Fadak.IR راهکارهای فدک
English Русский العربية فارسی
مقالات مدیریت مطالعات زبان


/ علوم انسانی / اقتصاد تئوری

راه‌های گسترش ارتباطات اقتصادی روسیه و ایران


   راهکارهای تجارت با روسیه
      شرکت‌های دامداران - Животноводческие компании
   قیمت‌های بازار
   ثبت سایت
   بهبود وضعیت نهادهای بهداشتی و درمانی
   کمیسیون اقتصادی اوراسیا
   ثبت شرکت در بلاروس
   بقیه
   آمارها
   سیستم‌های پخش و توزیع، زنجیره‌ای از کسب‌وکارها
   ثبت شرکت و جواز کار در روسیه – (راه روسیه) RussWay
   ثبت شرکت در روسیه
   ویزای روسیه
   خرید سهام شرکت سهامی مسکن روسیه (KIG)
   صادرات به روسیه
   خرید ملک در روسیه، سرمایه‌گذاری مطمئن و باثبات و پرسود
      برخی از شرکت‌ها
      کانال‌های تلگرامی
      تعرفه ترجیحی اوراسیا
      سفر بدون ویزا با پاسپورت ایرانی
         صدور ویزا در سفارت
      فهرست تعرفه‌ ترجیحی برای صادرات به حوزه اوراسیا
   فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روسیه و بلاروس

برای تصویری جامع از شرایط و آینده‌ی توسعه‌ی ارتباطات روسیه و ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
دو کشور می‌بایست در خصوص. تبادل نظرات در خصوص مسائل سیاسی، مالی، تجاری، اقتصادی و نظامی، مشکلات امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر داشته باشند. در واقع فاکتورهای عینی و ذهنی وجود دارند که در روابط ایران و روسیه موثرند. و این فاکتورها به شرح زیرند:
مشکلات:

راه کار‌هایی برای حل مسائل پیشروی دو کشور اول از همه نباید ارتباطات دو جانبه بر پایه‌ی تقابل مشترک با غرب ایجاد شود. باید یک دستور کار مشخص و لیست اولویت‌ها باشد که به حرکت روبه جلوی ما کمک کند و در وهله‌ی اول از منافع متقابل ما سرچشمه بگیرد. کاملا درست است. امروز به دور از هر گونه وابستگی به مسائل خارجی فقط باید در تماس‌های دو جانبه‌ی همکاری پروژه‌های واقعی و اولیه را مشخص نموده و به آنها پرداخت. در آغاز : توافق‌هایی در زمینه‌ی تحقیقات هوافضایی، ساخت واحد‌های اتمی جدید در بوشهرو به روز کردن راه آهن است.

در پایان باید گفت که اگر سیاست دولت ایران و روسیه تصمیم جدی در این زمنیه اتخاذ کنند ارتباطات تجاری- اقتصادی میان دو کشور آغاز خواهد شد تمایل و سعی و کوشش متقابل حل و فصل کرد. علاوه بر اینکه در حال حاضر شرایط بسیار دشواری هم حول روسیه و هم حول ایران وجود دارد.

Новости и СМИ : Каталог RSS-каналов : Subscribe.Ru

Ликбез - Google Search

راهکارهای تجارت با روسیه

شرکت‌های دامداران - Животноводческие компании

Союз фермеров Животноводство

مشخصات اتحادیه دامداران استان‌ها

شرکت‌های وابسته – اتحادیه دامداران استان یزد

اتحادیه مرکزی دامداران ایران

خرید و فروش

В чем разница между «sunflower meal» и «sunflower cake»?

 разница - жмых и шрот . Жмых - это после пресса , который выдавливает Масло . В нем есть остаточное количество Масла - до 10% . Он у нас есть . А шрот - в жмых добавляют химию , что бы полностью забрать Масло . Мне кажется - так

Жмыхи и шроты — это типичные отходы технических производств, при обработке определенных культур. ... Отличия между шротом и жмыхом по методике изготовления. Жмых получают при переработке масла с помощью отжима методом прессования, шрот — при производстве масла экстрагированием.

کیک و وعده غذایی - این نوع زباله‌ای از تولید فنی، در پردازش محصولات خاص است. ... تفاوت میان وعده و کیک با روش تولید. کیک خرد شده در طول پردازش روغن با استفاده از روش فشاری فشار دادن، وعده غذایی - در تولید نفت با استخراج به دست آمده است.

пшеница, овес, ячмень, просо, лен, нут, горох, чечевица, подсолнечник, рапс, кукуруза, мука, пшеничные отруби.

wheat, oat, barley, millet, flax, chickpea, pea, lentil, sunflower, rape, corn, flour, wheat bran.

گندم، جو، جو، ارزن، کتان، نخود، نخود، عدس، آفتابگردان، تجاوز به عنف، ذرت، آرد، سبوس گندم.

Millet: A Gluten-Free Grain You Should Avoid. ... Currently, 8 cereal grains (wheat, corn, rice, barley, sorghum, oats, rye, and millet) provide 56% of the food energy and 50% of the protein consumed on earth.

ارزن: دانه غلات گلوتن شما باید اجتناب کنید. ... در حال حاضر، 8 دانه غلات (گندم، ذرت، برنج، جو، سورگوم، جو، چاودار و ارزن) 56 درصد انرژی مواد غذایی و 50 درصد پروتئین مصرف شده روی زمین را فراهم می‌کنند.

قیمت‌های بازار

Агрокластер Фуд Сити на Калужском шоссе | Оптовый центр продуктов в Москве | Фуд Сити

ثبت سایت

Регистрация доменов РФ/RU у аккредитованного регистратора доменов | Недорогой хостинг и дешевые домены | REG.RU

