیریت به زبان انگلیسی استونر- فریمن- برگزیده حسن اسماعیل پور و آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش
**  لغات تخصصی و متون درک مطلب مدیریت داور ونوس، مهرداد پرچ انتشارات کتابخانه فرهنگ
** گرامر زبان عمومی کلیه رشته‌های کارشناسی ارشد وحید عسگری کانون فرهنگی آموزش
تئوریهای مدیریت
*** مبانی سازمان و مدیریت * سیدمحمد مقیمی انتشارات راه دان
*** تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی * استیفن رابینز - ترجمه الوانی و دانائی فرد انتشارات صفار - اشراقی
*** مدیریت عمومی * مهدی الوانی نشر نی
*** مبانی سازمان و مدیریت * علی رضائیان انتشارات سمت
*** مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوریهای مدیریت مهرداد پرچ انتشارات مهربان نشر
-- منابع جامع جایگزین منابع فوق
*** تئوری‌های مدیریت (ویژه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت) سیدرضاسیدجوادین، حسین جلیلیان انتشارات نگاه دانش
*** فلش کارتهای تئوری مدیریت DLM تیم تألیف DLM انتشارات تبلور دانش
*** تئوری‌های مدیریت علیرضا سلامی موسسه ماهان
-- سایر منابع پیشنهادی
** مبانی مدیریت رفتار سازمانی علی رضائیان انتشارات سمت
**  مبانی تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت - ترجمه پارسائیان و اعرابی انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
** مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز - ترجمه اعرابی و پارساییان انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
اقتصاد کلان
*** اقتصاد کلان محسن نظری انتشارات نگاه دانش
** 2000 سوال چهارگزینه‌ای اقتصادکلان محسن نظری انتشارات نگاه دانش
اقتصاد خرد
*** اقتصاد خرد محسن نظری انتشارات نگاه دانش
** 2000 سوال چهار گزینه‌ای اقتصاد خرد محسن نظری انتشارات نگاه دانش
ریاضیات
***
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
** ریاضیات عمومی امید محمودیان انتشارات نگاه دانش
** ریاضیات پایه امیر تقی زاده انصاری پارسه
آمار
یکی از دو کتاب زیر مطالعه شود
*** آمار و احتمالات ارشد محسن طورانی انتشارات نگاه دانش
*** آمار و احتمال و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
** آمار و کاربرد آن در مدیریت (2جلد) عادل آذر - مومنی انتشارات سمت
** طرح 90 درصد آمار و احتمال مدیریت و حسابداری محسن طورانی موسسه پارسه
تحقیق در عملیات
*** پژوهش عملیاتی عارفه فدوی انتشارات نگاه دانش
داوطلبانی که در فهم مطالب کتابهای نکته و تست مشکل دارند می‌توانند ابتدا از کتب مرجع زیر جهت یادگیری پایه‌ای مفاهیم استفاده نمایند و سپس کتابهای نکته و تست را مطالعه نمایند.
** تحقیق در عملیات (مقدماتی تا پیشرفته) اکبر عالم تبریز - علی یونسیان انتشارات پوران پژوهش
** پژوهش عملیاتی (برنامه ریزی خطی) محمدرضا مهرگان نشر کتاب دانشگاهی
مدیریت تولید
*** مدیریت تولید و عملیات *‌هایده متقی انتشارات آوای شروین
*** مفاهیم اساسی مدیریت تولید و عملیات * جعفر نژاد - فاریابی باسمنج انتشارات صفار - اشراقی
** مدیریت تولید محمدحسین آرمان، علیرضا حسین بیگی، اعظم جلیلی بوالحسنی مدرسان شریف
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
*** اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام* سیدمحمد مقیمی راه دان
** مدیریت ما علی اصغر پورعزت بنیاد نهج البلاغه
** مبانی مدیریت اسلامی رضا نجاری دانشگاه پیام نور
** مدیریت اسلامی و الگوهای آن لطف الله فروزنده دهکردی، علی اکبر جوکار دانشگاه پیام نور
** 2000 سوال چهارگزینه‌ای اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام سیدمحمدتقی حسینی مرام انتشارات نگاه دانش
کلیه دروس
*** مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد اول (دروس عمومی- سال 85 تا 98) نظری، اشراقی، ناصرزاده، ونوس، جلیلیان، سیدجوادین، محمودیان، امیرکبیری انتشارات نگاه دانش
*** مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد دوم (دروس تخصصی - سال 80تا 98)* نظری، مناجاتی، تهرانی، فدوی، فقیه انتشارات نگاه دانش