بهبود وضعیت نهادهای بهداشتی و درمانی

مسکو تایمز در مقاله‌ای نوشته است که بحران کرونا و تجربیات کسب شده در این دوره، قطعا به بهبود وضعیت نهادهای بهداشتی و درمانی در کشورهای پساشوروی از جمله روسیه در دوران پساکرونا خواهد انجامید.
در این مقاله نوشته شده است: بخش اعظم دوران پساشوروی همچنان تحت تأثیر حاکمیت اقتدارگرا، اقتصادهای ناکارآمد، فساد و تنش‌های منطقه‌ای است. کشورهای پساشوروی شامل روسیه و ۱۴ جمهوری دیگر است که سال ۱۹۹۱ پس از انحلال اتحاد جماهیرشوروی مستقل شدند.
این بیماری همه گیر، نواقص بهداشت عمومی در سراسر جهان را نشان داده است. کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به هشدارها توجه کرده و واکنش نشان دادند و برخی در ابتدا به محکم کردن مرزها متوسل شدند اما در کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی، به ویژه در مناطق روستایی و خودمختار، سیستم‌های بهداشت و درمان عمدتاً ناکارامد هستند و اقدام مشخصی برای بهبود این وضعیت انجام نداده اند.
بر اساس این مقاله پنج اقدام عملی در فضای پس از اتحاد جماهیر شوروی می‌تواند مراقبت‌های بهداشتی و مؤثر را در این منطقه بهبود بخشد.
اول، اصلاح سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند منافع گسترده‌ای به بار آورد. بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها که اکنون به کمک‌های دولتی متکی هستند به جای انتظار برای کمک‌های دولت پرای پدیرش بیماران رقابت می‌کنند که در نتیجه به اصلاح شرایط و امکانات بهداشتی می‌انجامد.
دوم، کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی می‌توانند با تکیه بیشتر بر فناوری و شفافیت، مانند خدمات مدیریت الکترونیکی، خدمات درمانی را بهبود بخشند. تغییرات آینده نگر ممکن است بازده را بیشتر کند و صدها هزار طرح را به مناقصه و مزایده بگذارد. این امر می‌تواند فساد اقتصادی فعلی را در این کشورها را برطرف کند.
سوم، کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی می‌توانند خدمات درمانی را به مناطق روستایی و فقیرنشین، از جمله مناطق خودمختار افزایش دهند. در فضای پس از اتحاد جماهیر شوروی، کمک‌های غربی می‌تواند به بودجه چنین برنامه‌های پزشکی از راه دور در مناطق روستایی کمک کند. این موضوع باعث ارتقا آگاهی‌های بهداشتی خواهد شد.
چهارم، بحران کووید - ۱۹ می‌تواند آگاهی از ارزش همکاری در مرزهای کشورها را افزایش دهد. فضای پس از اتحاد جماهیر شوروی به دلیل همکاری نامناسب باعث ضعف بهداشت این کشورها شده است و بحران کویید- ۱۹ یک دلیل واضح برای این نقص بود که در پساکرونا با همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در بهبود چشمگیر بهداشت و درمان تاثیر فراوان خواهد گذاشت.
پنجم، بحران کویید- ۱۹ بر ارزش شفافیت در اطلاع رسانی به مردم تأکید می‌کند. تا اواخر ۲۱ مارس (دوم فروردین ۹۹)، وزارت بهداشت روسیه فقط ۲۵۳ مورد ابتلا به این ویروس را پذیرفت، اما در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ۹۹) پوتین رییس جمهوری کشور که صلاحیت بیشتری داشت گفت: «ما دلیلی برای پنهان کاری نداریم.» با وجود سوء ظن عمومی به اطلاعات رسمی، اکنون روسیه نسبت به سایر کشورهای پس از شوروی بیشترین موارد ابتلا این بیماری همه گیر را دارد. شفافیت بیشتر در اطلاع رسانی می‌تواند اعتماد عمومی و حمایت از اقدامات پیشگیرانه، مانند فاصله گذاری اجتماعی را افزایش دهد.
ویروس کرونا در پساشوروی تاکنون حدود ۲۴۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از پنج هزار نفر را گرفته است. آمار تعداد مبتلایان برای روسیه حدود ۲۰۰ هزار نفر و فوتی‌ها یکهزار و ۸۲۷ نفر است.

کمیسیون اقتصادی اوراسیا

Eurasian Economic Commission - Wikipedia

Евразийский экономический союз Республики Армения, Республики Беларусь, Республики Казахстан, Кыргызской Республики и Российской Федерации

Евразийская экономическая комиссия

ثبت شرکت در بلاروس

Открытие фирмы в Беларуси иностранцами. Создание бизнеса

بقیه

Таможенный представитель

Зарегистрировать ООО или ИП — СберБанк

Проверка белорусских и иностранных компаний и контрагентов, Проверка платежеспособности, надежности предприятий

Где открыть бизнес, чтобы принимать платежи онлайн?
Открыть фирму в Беларуси россиянину. Регистрация ООО в Беларуси

Где открыть бизнес, чтобы принимать платежи онлайн?

Тамдок
ТК ЕАЭС
ЕТТ ЕАЭС
Реестр ОИС
КЛАДР
ИФНС
Таможенные документы
онлайн-справочник
Действует
Подписан 07.05.2021
История статусов

Реестр ФТС России от 07.05.2021. Таможенные документы | Альта-Софт

Как чувствует себя экономика Беларуси, России и Украины: сравнение эксперта - PROBUSINESS.IO

reCAPTCHA

Порто-франко

Свободные экономические зоны (СЭЗы) | Министерство экономики Республики Беларусь

Особые экономические зоны | Министерство экономического развития Российской Федерации

Как чувствует себя экономика Беларуси, России и Украины: сравнение эксперта - PROBUSINESS.IO