مدیریت دولتی

کلیه گرایشهای رشته مدیریت دولتی (شامل توسعه منابع انسانی، طراحی سازمان‌های دولتی، بودجه و مالیه عمومی، خط مشی گذاری عمومی، مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی، مدیریت تحول و مدیریت رفتار سازمانی) و همچنین رشته‌های مدیریت بحران، مدیریت اماکن متبرکه مذهبی، سیاستگذاری علم و فناوری
زبان عمومی و تخصصی
*** زبان عمومی ارشد زیر ذره بین * الناز یوسف زاده،‌هادی جهانشاهی انتشارات نگاه دانش
***  Barron’s 1100 Words You Need to Know*
*** Barron's essential words for the TOEFL*
*** 504 Essential Words *
*** زبان تخصصی مدیریت آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش
*** زبان تخصصی مدیریت با تاکید بر استراتژی‌های درک مطلب محمدرضا ناصرزاده - یاشاردهدشتی انتشارات نگاه دانش
**  زبان عمومی محمدرضا ناصرزاده - رضا نعمتی انتشارات نگاه دانش
**  زبان عمومی کارشناسی ارشد آرمان اشراقی پیک مروا، نگاه دانش
**  زبان تخصصی مدیریت (مقدماتی و پیشرفته) داور ونوس انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
**  زبان تخصصی مدیریت (GMAT) داور ونوس - پگاه شاپوری انتشارات نگاه دانش
**  متون تخصصی مدیریت به زبان انگلیسی استونر- فریمن- برگزیده حسن اسماعیل پور و آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش
**  لغات تخصصی و متون درک مطلب مدیریت داور ونوس، مهرداد پرچ انتشارات کتابخانه فرهنگ
**  گرامر زبان عمومی کلیه رشته‌های کارشناسی ارشد وحید عسگری کانون فرهنگی آموزش
تئوریهای مدیریت
***  مبانی سازمان و مدیریت * سیدمحمد مقیمی انتشارات راه دان
***  تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی * استیفن رابینز - ترجمه الوانی و دانائی فرد انتشارات صفار - اشراقی
***  مدیریت عمومی * مهدی الوانی نشر نی
***  مبانی سازمان و مدیریت * علی رضائیان انتشارات سمت
***  مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوریهای مدیریت مهرداد پرچ انتشارات مهربان نشر
** تئوری‌های مدیریت (ویژه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت) سیدرضاسیدجوادین، حسین جلیلیان انتشارات نگاه دانش
** فلش کارتهای تئوری مدیریت DLM تیم تألیف DLM انتشارات تبلور دانش
** تئوری‌های مدیریت علیرضا سلامی موسسه ماهان
سایر منابع پیشنهادی
** مبانی مدیریت رفتار سازمانی علی رضائیان انتشارات سمت
** مبانی تئوری و طراحی سازمان ریچارد ال دفت - ترجمه پارسائیان و اعرابی انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
** مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز - ترجمه اعرابی و پارساییان انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
اقتصاد کلان
*** اقتصاد کلان محسن نظری انتشارات نگاه دانش
** 2000 سوال چهارگزینه‌ای اقتصادکلان محسن نظری انتشارات نگاه دانش
اقتصاد خرد
*** اقتصاد خرد محسن نظری انتشارات نگاه دانش
** 2000 سوال چهار گزینه‌ای اقتصاد خرد محسن نظری انتشارات نگاه دانش
ریاضیات
*** ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
** ریاضیات عمومی امید محمودیان انتشارات نگاه دانش
** ریاضیات پایه امیر تقی زاده انصاری پارسه
آمار
یکی از دو کتاب زیر مطالعه شود
***  آمار و احتمالات ارشد محسن طورانی انتشارات نگاه دانش
*** آمار و احتمال و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری‌هادی رنجبران انتشارات اثبات
** آمار و کاربرد آن در مدیریت (2جلد) عادل آذر - مومنی انتشارات سمت
** طرح 90 درصد آمار و احتمال مدیریت و حسابداری محسن طورانی موسسه پارسه
مالیه عمومی و بودجه
*** بودجه ریزی دولتی (نظریه‌ها، اصول و کاربردها از تنظیم تا کنترل)* سیدمحمد مقیمی راه دان
*** مالیه عمومی تقوی وابوطالب انتشارات کتابخانه فروردین
*** بودجه و بودجه ریزی داود کیاکجوری
** مالیه عمومی و بودجه اکبر پورمحمد علوی فرهیخته
** اصول و مبانی نظام نوین بودجه در ایران مرتضی موسی خانی - مسعود منشی زاده دانشگاه آزاد قزوین
** مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها جمشید پژویان انتشارات دانشگاه پیام نور
** بودجه ریزی دولتی در ایران علیرضا فرزیب موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
** مالیه عمومی و خط مشی دولتها غلامرضا عزیزی انتشارات شهرآشوب
** بودجه؛ از تنظیم تا کنترل ابراهیمی نژاد، فرج وند انتشارات سمت
** مالیه عمومی و تنظیم خط مشی مالی دولت رنگریز - خورشیدی شرکت چاپ و نشر بازرگانی
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
*** اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام* سیدمحمد مقیمی راه دان
** مدیریت ما علی اصغر پورعزت بنیاد نهج البلاغه
** مبانی مدیریت اسلامی رضا نجاری دانشگاه پیام نور
** مدیریت اسلامی و الگوهای آن لطف الله فروزنده دهکردی، علی اکبر جوکار دانشگاه پیام نور
** 2000 سوال چهارگزینه‌ای اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام سیدمحمدتقی حسینی مرام انتشارات نگاه دانش
مدیریت منابع انسانی
**** مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوریها، کاربردها) آرین قلی پور انتشارات سمت
** مدیریت منابع انسانی اسفندیار سعادت انتشارات سمت
** مبانی سازمان و مدیریت (فصل هفتم) سیدمحمد مقیمی انتشارات راه دان
** مدیریت منابع انسانی؛ پیوند استراتژی و عمل استوارت و بروان؛ ترجمه محمد اعرابی و مرجان فیاضی مهکامه
کلیه دروس
** مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد اول (دروس عمومی- سال 85 تا 98) نظری، اشراقی، ناصرزاده، ونوس، جلیلیان، سیدجوادین، محمودیان، امیرکبیری انتشارات نگاه دانش
** مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد چهارم (دروس تخصصی رشته مدیریت دولتی- سال 75 تا 98) عباسیان،‌هاشمی انتشارات نگاه دانش