http://www.amlakkeshvar.com/MemberSearch.aspx

لیست شرکت‌های ترخیص در تهران | سایت مقررات صادرات و واردات

Таможенный представитель — Википедия

Таможенный представитель в России — Сравнить цены и купить на Flagma.ru

Download Index of Economic Freedom Data, Maps and Book Chapters

Налогообложение ООО в Республике Беларусь | legaltime.by

آمارها

WGI-Home

سیستم‌های پخش و توزیع، زنجیره‌ای از کسب‌وکارها

سیستم‌های پخش و توزیع، زنجیره‌ای از کسب‌وکارها یا واسطه‌ها است که از طریق آن یک محصول یا خدمات به‌دست مشتری می‌رسد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان و تولیدکنندگان، توزیع مناسب محصول به مکان مناسب و مشتریان هدف است. توزیع مناسب کالا می‌تواند به‌عنوان مزیت رقابتی یک بنگاه اقتصادی نسبت به رقبای خود باشد. همچنین، انتخاب کانال توزیع و روش پخش کالا یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که مدیران بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان، باید مدنظر داشته باشند؛ چراکه سیستم توزیع و پخش کالا، نقش برجسته و قابل‌ توجهی در دستیابی به اهداف فروش شرکت‌ها و تولیدکنندگان دارد و محصولات آنها را در معرض دید خریداران و مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. هنگامی‌که این امر، به‌درستی انجام شود، نتایج مثبتی حاصل خواهد شد. رایج‌ترین سیستم‌های پخش و توزیع کالا در ایران، معمولاً به چند دسته تقسیم‌ می‌شوند: 1- پخش و توزیع کالا از طریق شبکه‌های توزیع عمده‌فروشی 2- پخش و توزیع کالا از طریق شرکت‌های پخش و طراحی شبکه‌های فروش مختلف 3- پخش و توزیع مویرگی 4- پخش و توزیع کالا از طریق توزیع مستقل.
۱. پخش و توزیع کالا از طریق شبکه‌های توزیع عمده‌فروشی
عمده‌فروشان به‌صورت عمده، مقدار زیادی از محصولات را از توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان خریداری می‌کنند. عمده‌فروشان، خرده‌فروشان را به عنوان مشتری اصلی خود می‌بینند. به‌طورمعمول، خرید با حجم بالا باعث افزایش قدرت عمده‌فروشان می‌شود. همچنین، بسیاری از توزیع‌کنندگان، برای تعداد مشخصی از اقلام خریداری شده، تخفیفاتی نیز قائل می‌شوند. در این نوع سیستم، معمولاً هزینه‌های توزیع و پخش پایین‌تر است و قیمت تمام‌شده‌ی کالا نیز کاهش می‌یابد. یکی از معایبی که در این نوع سیستم وجود دارد، قیمت فروش کالا است که معمولاً پایین‌تر از قیمت واقعی به فروش می‌رسد؛ درنتیجه، این امر باعث می‌شود تا قیمت‌گذاری کالا در کل بازار، تحت‌الشعاع قرار گیرد. همچنین یکی دیگر از معایب این سیستم، عدم کنترل شرکت‌های تولیدکننده بر شیوه‌ی توزیع کالا در کل بازار و خرده‌فروشی‌ها است که عملاً از مکانیسم توزیع کالا بی‌اطلاع می‌مانند.
۲. پخش و توزیع کالا از طریق شرکت‌های پخش و طراحی شبکه‌های فروش مختلف
شبکه‌‌ی توزیع، سیستمی است که شرکت‌های پخش برای انتقال محصولات از تولیدکننده به خرده‌فروش و مصرف‌کننده‌ی نهایی استفاده می‌کنند. یکی از وظایف اصلی کانال‌های توزیع، بهینه‌سازی حجم فروش محصولات است. اساساً، به دلیل اینکه شرکت‌های پخش بر اساس تحقیقات بازار و شبکه‌های مختلف توزیع، اقدام به پخش کالا می‌کنند، ریسک عدم بازگشت پول (به نسبت سایر روش‌ها) پایین‌تر است و سرعت انتقال کالا به بازار و مخاطبین هدف، بالا می‌رود. علاوه بر این، مشکلاتی نظیر تعدد مشتری و سفارشات، پایین می‌آید و سیستم پخش کالا متمرکزتر می‌شود. شرکت پخش عقاب نیز به دلیل تجربه‌ی بالا و اطلاعات به‌روز در امر توزیع و پخش محصولات، به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های پخش در ایران فعالیت می‌کند و با کنترل مسیر توزیع کالا در بازار، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شرکت‌های پخش در ایران باشد.
۳. پخش و توزیع مویرگی
تولیدکنندگان به‌کمک این سیستم می‌توانند واسطه‌ها در بازار را حذف کنند و محصولات تولیدشده را هرچه سریعتر به‌دست مصرف‌کندگان نهایی برسانند. پخش و توزیع مویرگی، فاصله‌ی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را کمتر می‌کند و باعث کاهش قیمت تمام‌شده‌ی کالاها می‌شود. همچنین، به کمک این سیستم می‌توان پوشش بازار بیشتری را ایجاد کرد؛ چراکه تولیدکنندگان با کمک سیستم پخش و توزیع مویرگی کالا، مدت‌زمان بیشتری در بازار شناخته می‌شوند.
۴. پخش و توزیع کالا از طریق توزیع مستقل
معمولاً، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی بزرگ که حجم وسیعی از کالا با برندهای معتبر را تولید می‌کنند، دارای شبکه‌ی توزیع مستقل هستند و حضور فعال‌تری در بازار دارند. همچنین، سود کلانی از محل فروش محصولات برای کارخانه‌ی خود ایجاد می‌کنند و ممکن است هزینه‌های گزافی را برای توزیع محصولات و اثبات جایگاه برند خود در بازار بپردازند. البته باید به این نکته توجه داشت در صورتیکه حجم تولید و تنوع برندهای تولید کننده کم باشد، ریسک پخش کالا و بازگشت پول بالا می‌رود و هزینه‌های آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین، هدف تولیدکنندگان از طراحی سیستم‌های پخش و توزیع مستقل کالا،حضور فعال در بازار، رساندن محصولات به مخاطبان نهایی و کنترل وضعیت بازگشت سرمایه است.
موارد بالا، انواع سیستم‌های پخش در ایران بود که به‌اختصار توضیح دادیم. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که سیستم‌های نام‌برده‌، در دنیا رایج است اما سیستم‌های زیر در کشورهای درحال رشد رونق زیادی دارد. حال به معرفی برخی از رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:
۱. فروش و توزیع کالا به‌صورت آنلاین
نوعی از فروش محصولات است که مشتریان از طریق وبسایت‌های اینترنتی، اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود می‌کنند. در این نوع سیستم‌، تولیدکنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان، صاحبان برندها و توزیع‌کنندگان، گردانندگان اصلی آن هستند. مشتریان (خریداران محصولات) با مراجعه به وبسایت، کالای موردنظر خود را انتخاب کرده و پس از بررسی مشخصات و ویژگی‌های آن، اقدام به ثبت سفارش آن محصول می‌کنند. این سفارشات، پس از بررسی نهایی توسط مسئولان مربوطه، برای مشتری ارسال می‌شود. ارسال کالاها ممکن است با توجه به حجم و اندازه‌ی کالا و فاصله‌ی مشتری تغییر پیدا ‌کند. یکی از مزیت‌های این نوع سیستم، مقایسه‌ی قیمت و کیفیت محصولات مختلف است که منجر به افزایش رضایت مشتریان می‌شود. امروزه، فروش و توزیع اینترنتی کالا به‌سرعت روبه‌رشد است و در سراسر دنیا رواج پیدا‌ کرده‌است.
۲. پخش کالا به‌صورت انتخابی
به‌وسیله‌ی این سیستم می‌توان، تمرکز فروش محصولات را به یک منطقه‌ی جغرافیایی محدود کرد. یکی از مزایای این روش این است که تولیدکننده می‌تواند بهترین منطقه‌ی جغرافیایی را برای فروش محصولات، انتخاب کند و بهترین عملکرد خود را در یک منطقه متمرکز کند.
۳. پخش و توزیع انحصاری
در این سیستم عمده‌فروش، خرده‌فروش و توزیع‌کننده در یک منطقه‌ی جغرافیایی خاص فعالیت می‌کنند. هنگامی‌که یک تولیدکننده، محصولات خود را از طریق یک یا دو بازار عمده، توزیع می‌کند، گویا از یک فرم مشترک توزیع در محصولات استفاده نموده است. وسایل خانگی بزرگ، اتومبیل‌ها و … مثال‌هایی برای این نوع سیستم هستند که تولیدکنندگان امید دارند تا با تدوین سیاست‌های جدید در فروش محصولات و قیمت‌گذاری رقابتی در یک منطقه‌ی جغرافیایی، نسبت به رقبا پیشی بگیرند و به‌اصطلاح، نبض بازار را در دست بگیرند.
شرکت پخش عقاب، کلیه‌ی فعالیت‌های خود را در قالب نظام جامع مدیریت استراتژیک تعریف نموده و معتقد است برای عرضه و توسعه‌ی محصولات در بازار می‌بایست در کلیه‌ی وجوه سازمان از تحقیقات بازار و شناسایی مخاطبین هدف استفاده نماید. بر همین اساس برای دستیابی به سیستم فروش و توزیع بهینه و کارآمد، فعالیت واحدهای خود را در قالب 5 بخش دسته بنده کرده است: 1- پخش مویرگی 2- پخش عمده‌فروشی 3- پخش شهرستان‌ها 4- پخش بازارهای خاص و پنهان 5- پخش زنجیره‌ای و تعاونی. با توجه به ضرورت توزیع و پخش کالا در بازار، می‌توان به این نتیجه رسید که بقای عمر یک تولیدکننده، به توزیع و پخش محصولات آن بستگی دارد. تفاوت اصلی سیستم‌های ذکرشده، بر مبنای مدل کسب و کار شرکت و اهداف مربوط به تجارت است. معمولا تولیدکنندگان دو راه برای توزیع کالای خود دارند؛ 1- فروش مستقیم2- استفاده از توزیع. مزیت توزیع و پخش کالا این است که اجازه می‌دهد تا تولید کننده در تولید محصولات خود متمرکز شود و فروش را به توزیع‌کننده بسپارد. با درک اینکه چگونه یک توزیع‌کننده کار می‌کند، می‌توانید تعیین کنید که آیا استفاده از توزیع برای کسب‌وکار شما مناسب است؟ تولیدکننده، هرقدر در نظام توزیع کالای خود موفق‌ عمل کند، در سایر بخش‌ها و استراتژی‌ها نیز موفق‌تر خواهد بود. همچنین، با پیشرفت صنعت پخش در ایران و دنیا، تفکر تولیدکنندگان به سمت افزایش رفاه و توجه به مصرف‌کنندگان سوق پیدا می‌کند. طراحی و انتخاب شبکه‌ی توزیع و پخش کالا در صورتی موفق خواهد بود که یک شرکت پخش جامع و باقدمت برای تحقق نیاز مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انتخاب شود. شرکت پخش عقاب، به واسطه‌ی همین فعالیت‌ها، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های پخش در کشور شناخته می‌شود و با جمع‌آوری اطلاعات بازار و تحلیل داده‌های عملکرد خود، جزء اولین انتخاب‌ برندهای مطرح داخلی و خارجی همچون: هنکل، روژین، شادلی و… بدل شده است.