مدیریت جهانگردی ( گرایش بازاریابی جهانگردی)

مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی
1 مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوریها و کاربردها) آرین قلی پور سمت فصول 1 تا پایان 9 مطالعه شود
اصول مدیریت و بازاریابی خدمات
مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری زهره دهدشتی شاهرخ، مرتضی فیاضی مهکامه فصول 9 تا پایان 14 مطالعه شود
مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی
مدیریت کیفیت فراگیر - ابزارهای استراتژیک و فرهنگی (جلد اول) جعفری، شیرازی منش، اصولی و دیگران رسا ---
تحلیل رفتار جهانگردی و تعامل فرهنگی
گردشگری بین الملل. فرهنگ‌ها و رفتار مولف: یوته رایزینگر، مترجمان محمد نجازراده، امید حکیمی، جمال مرادنژاد مهکامه فصول 1 تا پایان 6 مطالعه شود.

مدیریت آموزشی

نظارت و راهنمایی آموزشی
نظارت و رهبری آموزشی: رویکردی تحولی کارل دی. گایکمن، استفن بی. گردون، ژوویتا ام راس و ...، ترجمه غلامرضا شمس مرکانی، محمود ابوالقاسمی دانشگاه شهید بهشتی
اصول برنامه ریزی آموزشی
اصول و برنامه ریزی آموزشی فروزان ضرابیان - نسیم سعید - ماندانا گودرزی دانشگاه پیام نور فصل 5 کم اهمیت
تئوری‌های سازمانی مدیریت
تئوری‌های سازمانی (ساختار، طراحی و کاربردها) استیفن رابینز، ترجمه سیدمهدی الوانی صفار فصل‌های 4، 10 و 15 کم اهمیت
اصول مدیریت اسلامی
مبانی مدیریت اسلامی رضا نجاری دانشگاه پیام نور فصل 3 کم اهمیت