ثبت شرکت و جواز کار در روسیه – (راه روسیه) RussWay

ثبت شرکت در روسیه، ویزای کار روسیه، جواز کار و اقامت روسیه
در کوتاهترین زمان، کمترین هزینه
ثبت شرکت بدون نیاز به سفر به روسیه،
راه روسیه شرکت شما را بدون حضور شما به ثبت میرساند.
ثبت شرکت در روسیه را به ما بسپارید و با خیال راحت تجارت کنید.
ما کلیه مراحل ثبت شرکت در روسیه را از صفر تا صد انجام میدهیم و شرکت آماده به شما تحویل میدهیم.
راه روسیه با تجربه‌ترین و مجرب‌ترین مرکز ثبت شرکت در فدراسیون روسیه میباشد. ثبت شرکت در هر کجای دنیا نیازمند آشنایی به قوانین محل تاسیس و آنالیز و بررسی قوانین کار و تجارت بین کشورهای مختلف را دارد.
بسیاری از موارد حقوقی و قوانین کوچک و بزرگ وجود دارد که در صورت عدم شناخت و عدم آگاهی کارگزار ثبت شرکت شما نسبت به آنها، مشکلات فراوانی را برای شما به وجود خواهد آورد.
راه روسیه برخلاف دیگر شرکت‌های ایرانی که صرفا در مسکو اقدام به تبلیغات گسترده برای ثبت شرکت مینمایند و از عدم آگاهی بعضی از عزیزان سودهای چند برابری را به جیب زده اند، آمادگی کامل دارد تا در تمام نقاط کشور روسیه نه تنها در خصوص ثبت شرکت، بلکه تمامی سرویس‌ها و امور مرتبط با فدراسیون روسیه را برای شما عزیزان به انجام رساند.
توجه داشته باشید روسیه تنها شهر مسکو نیست و فرصت‌های بی نظیری در دیگر شهرهای روسیه برای کسب و کار و سرمایه گذاری فراهم میباشد.
دفاتر راه روسیه RussWay در مسکو، آستراخان و تهران آماده مشاوره و اطلاع رسانی به شما عزیزان بوده و با اشراف کامل به مسائل مرتبط با کشور روسیه و دارا بودن شبکه وسیع ارتباطات همواره پشتیبان شما هموطنان عزیز میباشد.
در وقت، انرژی و زمان خود صرفه جویی کرده، امور مرتبط به روسیه را از ( راه روسیه ) بخواهید.
– انواع ثبت شرکت در روسیه
– مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت شرکت
– مراحل انجام کار