مدیریت رسانه

زبان عمومی و تخصصی انگلیسی
*** انگلیسی برای دانشجویان روزنامه نگاری و علوم ارتباطات تالیف دکتر سید محمد ضیاء حسینی و فهیمه معرفت انتشارات سمت
*** زبان انگلیسی تخصصی روابط عمومی و ارتباطات تالیف میر سعید قاضی و هوشنگ عباس زاده انتشارات موسسه نشر علم نوین
*** واژه نامه پژوهشهای ارتباطی و رسانه‌ای یونس شکرخواه انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها
** رسانه و سیاست در انقلاب مشروطیت ایران (به زبان انگلیسی) دکتر علی اصغر کیا انتشارات سایه روشن
** واژه نامه ارتباطات یونس شکرخواه سروش
* واژه نامه علوم مطبوعات و روزنامه نگاری دکتر عباسعلی مهاجری انتشارات دانشیار
* خواندن متون مطبوعاتی صابر دلشاد انتشارات سمت
* 504 واژه ضروری زبان انگلیسی
* Barron's essential words for the TOEFL
* ویژه نامه ارتباطات در ایران فصلنامه رسانه (به زبان انگلیسی)
مبانی کلی ارتباط جمعی
*** وسایل ارتباط‌ جمعی (جلد یکم) دکتر کاظم معتمدنژاد ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
*** ارتباط‌شناسی: ارتباطات انسانی (میان‌فردی، گروهی، جمعی) نویسنده: دکتر مهدی محسنیان‌راد ناشر: انتشارات سروش
*** نظریه‌های ارتباطات نویسندگان: ورنر سورین، جیمز تانکارد، مترجم: دکتر علیرضا دهقان ناشر: انتشارات دانشگاه تهران
*** جامعه‌شناسی وسایل ارتباط‌ جمعی نویسنده: ژان کازنو، مترجمان: دکتر باقر ساروخانی، دکتر منوچهر محسنی ناشر: انتشارات اطلاعات
*** نظریه‌های جامعه‌اطلاعاتی نویسنده: فرانک وبستر، مترجم: دکتر اسماعیل قدیمی ناشر: انتشارات قصیده‌سرا
*** جامعه‌شناسی ارتباطات نویسنده: دکتر باقر ساروخانی ناشر: انتشارات اطلاعات
*** حقوق مطبوعات (جلد یکم) دکتر کاظم معتمدنژاد ناشر: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها
*** یک جهان، چندین صدا نویسنده: شن مک‌براید، مترجم: ایرج پاد ناشر: انتشارات سروش
*** درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی نویسنده: دنیس مک‌کوایل، مترجم: دکتر پرویز اجلالی ناشر: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها
*** کاربرد نظریه‌های ارتباطات نویسندگان: سون ویندال، بنو سیگنایزر، جین اولسون، مترجم: دکتر علیرضا دهقان ناشر: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها
*** نظریه‌های ارتباطات اجتماعی نویسنده: افشین رزاقی ناشر: نشر پیکان
*** مبانی ارتباطات جمعی نویسنده: دکتر سیدمحمد دادگران ناشر: انتشارات فیروزه
*** جامعه‌اطلاعاتی:اندیشه‌های بنیادی، دیدگاه‌های انتقادی و چشم‌اندازهای جهانی نویسنده: دکتر کاظم معتمدنژاد ناشر: انتشارات مرکز پژوهش‌های ارتباطات
*** مقدمه‌ای بر نظریات و مفاهیم ارتباط‌ جمعی نویسنده: دکتر هرمز مهرداد ناشر: انتشارات فاران
*** شناخت ارتباطات جمعی نویسندگان: ملوین دفلور، اورت ای. دنیس، مترجم: سیروس مرادی ناشر: انتشارات دانشکده صدا و سیما
*** مبانی کلی ارتباطات جمعی نویسنده: دکتر داود زارعیان ناشر: انتشارات کارگزار روابط عمومی
*** نظریه‌های ارتباطات نویسندگان: ورنر سورین، جیمز تانکارد؛ مترجم: دکتر علیرضا دهقان انتشارات دانشگاه تهران
*** اجلاس جهانی سران درباره جامعه‌اطلاعاتی (جلد یکم) نویسنده: دکتر کاظم معتمدنژاد ناشر: انتشارات مرکز پژوهش‌های ارتباطات
** مطبوعات پیر آلبر، ترجمه فضل الله جلوه انتشارات انقلاب اسلامی
** ژئو پلتیک اطلاعات آنتونی اسمیت، مترجم: فریدون شرانی انتشارات سروش
** نظریه رسانه‌ها تالیف فرد اینگلس، ترجمه محمود حقیقت کاشانی انتشارات مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای صدا و سیما
** جریان بین المللی اطلاعات تالیف دکتر حمید مولانا، ترجمه یونس شکرخواه
** تکنیک‌های روابط‌عمومی نویسنده: دکتر رحمان سعیدی ناشر: انتشارات سمت
** عصر اطلاعات و ظهور جامعه اطلاعاتی مانوئل کسلز، مترجم: احمد عقیلیان و دیگران
** ارتباطات انسانی (مبانی) نویسنده: دکتر علی‌اکبر فرهنگی ناشر: موسسه خدمات فرهنگی رسا
* مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع دکتر علی‌اصغر کیا، دکتر رحمان سعیدی موسسه انتشارات ایران
* گذر از نوگرایی تالیف دکتر حمید مولانا، ترجمه یونس شکرخواه
* ارتباطات اقناعی تالیف اتولربینگر، ترجمه علی رستمی انتشارات مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای صدا و سیما
* تلویزیون در زندگی کودکان ما تالیف شرام، لابل، پارکر، ترجمه محمود حقیقت کاشانی انتشارات مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای صدا و سیما
* افکار عمومی ژودیت لازار، مترجم: مرتضی کتبی نشر نی
* مخاطب‌شناسی دنیس مک‌کوایل، مترجم: مهدی منتظرقائم انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها
* رادیو و توسعه دکتر علی‌اصغر کیا، رحمان سعیدی انتشارات مکث
* رادیو و جامعه دکتر علی‌اصغر کیا انتشارات مکث
* درامدی بر مطالعات ارتباطی جان فیسک، مترجم: مهدی غبرایی
* جامعه و سیاست مایکل راش، مترجم: منوچهر صبوری سمت
* ارتباطات سیاسی در عمل دیوید پالتز دانشکده صداسیما
* ارتباطات و افکار عمومی علی اسدی سروش
* جهانی شدن فرهنگ جان تاملینسون مترجم: محسن حکیمی
* اصول روابط عمومی رضا امینی دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی
* مبانی ارتباطات (مبانی کلی ارتباط جمعی) نویسندگان: دکتر علی‌اکبر فرهنگی، دکتر غلامرضا آذری انتشارات سنجش
* ارتباطات جمعی و روابط بین الملل دکتر علی اصغر کیا انتشارات آن
* مهارت‌های اجتماعی در ارتباطات میان فردی نویسندگان: اون‌هارجی، کریستین ساندرز و دیوید دیکسون؛ مترجمان: خشایار بیگی، مهرداد فیروزبخت انتشارات رشد
* مقالات فصل‌نامه رسانه (ویژه‌نامه ارتباطات و توسعه)
* مقالات فصل‌نامه علوم اجتماعی (ویژه‌نامه ارتباطات)
* مقالات فصل‌نامه رسانه (ویژه‌نامه حوزه عمومی و دموکراسی)

کاربرد آمار و روش تحقیق
***  روشهای تحقیق در علوم اجتماعی تألیف ببی، ارل. ترجمه رضا ـ فاضل انتشارات سمت
*** احتمالات و آمار کاربردی در روان‌شناسی و علوم تربیتی تألیف دکتر علی‌دلاور انتشارات رشد
*** مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی تالیف دکتر علی دلاور انتشارات رشد
** مبانی پژوهش در علوم رفتاری، جلد اول و دوم تألیف فرد کرلینجر، ترجمه حسن پاشا شریفی و دکتر جعفر نجفی زند انتشارات آوای نور
** تحقیق در رسانه‌های جمعی نویسندگان: راجر دی. ویمر، جوزف آر. دومینیک؛ مترجم: دکتر کاووس سید‌امامی انتشارات سروش و مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای
** تحلیل محتوای روش‌های کمی ارتباطی مترجم مهدخت بروجردی علوی
انتشارات سروش
**  روش‌های آماری دکتر کریم منصور فر انتشارات دانشگاه تهران
** کند و کاوها و پنداشته‌ها تالیف دکتر فرامرز رفیع پور انتشارات شرکت انتشار
** تحلیل محتوا: مبانی روش‌شناسی کلوس کریپندرف، مترجم: هوشنگ نایبی انتشارات روش
* روشهای تحقیق در علوم اجتماعی (جلد اول) دکتر باقر ساروخانی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
* پیمایش در تحقیقات اجتماعی تألیف دی‌.‌ای.‌دوس، ترجمه هوشنگ نایبی نشر نی
* روش پیمایشی در تحقیق اجتماعی تالیف: دی.ای.دوس، ترجمه مریم رفعت جاه و رخساره کاظم نشر مرکز ملی مطالعات و سنجش افکار عمومی
* مقدمه‌ای بر آمار در علوم اجتماعی تالیف نورمن کورتز، ترجمه حبیب الله تیموری نشر نی
* استدلال آماری در جامعه‏شناسی مولر، ج، اچ و دیگران. ترجمه هوشنگ نایبی نشر نی
* آمار و روش تحقیق علی اسماعیلی، دکتر اسماعیل بیابانگرد انتشارات سنجش
* جزوه روش ‏تحقیق دکتر عبداللهیان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

دانش مدیریت
*** مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی نشر نی
** مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضاییان انتشارات سمت
* مدیریت رفتار سازمانی دکتر علی رضاییان انتشارات سمت
* اصول مدیریت و تئوری سازمان - ویژه رشته مدیریت رسانه احسان آقامیری راهیان ارشد (آزاده)

اخلاق و معارف اسلامی
*** کتب معارف و اخلاق اسلامی دبیرستان و پیش دانشگاهی
*** درس و کنکور اندیشه اسلامی (1) علی اکبر فراهانی گسترش علوم پایه

مدیریت امور فرهنگی

زبان عمومی
۱- گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.
۲- گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.
۳- تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما.
۴- ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
۵- مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.
۶- Saheli, Mohamad, Vocabulary for TOEFL and MA candidates of TOEFL. Koye Kosar Press.
زبان تخصصی
۱- زبان تخصصی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، تألیف فاطمه توحیدی اردهائی، انتشارات حریم دانش.
۲- زبان تخصصی مدیریت امور فرهنگی، تألیف عصمت قندی و نوشین نامی، انتشارات ساکو.
تئوری‌های سازمان و مدیریت
۱- مدیریت عمومی، تألیف سید مهدی الوانی، انتشارات نی.
۲- تجزیه و طراحی سیستم، تألیف علی رضائیان، انتشارات سمت.
۳- مبانی سازمان و مدیریت، تألیف علی رضائیان، انتشارات سمت.
۴- مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تألیف علی رضائیان، انتشارات سمت.
۵- مدیریت منابع انسانی، اسفندیار سعادت، انتشارات سمت.
۶- مروری بر نظریه‌های مدیریت و سازمان، تألیف سید رضا سید جوادین، انتشارات نگاه دانش.
۷- رفتار سازمانی، تألیف ریکی گریفتین و گرگوری مورهد، مترجم سید مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، انتشارات مروارید.
۸- مبانی رفتار سازمانی، تألیف استیفن رابینز، مترجم علی پارسائیان، و محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی.
۹- تئوری مدیریت (نظریه عمومی مدیریت)، تألیف علی محمد پرگان و مصطفی حسان، انتشارات کتاب نوین.
۱۰- تئوری‌های مدیریت، تألیف حسین صفرزاده و صالح منصوری، انتشارات پوران پژوهش.
۱۱- تئوری‌های سازمان و مدیریت، تألیف الهه ارسلان و شعله مردفام و حسن یزدی پور، انتشارات کانون فرهنگی آموزش.
۱۲- مدیریت منابع انسانی، تألیف اسفندیار سعادت، انتشارات سمت.
۱۳- تئوری سازمان (ساختار، طراحی و کاربردها)، تألیف رابینز و استفان پی، مترجم ناصر عسگری و آرمیتا احمدی، انتشارات راه.