ثبت شرکت در روسیه

با توجه به روابط تجاری بسیار خوب مابین ایران و روسیه بسیاری از تاجران ایرانی در سال‌های اخیر به فکر ثبت شرکت کاملا روسی در خاک روسیه افتاده‌اند که به نظر کارشناسان بسیار کار منطقی و خوبی است.
البته برای افرادی که واقعا نیت تجارت دارند چون تأسیس شرکت به تنهایی کافی نیست و مهمتر از تأسیس شرکت نگهداری آن طبق قانون مهم میباشد تا دچار مشکل با اداره مالیات نشوید لذا قبل از تأسیس شرکت حتما مطالب را مطالعه نمایید و اگر هدف شما از تاسیس شرکت بیزنس هست به فکر تاسیس آن باشید.
ثبت شرکت در روسیه جهت اقامت، هزینه سنگینی دارد و جهت اقامت میتوانید بدون تاسیس شرکت هم اقدام نمایید.
انواع شرکت در روسیه
شرکت با مسولیت محدود و به نام کوتاه روسی OOO
از پرطرفدارترین نوع شرکت‌ها میباشد و با سرمایه اولیه ١٠ هزار روبل میتوانید تاسیس نمایید، در این نوع شرکت تا تعداد ٥٠ نفر سهامدار میتواند سهیم باشند و طبق قوانین جدید مدیرعامل هم میتواند بیشتر از یک نفر باشد، مدت زمان ثبت یک هفته طول میکشد.
شرکت سهامی خاص با نام کوتاه روسی AO
سرمایه اولیه ١٠ هزار روبل و تعداد سهامدار محدودیت ندارد و حدود سه هفته برای ثبت طول میکشد.
شرکت سهامی عام با نام کوتاه ПАО
سرمایه اولیه ١٠٠ هزار روبل تعداد سهامداران نامحدود و مدت زمان ثبت ٤ ماه طول میکشد.
شرکت شخصی به نام کوتاه روسی ИП
این نوع شرکت نیاز به سرمایه اولیه نداشته و یک تبعه روس و یا شخصی که اقامت دایم ( ویدناژیتلستوا) دارد میتواند خیلی سریع این نوع شرکت را با ارایه شماره مالیاتی خود و پاسپورت به ثبت برساند.
از بین شرکت‌های ذکر شده برای اتباع خارجی و حتی خود روسها شرکت با مسولیت محدود مناسبترین گزینه میباشد با به ثبت رساندن این نوع شرکت باید هر سه ماه یک بار اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات توسط حسابدار شما داده شود حتی اگر شرکت فعالیتی نداشته باشد و درآمد و سود و گردش مالی نداشته باشد باید بالانس مالیاتی صفر ارایه دهد.
توجه : عملیات ثبت شرکت بدون سفر به روسیه هم امکان پذیر هست و همکاران ما در دفتر تهران با دریافت مدارک لازم در کنار شما این عملیات را انجام میدهند و مدارک به مسکو ارسال میشود ( اما پیشنهاد میشود یا سفر به روسیه انجام دهید !!)
مراحل ثبت شرکت با مسولیت
محدود
مشاوره با کارشناس حقوقی و حسابدار روس کمپانی جهت تعیین و انتخاب بهترین سیستم مالیاتی و انتخاب کد‌های مربوط به حوزه فعالیت تجاری شرکت
انتخاب نام مناسب برای شرکت، نام شرکت به هر زبانی و هر چند سیلابی میتواند باشد و حتی نام‌های تکراری
حضور مدیر عامل منتخب و کارشناس حقوقی ما در دفترخانه ( ناتاریوس )
حضور مترجم رسمی در دفترخانه ( مترجم دارای مدرک مترجمی از طرف ما معرفی میشود )
تنظیم مدارک و ارایه به اداره مالیات و اداره ثبت توسط کارشناس ما
مدارک شرکت و اساسنامه بعد از یک هفته آماده می‌شود
سفارش مهر جهت شرکت ( به دو زبان روسی و انگلیسی توسط همکاران ما انجام می‌شود )
حضور مجدد مدیر عامل در بانک جهت افتتاح حساب و معرفی امضا ( به همراه کارشناس حقوقی ما )
مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسولیت محدود
ترجمه پاسپورت مدیر عامل ( در صورتی که مدیر عامل ایرانی باشد )
ترجمه پاسپورت سهامداران
ویزا و رجستر ( پیشنهاد میشود با ویزای تجاری جهت ثبت شرکت به روسیه بیاید )
هزینه ثبت شرکت
هزینه تاسیس شرکت با مسولیت محدود با توجه به تبلیغات زیاد و غیر واقعی با نرخ‌های متفاوتی ارائه میشود و با یک قیمت پایین مشتری را به قول عامیانه زخمی میکنند و در طی مراحل کاری هزینه‌های جانبی را اضافه مینمایند و بعضا یا گرانتر میشود یا در نهایت اشتباهاتی در تنظیم مدارک و سیستم مالیاتی رخ میدهد.
متاسفانه در خیلی از پیج‌های اینستاگرام و شبکه‌های مجازی افراد غیر متخصص و بدون تحصیلات در امر حقوق روسیه به تبلیغات میپردازند لطفا مراقب باشید.
بابت تاسیس و ثبت یک شرکت توسط گروه کارشناسان حقوقی روس کمپانی اقدامات زیر انجام میپذیرد و مدارک زیر دریافت میگردد و کل هزینه‌های مترجم و دفتر خانه و عوارض قابل پرداخت به ارگان‌های دولتی در قیمت نهایی ما گنجانده میشود.
اقدامات و هزینه‌ها:
*در یعضی تبلیغات دیده میشود که بدون حضور سهامداران و مدیر عامل آینده شرکت امکان ثبت شرکت میباشد و بر خلاف تبلیغات که تنها یک شرکت در مسکو امکان ثیت شرکت بدون حضور مدیر عامل و سهامدار را دارد باید اعلام نماییم اینگونه نیست و هر شرکت و وکیلی میتواند این عملیات را انجام دهد و فقط به جای این که در ناتاریوس این کارها انجام شود در سفارت روسیه در ایران انجام میشود که به دوستان این روش را پیشنهاد نمیکنم اولا طولانی تر هست و ثانیا بارها دیده شده اداره مالیات مدارکی که در سفارت تایید شده و انجام شده (فرم‌های مخصوص ثبت شرکت ) را قبول نکرده و باعث اتلاف وقت و هزینه میشود ولی اگر تمایل به ثبت شرکت بدون سفر به روسیه را دارید میتوانید با مراجعه به دفتر تهران ما اقدام کنید ولی بهتر هست با سفر به مسکو این عملیات انجام شود / ما جهت شما ویزای یکماهه تحاری رایگان میدهیم و به حضور شما در مسکو جهت ثبت شرکت ققط چند ساعت نیاز هست و با ترانسقر رایگان از شما در فرودگاه استقبال میشود و علاوه بر کارهای اداری گشت رایگان شهر مسکو را برای شما انجام میدهیم/
هزینه‌های محضر یا دفتر خانه ( ناتاریوس )
مترجم رسمی
تنظیم و آماده کردن کلیه مدارک جهت ارایه به اداره مالیات و ثبت
سفارش مهر شرکت ( یک عدد )
دعوتنامه تجاری یکماهه جهت سفر به روسیه در روز محضر و ترانسفر فرودگاهی
افتتاح حساب بانکی با حضور مدیر عامل و سفارش کارت‌های اعتباری ویزا و مستر کارت در یک بانک روسی ( ازبر بانک پیشنهاد میگردد )
استخدام مدیر عامل موقت روس* ( در صورت نیاز ) (اگر خود شما شخص روس را معرفی کنید و نیازی به کمک ما در این مورد نداشته باشید هزینه این بخش از کل مبلغ که در زیر نوشته شده کسر میگردد)
دریافت کارت “اسنیلس” کد بیمه شخصی از اداره بازنشستگی ( از جمله مدارک ضروری که بعضا نادیده گرفته می‌شود )
اخذ کد مالیاتی ”‌ای ان ان” ( داشتن این کد الزامی است )
خرید آدرس حقوقی به مدت ۱۱ ماه (اگر آدرس حقوقی داشته باشید هزینه این مورد از مبلغ کل که در زیر نوشته شده کسر میگردد)
انجام امور حسابداری دوره اول
ارایه مدارک شرکت که شامل : گواهی ثبت شرکت که حکم سند شرکت را دارد و شعبه اداره مالیات و تاریخ ثبت و شماره ثبت ذکر شده، روزنامه رسمی شرکت، اساسنامه شرکت، اجاره نامه آدرس حقوقی شرکت، صورتجلسه، تصمیم جلسه هیت مدیره و اگر شرکت بیش از یک سهامدار داشته باشد سندی به نام معرفینامه اعضا و مهر شرکت میباشد.
هزینه ثبت شرکت را از طریق تماس با ما مطلع شوید
دقت نمایید اگر نیاز به آدرس حقوقی و مدیر عامل روس از ما نداشته باشید هزینه ثبت شرکت به مراتب پایین ترخواهد بود لذا در صورت مشاهده نرخ‌های ارزانتر حتما به خدمات دقت نمایید (تماس یگیرید کامل توضیح میدهیم )
توجه داشته باشید طبق سخت گیری‌های اداره مالیات و نظارت به محل شرکت لطفا در صورت تصمیم به ثبت شرکت یک دفتر کوچک و ارزان اجاره نمایید (ما میتوانیم به شما در این زمینه کمک کنیم ) و حتما با حسابدار قرارداد بسته شود، بدون حسابدار مشکلات حقوقی برای شرکت به وجود خواهد آمد.
جهت مقایسه قیمت‌ها با سایر همکاران لطفا با دقت عمل کنید چون بعضی از همکاران نرخ را تفکیک شده اعلام کردند و با جمع آنها مشخص می‌شود نرخ ما پایین تر هست.
*توضیح جهت انتخاب مدیر عامل موقت روس
اگر مدیر عامل ایرانی نیاز به اجازه کار یکساله و اقامت یکساله کاری از شرکت خود داشته باشد لذا نیاز نیست مدیر عامل موقت روس استخدام نماید تا از طریق وی اجازه کار صادر شود بلکه فقط یک شخص روس از طرف ما بعنوان کارمتد موقت شرکت حق انجام در مراحل مربوط به صدور اجازه کار را دارد
ولی اگر شخص ایرانی که قصد دارد مدیرعامل شود بخواهد اجازه کار سه ساله با اقامت سه ساله برای خود دریافت کند نیاز به استخدام مدیر عامل روس میباشد و اجازه کار را ما به صورت کاملا قانونی برای مدیر عامل ایرانی انجام میدهیم فقط لازم به ذکر است با داشتن جواز کار سه ساله حقوق ماهیانه مدیر عامل باید ١٦٧٠٠٠ روبل قید شود و هر ماه از حساب شرکت به حساب شخصی ایشان واریز شود و بابت آن ١٣% باید مالیات پرداخت شود ( داشتن این نوع جواز کار به شما کمک میکند به راحتی اقامت دائمی روسیه را دریافت کنید ) این نوع ویزاها و جواز کار در روسیه قابل تمدید هستند و ضمنا برای خانواده خود هم بدون پرداخت مالیات میتوانید اقدام نمایید.