نظریه‌های فرهنگی
۱- مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی، تألیف سید رضا صالحی امیری، انتشارات ققنوس.
۲- نظریه‌های فرهنگی، تألیف فلیپ اسمیت، ترجمه حسن پویان، انتشارات ققنوس.
۳- مطالعات فرهنگی نظریه و عملکرد، تألیف کریس بارکر، ترجمه حمیدی و فرجی، انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
۴- فرهنگ از دیدگاه انسان شناسی و قوم شناسی، تألیف حمید بشریه، انتشارات نگاه معاصر.
۵- درآمدی بر نظریه فرهنگی معاصر، تألیف اندرو میلنر و جف براویت، ترجمه جمال محمدی، انتشارات ققنوس.
۶- مطالعات فرهنگی: دیدگاه‌ها و مناقشات، تألیف محمد رضایی، انتشارات جهاد دانشگاهی.
۷- نظریه‌های فرهنگ در قرن بیستم، تألیف حمید بشیریه، انتشارات آینده پویان.
۸- نظریه پردازان فرهنگ سایبری، تألیف دیوید بل، ترجمه مهدی شفیعیان، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
۹- مسائل نظری فرهنگ، تألیف دانیل بل، رولان بارت، جورج اورول، تئودور آدورنو، ماکس هورکهایمر، تری ایگلتون، گئورگ زیمل، کریستوفر لش، ریموند ویلیامز، آلن سوینج وود، دبورا لاپتن، ترجمه ابوتراب سهراب، مجید مددی، یوسف اباذری،‌هاله لاجوردی، سیدعلی مرتضویان، حسین پاینده، محمد رضایی، کامیار عابدی، مهسا کرم پور، مریم رفعت جاه، رضا مصیبی، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

آمار
۱- احتمالات و آمار کاربردی، تألیف دکتر علی دلاور، انتشارات رشد.
۲- آمار، تألیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت.
۳- آمار استنباطی، تألیف دکتر حیدر علی هومن، انتشارات ساوالان.
۴- آمار، تألیف الهه ارسلان و شعله مرادفام، انتشارات کانون فرهنگی آموزش.
۵- آمار در علوم انسانی، تألیف دکتر علی دلاور، انتشارات دانشگاه پیام نور.

روش تحقیق
۱- روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تألیف دکتر علی دلاور، انتشارات دوران.
۲- شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تألیف دکتر حیدرعلی هومن، انتشارات سمت.
۳- رویکردها و روش‌های تحقیق در برنامه ریزی منطقه ای، تألیف حسین افراخته، انتشارات پرهان نقش.
۴- روش‌های تحقیق، تألیف نصرالله فرجی، انتشارات پوران پژوهش.
۵- روش تحقیق، تألیف مجتبی تیبا، انتشارات کانون فرهنگی آموزش.
۶- روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تألیف اسماعیل بیابانگرد، انتشارات دوران.
۷- روش تحقیق در علوم رفتاری، تألیف حسن پاشا شریفی و نسترن شریفی، انتشارات سخن.
۸- تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، تألیف جرج اندرو فرگوسن و یوشیو تاکانه، مترجم دکتر علی دلاور و دکتر سیامک نقشبندی، انتشارات ارسباران.
۹- روش‌های آماری در علوم رفتاری، تألیف دانکن کرامر و دنیس هویت، مترجم حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند و نسرین شریفی، انتشارات سخن.
۱۰- روش تحقیق در علوم رفتاری، تألیف زهره سرمد و عباس بازرگان و الهه حجازی، انتشارات آگه.

مدیریت نهادهای فرهنگی در ایران
۱- مبانی سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی، تألیف سید رضا صالحی امیری، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک.
۲- فرهنگ و مدیریت سازمان‌های فرهنگی، تألیف سید رضا صالحی امیری، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک.
۳- ابتکار عمل در برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد فرهنگی، تألیف علی اکبر رضایی، انتشارات یادآوران.
۴- مدیریت راهبردی فرهنگ، تألیف سید صابر امامی، انتشارات جهاد دانشگاهی.
۵- سیاست تا فرهنگ: سیاست‌های فرهنگی دولت در ایران، تألیف حسام الدین آشنا، انتشارات سروش.
۶- سیاستگزاری و برنامه ریزی فرهنگی در ایران، تألیف پرویز اجلالی، انتشارات آن.
۷- آسیب شناسی فرهنگی در ایران، تألیف سیدرضا صالحی امیری، انتشارات ققنوس.

فرهنگ و هنر ایران و جهان
۱- انسجام ملی و تنوع فرهنگی، تألیف سید رضا صالحی امیری، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک.
۲- مبانی سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی، تألیف سید رضا صالحی امیری، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک.
۳- خلاصه تاریخ هنر، تألیف پرویز مرزبان. انتشارات علمی فرهنگی.
۴- آشنایی با تاریخ فرهنگ ایران، تألیف حسین یاوری، انتشارات توتیا.
۵- زمینه‌های فرهنگ شناسی، تألیف محمود روح الامینی، انتشارات عطار.

مدیریت منابع انسانی

مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
مبانی رفتار سازمانی (کتاب یک جلدی) استیفن رابینز (ترجمه اعرابی و پارساییان) دفتر پژوهشهای فرهنگی فصول 2، 4 و 5 و 6 و 17 کم اهمیت
کارمندیابی، انتخاب و توسعه منابع انسانی
کارمندیابی، انتخاب و توسعه منابع انسانی بلال پناهی، حمیده شکاری ابراهیم آباد دانشگاه پیام نور
مدیریت راهبردی
مدیریت استراتژیک پیشرفته
رضا رسولی و علی صالحی دانشگاه پیام نور فصول 2 و 8 کم اهمیت
مفروضات و الگوهای مدیریت اسلامی
مبانی مدیریت اسلامی رضا نجاری دانشگاه پیام نور فصل 3 کم اهمیت

رشته حسابداری

حسابرسی پیشرفته
نظریه‌های حسابرسی جواد رضازاده ترمه
حسابداری بخش عمومی
حسابداری پیشرفته بخش عمومی جعفر باباجانی دانشگاه علامه طباطبایی فصول 9و10و 11 کم اهمیت
حسابداری مدیریت
حسابداری مدیریت محمدرضا نیکبخت، زهرا دیانتی کتاب مهربان نشر فصول 2 تا پایان 9 اهمیت بیشتر
حسابرسی سیستمهای کامپیوتری
1 حسابرسی کامپیوتری و فن آوری اطلاعات نشریه شماره 181 ناصر آریا، فرقان دوست حقیقی سازمان حسابرسی از صفحه 333 تا آخر کتاب کم اهمیت
سیستمهای اطلاعاتی حسابداری
حسابداری مهدی مرادی، نعمیه بیات مرندیز مشهد فصول 1، 2، 6، 7، 8، 9، 10 و 11 اهمیت بیشتر
تئوریهای حسابداری
ساسان مهرانی، غلامرضا کرمی، سیدمصطفی سیدحسینی نگاه دانش فصلهای 1و2و3و4 و5و6و7 اهمیت بیشتر

مواد امتحانی آزمون جامع دکترا

منابع ارزیابی جامع دکترا (۲۰ و ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸)

 مواد و منابع آزمون جامع گروه علم اطلاعات

مواد و منابع آزمون جامع گروه حسابداری

مواد و منابع آزمون جامع گروه مدیریت بازرگانی

رشته/گرایش

ماده درسی

منابع

مدیریت بازرگانی

(بازاریابی)

تحقیقات بازاریابی پیشرفته

-Malhotra .N.K & BriksD.F. Marketing Reseach : an applied approacj

رفتار مصرف‌کننده

-      Parsons, Elizabeth, & Maclaran, Pauline. (2009). Contemporary issues in marketing and consumer behavior: Routledge.

-      McQuarrie, Edward F, & Mick, David Glen. (1992). On resonance: A critical pluralistic inquiry into advertising rhetoric. Journal of Consumer Research, 180-197.

-      McQuarrie, Edward F, & Mick, David Glen. (1996). Figures of rhetoric in advertising language. Journal of consumer research, 424-438.

-       سیدرضا سیدجوادین و محمدرحیم اسفیدانی (1392)، رفتار مصرف کننده، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

-      رفتار مصرف کننده تالیف شیفمن ترجمه مسعود کرمی

بازاریابی بین‌الملل

-         کیگان وارن جی، 1394، بازاریابی جهانی، ترجمه دکتر عبدالحمید ابراهیمی و هرمز مهرانی، تهران: نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.

-        ‌هاشم آقازاده، احسان سلطانی فر (1395). بازرگانی بین الملل. انتشارات دانشگاه تهران

مدیریت بازرگانی

(سیاست‌گذاری بازرگانی)

اجرای استراتژی

-          Strategic management ,concepts and tools for creating real world ,jeff Dyer ,paul godfrey, jenson,Bryce,Willy:2016

-         رابرت ام. گرنت (1394). مدیریت استراتژیک با ر ویکرد امروزی؛ ترجمه آرش خلیلی نصر. انتشارات آریانا قلم،  ویرایش هشتم

استراتژی بازرگانی

-         Grant, R. M., & Jordan, J. J. (2015). Foundations of strategy. John Wiley & Sons.

-         دستنامه مدیریت استراتژیک،دکتر اقازاده،انتشارات دانشگاه تهران

روش تحقیق

  Creswell, J.W (2012). Educational Research: planning, conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research., Pearson Education (Research Design), 4th Edition.:فقط فصول 13 الی 17 (فصول طرح‌های کیفی و آمیخته)

 

     Yin, R. K (2014). Case study Research: design and Methods. Sage publications, 5th Edition

 

       Cassel, c. & Symon, G. Essential guide to qualitative methods in organizational research

 

- کرسول، جان دبلیو (1391). طرح پژوهش: رویکردهای کمی، کیفی و شیوه ترکیبی. ترجمه حسن دانایی فرد و علی صالحی. موئسسه کتاب مهربان نشر

مدیریت راهبردی

درس حاکمیت شرکتی

-           kent Baker and Ronald Anderson , Corporate Governance: A Synthesis of theory , Reseach and practice. Editorial book        

-         حاکمیت شرکتی نوین، مارتین هیلب، ترجمه دکتر شاه حسینی و رنجبر. چاپ دوم. دانشگاه تهران

درس روش تحقیق

-          Creswell, J.W (2012). Educational Research: planning, conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research., Pearson Education (Research Design), 4th Edition.:فقط فصول 13 الی 17 (فصول طرح‌های کیفی و آمیخته)

-         Yin, R. K (2014). Case study Research: design and Methods. Sage publications, 5th Edition

-         Cassel, c. & Symon, G. Essential guide to qualitative methods in organizational research

-         کرسول، جان دبلیو (1391). طرح پژوهش: رویکردهای کمی، کیفی و شیوه ترکیبی. ترجمه حسن دانایی فرد و علی صالحی. موئسسه کتاب مهربان نشر

مباحث پیشرفته در استراتژی

-          De Wit, Bob (2017). Strategy: an international perspective. 6th edition. Cengage learning