ویزای روسیه

شرایط اخذ ویزای روسیه (قبل از شروع محدودیت‌های کرونا)
اخذ ویزای روسیه به نسبت کشورهای دیگر بسیار آسان است.
بر خلاف خیلی از کشورها، برای اخذ ویزای روسیه، نیازی به گواهی تمکن مالی از بانک نیست.
مهم‌تر از همه، از مسافران ایرانی انگشت نگاری نمی‌شوند.
برای اخذ ویزای روسیه، نیازی به وقت مصاحبه ندارید و در اکثر موارد، حضور متقاضی در سفارت روسیه الزامی نیست.
صدور ویزا در حالت فوری یک روزه هم قابل انجام است و این یکی از مزیت‌های ویزای روسیه است.
متاسفانه شایعات و اخبار اشتباه زیادی درباره ویزای روسیه وجود دارد. از جمله این که ویزای روسیه برداشته شده است و برای ورود به روسیه نیازی به ویزا نیست! اصلا این طور نیست. برای ورود به روسیه، حتما باید ویزا بگیرید، اما شرایط آن بسیار آسان است.
ویزای روسیه انواع مختلف دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
ویزای توریستی روسیه
ویزای تجاری روسیه
ویزای ترانزیت روسیه
شرایط عکس پرسنلی برای اخذ ویزای روسیه
نکات مهم درباره دلار تحویلی به کنسولی
نمونه ویزای روسیه
اطلاعات ضروری درباره ویزای روسیه
سئوالات متداول
ویزای توریستی روسیه
ویزای توریستی روسیه، آسان‌ترین نوع ویزای روسیه است. اعتبار ویزای توریستی روسیه حداکثر یک ماه و بر مبنای تاریخ بلیت است. ویزای توریستی روسیه به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.
نوع ویزا هزینه زمان تحویل ویزا
توریستی یک بار ورود
حداکثر یک ماهه ۱۲۰ دلار
۱۳۵ دلار
۲۱۵ دلار با وقت سفارت
۷ روزه فوری
۳ روزه VIP
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی روسیه:
اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ پایان سفر و حداقل ۳ صفحه خالی
عکس پرسنلی با شرایط سفارت
بیمه مسافرتی
بلیت
رزرو هتل
بدون نیاز به حضور متقاضی در کنسولی
توضیح ۱: ویزای توریستی روسیه بر اساس بلیت صادر می‌شود. یعنی اگر بلیت شما یک هفته‌ای باشد، ویزای شما حداکثر برای حداکثر یک هفته صادر می‌شود. بنابراین قبل از اقدام برای ویزای توریستی، از تاریخ دقیق ورود و خروج به روسیه اطمینان حاصل کنید.
توضیح ۲: اگر قصد حضور در نمایشگاه یا دیگر رویدادها را دارید، حتما اعلام کنید تا برای شما «ویزای توریستی هدفمند» اقدام شود.
توضیح ۳: منظور از روز، روز کاری است یا عبارت دیگر روزهای کاری کنسولی روسیه در ایران.
ویزای تجاری روسیه
ویزای تجاری روسیه، با اعتبار حداکثر ۵ سال، مناسب افرادی است که قصد تجارت با روسیه را دارند و به دفعات و با مدت زمان بیشتری به روسیه سفر می‌کنند.
حداکثر مدتی که با ویزای تجاری روسیه می‌توان پشت سر هم در روسیه ماند، ۹۰ روز است، حتی اگر ویزای شما یکساله، ۳ ساله و یا ۵ ساله باشد. از این جهت نباید ویزای تجاری روسیه را با ویزای کاری روسیه اشتباه گرفت.
ویزای تجاری روسیه به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.
نوع ویزای تجاری هزینه اخذ ویزا
(هزینه دعوتنامه + کنسولی) زمان تحویل ویزا
(دعوتنامه + کنسولی)
۱ ماهه یک بار ورود ۱۴۰ دلار
۲۲۰ دلار
۲۷۰ دلار ۱۰ روزه عادی
۵ روزه فوری
۳ روزه VIP
۳ ماهه یک بار ورود ۱۷۰ دلار
۲۵۰ دلار
۳۰۰ دلار ۱۰ روزه عادی
۵ روزه فوری
۳ روزه VIP
۳ ماهه دو بار ورود ۲۱۵ دلار
۳۵۰ دلار
۴۰۰ دلار ۱۰ روزه عادی
۵ روزه فوری
۳ روزه VIP
۱ ساله مولتی ۴۰۵ دلار ۱۴ روزه عادی
۳ ساله مولتی ۹۰۰ دلار ۱۴ روزه عادی
۵ ساله مولتی ۱۳۰۰ دلار ۱۴ روزه عادی
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تجاری روسیه:
اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ پایان سفر و حداقل ۳ صفحه خالی
عکس پرسنلی با شرایط سفارت
بیمه مسافرتی
بدون نیاز به بلیت
بدون نیاز به حضور متقاضی در کنسولی
آزمایش پزشکی (فقط در مورد ویزای ۱ ساله، ۳ ساله و ۵ ساله)
توضیح ۱: اخذ ویزای یکساله تجاری مولتی یکساله، منوط به داشتن حداقل یک ویزای تجاری دو بار ورود، طی یکسال گذشته است.
توضیح ۲: اخذ ویزای یکساله تجاری مولتی یک ساله و ۳ ساله و ۵ ساله، منوط به داشتن حداقل ۱ تا ۳ ویزای تجاری یکساله قبلی است.
توضیح ۳: منظور از روز، روز کاری است. در مرحله اخذ دعوتنامه، روز کاری در روسیه و در مرحله کنسولی، روز کاری کنسولی روسیه در ایران.
توضیح ۴: ویزای تجاری یکساله، ۳ ساله و ۵ ساله به این معنا نیست که می‌توانید یکسال تمام را پشت سر هم در روسیه بمانید. با داشتن ویزای یکساله تجاری، حداکثر زمان مجاز حضور در خاک روسیه ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه است.
توضیح ۵: هزینه انتقال ویزا از پاسپورت قدیمی به پاسپورت جدید: ۷۰ دلار
ویزای ترانزیت روسیه
نوع ویزا هزینه زمان تحویل
ترانزیت یک بار ورود ۱۲۰ دلار
۱۳۵ دلار
۲۱۵ دلار با وقت سفارت
۷ روزه فوری
۳ روزه VIP
ترانزیت دو بار ورود ۱۵۰ دلار
۱۷۵ دلار
۳۰۵ دلار با وقت سفارت
۷ روزه فوری
۳ روزه VIP
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ترانزیت روسیه
اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ پایان سفر و حداقل ۳ صفحه خالی
عکس پرسنلی با شرایط سفارت
بیمه مسافرتی
بلیت
بدون نیاز به حضور متقاضی در کنسولی
شرایط عکس پرسنلی برای اخذ ویزای روسیه
عکسی که برای اخذ ویزای روسیه ارایه میکنید، باید ۳ در ۴ باشد، رنگی باشد، زمینه سفید داشته باشد، رو به دوربین باشد، جدید باشد، در مورد مردان گوش‌ها مشخص باشند.
نکات مهم درباره دلار تحویلی به کنسولی
از اردیبهشت ۱۳۹۷ صندوق کنسولی روسیه فقط دلار می‌پذیرد. اسکناس‌های دلار پرداختی به کنسولی روسیه نباید مهر داشته باشد. متاسفانه بعضی از صرافی‌ها روی اسکناس‌ها مهر می‌زنند که به هیچ عنوان مورد قبول نیست. اسکناس‌ها نباید به هیچ عنوان مخدوش باشند و یا روی آن‌ها نوشته‌ای وجود داشته باشد. همچنین کنسولی سفارت روسیه، دلارهای قبل از سال ۲۰۰۹ را نمی‌پذیرد.
نمونه ویزای روسیه
نمونه ویزای روسیه، ویزای روسیه، ویزا روسیه
اطلاعات ضروری درباره ویزای روسیه
ویزای روسیه، بر اساس دعوتنامه داده می‌شود. بدون دعوتنامه ویزایی صادر نمی‌شود. البته به جز ویزای ترانزیت.