مدیریت رسانه

مدیریت منابع انسانی

مدیریت صنعتی

گرایش تولید در عملیات

مدیریت فازی

نظریه سیستمها

برنامه ریزی و کنترل تولید

مدیریت زنجیره تامین

گرایش or

مدیریت فازی

نظریه سیستمها

فرآیندهای تصادفی

تحقیق در عملیات نرم

 

رشته مدیریت گرایش مالی

معرفی وب سایت‌های مدیریت

دانلود رایگان کتاب‌های برنامه ریزی و مدیریت - کتاب خوب

آرشیو کتاب مدیریت - پایگاه دانلود رایگان کتاب

متمم | محل توسعه مهارتهای من

سایت تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی | HCSM

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک – سایت تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی | HCSM

مدیریت امروز - خلاصه کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی

پایگاه علمی-پژوهشی پارس مدیر

 Modir.ir - مرجع شما در زمینه مدیریت

دانلود کتاب مدیریت

.:: انجمن مدیریت ایران-صفحه اصلی ::.

جزوات/خلاصه درس/ تست کنکور دکتری مدیریت- کنکور ارشد مدیریت و مدیریت اجرایی | مرجع کنکور دکتری مدیریت

سایتهای مدیریتی

سایت‌های مدیریتی - مدیران ایران

مرجع علوم مدیریت ایران :: دانلود مقاله، پاورپوینت و پرسشنامه تحقیق

وب سایت مدیریتی ایران | دانلود پاورپوینت مدیریتی برای اساتید، مدیران و دانشجویان سطح دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی - تحت نظر دکتر احمد ورزشکار

باشگاه اندیشه › آدرس سایتهای مهم مدیریتی

دوره‌های تخصصی و کاربردی مدیریت | دوره‌های تخصصی مدیریت

Connect Management: Management

What is Management http://learnmgt.weebly.com - Google Search

دانلود کتاب‌های اقتصاد و مدیریت

مسائل و موضوعات مدیریت

مدیریت سیاسی
مدیریت دانش
مدیریت راهبردی
مدیریت کیفیت
مدیریت اسلامی
مدیریت جهادی
مدیریت فناوری اطلاعات
مدیریت منابع انسانی
مدیریت پروژه
مدیریت بهره‌وری
مدیریت بحران
مدیریت زنجیره تامین
مدیریت تولید و عملیات
مدیریت اقتصادی و مالی
مدیریت مشارکتی
مدیریت آموزشی
مدیریت کارآفرینی
مدیریت زمان
مدیریت تغییر
مدیریت بازرگانی
مدیریت استعدادها
مدیریت توسعه
مدیریت ریسک
مدیریت فناوری
مدیریت عملکرد
مدیریت بومی
مدیریت صنعتی
مدیریت شهری
مدیریت تحقیق و توسعه (R&D)
مدیریت دولتی
مدیریت خدمات
مدیریت فرهنگی
مدیریت گردشگری
مدیریت مذاکره

مهندسی ارزش
خلاقیت و نوآوری
بازاریابی و CRM
آینده پژوهی
ارزیابی عملکرد
مبانی سازمان ومدیریت
مفاهیم نوین در سازمانها
حسابرسی و حسابداری
تصمیم گیری و تصمیم سازی
ساختار و معماری سازمانی
جنبش نرم افزاری تولید علم
تعالی و بالندگی سازمانی
اقتصاد مهندسی
توانمندسازی
تئوری فازی
انگیزش
رهبری
مهندسی مجدد
مهندسی سیستم‌ها
فرهنگ و جو سازمانی
سازمانهای یادگیرنده
شبکه‌های عصبی
اخلاق در سازمان
مورد کاوی
برنامه ریزی
رفتار سازمانی
بودجه بندی
تعاونی‌ها
الگوبرداری
مشاوره مدیریت
طرح تجاری
شرکتهای مادر
برنامه ریزی
قیمت گذاری
هزینه یابی
شبیه سازی
سلامت اداری
تجارت الکترونیک
بنگاه‌های کوچک و متوسط
مدیریت ایمنی و بهداشت
تئوری پردازی درمدیریت
خصوصی سازی
هوش هیجانی
سازمان‌ها چابک
سازمانهای مجازی
عدالت سازمانی
روش شناسی تحقیق
پرسشنامه‌های مدیریتی
KnowledgeManagement
Strategic Management
Marketing

پایگاه مقالات علمی مدیریت


مقالات
سیاست
رسانه‎های دیجیتال
علوم انسانی
مدیریت
روش تحقیق‌وتحلیل
متفرقه
درباره فدک
مدیریت
مجله مدیریت معاصر
آیات مدیریتی
عکس نوشته‌ها
عکس نوشته
بانک پژوهشگران مدیریتی
عناوین مقالات مدیریتی
منابع درسی (حوزه و دانشگاه)
مطالعات
رصدخانه شخصیت‌ها
رصدخانه - فرهنگی
رصدخانه - دانشگاهی
رصدخانه - رسانه
رصدخانه- رویدادهای علمی
زبان
لغت نامه
تست زبان روسی
ضرب المثل روسی
ضرب المثل انگلیسی
جملات چهار زبانه
logo-samandehi
درباره ما | ارتباط با ما | سیاست حفظ حریم خصوصی | مقررات | خط مشی کوکی‌ها |
نسخه پیش آلفا 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions نسخه قدیم