در مورد ویزای توریستی، یک آژانس توریستی روس با یک آژانس توریستی ایرانی قرارداد همکاری می‌بندند و قرارداد خود را در کنسولی روسیه در ایران ثبت می‌کنند. در صورت تایید کنسولی، آژانس توریستی ایرانی می‌تواند دعوتنامه‌های توریستی آژانس روس (اصطلاحا «واچر توریستی») را به کنسولی برده و برای مسافر ایرانی ویزا اخذ کند. در واچر توریستی به طور مشخص نوشته شده که این مسافر از چه تاریخی تا چه تاریخی به روسیه سفر می‌کند و از چه شهرهایی بازدید می‌کند و در چه هتل‌هایی اقامت خواهد داشت.
بنابراین مسافر ایرانی، نمی‌تواند تنها با مراجعه به کنسولی روسیه در ایران، ویزای توریستی بگیرد.
در مورد ویزای تجاری، مسافر باید دعوتنامه‌ای از شرکت / سازمان روسی داشته باشد تا بتواند ویزای تجاری دریافت کند.
در مورد ویزای شخصی، مسافر باید دعوتنامه‌ای از یک شخص روس داشته باشد.
در مورد ویزا تحصیلی، مسافر باید دعوتنامه‌ای از یک دانشگاه / موسسه تحصیلی داشته باشد.
در مورد ویزای کاری، مسافر باید دعوتنامه‌ای از یک شرکت / سازمان روس برای استخدام رسمی داشته باشد.
نوع ویزا مدت ویزا دفعات ورود مجاز مبنای صدور ویزا
توریستی ۱۴ روز
۱ ماه یک بار
یک بار دعوتنامه از آژانس توریستی روس
غیر قابل تمدید
شخصی ۳ ماه یک / دو بار دعوتنامه از شخص روس
غیر قابل تمدید
تجاری ۱ ماه
۳ ماه
۱ سال
۳ سال
۵ سال یک بار
یک / دو بار
مولتی (به دفعات)
مولتی (به دفعات) دعوتنامه از شرکت یا سازمان روس
غیر قابل تمدید
تحصیلی بسته به طول دوره تحصیل مولتی (به دفعات) دعوتنامه از دانشگاه یا موسسه آموزشی روس
قابل تمدید
کاری ۱ سال
۳ سال مولتی (به دفعات) دعوتنامه از شرکت یا سازمان روس برای استخدام رسمی
قابل تمدید
ترانزیت ۳ روز (هوایی)
۱۰ روز (زمینی)
بیشتر (با فرض طی روزی ۵۰۰ کیلومتر) یک بار
یک / دو بار
یک / دو بار بر مبنای بلیت صادر می‌شود و دعوتنامه لازم نیست.
غیر قابل تمدید
علاوه بر دعوتنامه، این مدارک هم لازم است:
پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار (از تاریخ خروج از روسیه) و ۳ برگه خالی داشته باشد.
یک قطعه عکس ۳ در ۴ زمینه سفید تمام رخ
پرینت فرم ویزای روسیه که باید به انگلیسی یا روسی پر شده باشد.
در مورد ویزای توریستی، بلیت رفت و برگشت الزامی است. ویزا دقیقا مطابق تاریخ بلیت صادر می‌شود.
در مورد ویزاهایی مولتی (کثیر الورود)، آزمایش پزشکی هم لازم است.
در مورد ویزاهایی که بیشتر از ۳ ماه اعتبار داشته باشند، حضور مسافر در کنسولی الزامی است و کنسول با مسافر مصاحبه (به زبان فارسی) می‌کند.
در مورد دیگر ویزاها (مثلا ویزای توریستی یا ویزای تجاری یک یا سه ماهه)، حضور مسافر در کنسولی الزامی نیست.
در صورتی که آژانس توریستی از شما خواست از پاسپورت عکس بگیرید، حتما دو صفحه مشخصات را به طور کامل عکس بگیرید. تمامی شماره‌ها و اعداد و متن باید واضح و مشخص باشد.
آژانس ایرانی ممکن است بر اساس تشخیص خود از شما طلب چک ضمانت برگشت کند تا مطمئن باشد مسافر حتما برمی‌گردد.
صدور ویزا توسط کنسولی در حالت معمولی یک هفته و در حالت فوری یک روز کاری زمان می‌برد.
بعد از اخذ ویزا، حتما مشخصات داخل ویزا (نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت، تاریخ ورود و خروج) را چک کنید.
سعی کنید از پاسپورت و ویزا اسکن یا عکس بگیرید و همراه خود داشته باشید.
قبل از ورود به روسیه موارد زیر را در نظر داشته باشید:
داشتن ویزا به معنای ورود قطعی به خاک روسیه نیست. مرزبانی روسیه حق دارد از شما مصاحبه بگیرد و در صورت مشاهده هر گرونه تناقض یا خطر، مانع از ورود شما به روسیه شده و شما را برگرداند. موارد زیر می‌تواند دلیل ممانعت از ورود شما به خارک روسیه باشد:
نداشتن بلیت دو طرفه. اگر با بلیت یک طرفه وارد روسیه بشوید، به احتمال زیاد شما را به ایران بر می‌گردانند.
به همراه نداشتن پول کافی. حتما پول کافی به همراه داشته باشید.
تناقض درباره هدف سفر. هدف از ویزای توریستی، توریستی است. اگر بگویید آمده ام دوستم را ببینم، بهانه خوبی دست مرزبانی داده اید. هدف از ویزای تجاری، بازدید تجاری و جلسه با یک شرکت روس است. اگر بگویید آمده ام بچرخم یا کار پیدا کنم، به مشکل بر می‌خورید.
مساله خیلی مهم، مشخص بودن محل اقامت شماست. باید رزرو هتل همراه داشته باشید. معمولا رزرو از سایت بوکینگ را قبول نمی‌کنند. بهتر است از آژانس‌های ایرانی، برگه رزرو بگیرید. این برگه‌ها مورد تایید مرزبانی است اما به این معنا نیست که باید حتما در همان هتل اقامت داشته باشید.
به طور کلی، فرودگاه شرمیتوا (Sheremetovo) سخت گیری کمتری نیست به دیگر فرودگاه‌های مسکو و سنت پترزبورگ دارد.
فرودگاه‌‌های مسکو
فرودگاه ونوکوا (وْنوکُوا)
Vnukovo Airport
فرودگاهی در ۲۸ کیلومتری جنوب غرب مسکو
پروازهای هواپیمایی ماهان در این فرودگاه می‌نشیند.
پلیس مرزی سخت گیری دارد. ممکن است شما را تا چند ساعت برای استعلام پشت پاسپورت کنترل نگه دارند.
در مجموع ۳ ترمینال A, B, D و یک ترمینال تشریفات (VIP) دارد.
حتما ترمینال را چک کنید و به راننده بگویید.
کد فرودگاه ونوکوا در بلیت: VKO
کد آدرس فرودگاه ونوکوا در گوگل، یاندکس و...:
55.605785, 37.287748
نقشه داخلی فرودگاه ونوکوا
برنامه پروازهای ورودی فرودگاه ونوکوا
برنامه پروازهای خروجی فروداگاه ونوکوا
فرودگاه شرمیتوا (شِرِمِتِوا)
Sheremetyevo Airport
فرودگاهی در ۲۰ کیلومتری شمال غرب مسکو
در مجموع ۵ ترمینال F, D, E, A, B (و یک ترمینال در حال ساخت) دارد.
حتما ترمینال را چک کنید و به راننده بگویید.
پروازهای هواپیمایی آیروفولت روسیه از ایران، در این فرودگاه (ترمینال F) می‌نشیند.
کد فرودگاه شرمیتوا در بلیت: SVO
کد آدرس فرودگاه شرمیتوا در گوگل، یاندکس و...:
55.966788, 37.415685
نقشه داخلی فرودگاه شرمیتوا
برنامه پروازهای ورودی فرودگاه شرمیتوا
برنامه پروازهای خروجی فرودگاه شرمیتوا
فرودگاه دامادداوا (دامادِ داوا)
Domodedovo Airport
فرودگاهی در ۴۲ کیلومتری جنوب غرب مسکو.
یک ترمینال بیشتر ندارد.
پروازهای هواپیمایی امارات در این فرودگاه می‌نشیند.
کد فرودگاه دامادداوا در بلیت: DME
کد آدرس فرودگاه دامادداوا در گوگل، یاندکس و...:
55.414344, 37.900474
نقشه داخلی فرودگاه دامادداوا
برنامه پروازهای ورودی فرودگاه دامادداوا
برنامه پروازهای خروجی فرودگاه دامادداوا
فرودگاه ژوکوفسکی (ژوکُفسْکی)
Zhukovsky Airport
فرودگاه نسبتا کوچکی در ۳۶ کیلومتری جنوب شرق مسکو.
یک ترمینال بیشتر ندارد.
کد فرودگاه ژوکوفسکی در بلیت: ZIA
کد آدرس فرودگاه ژوکوفسکی در گوگل، یاندکس و...:
55.561671, 38.117734
نقشه داخلی فرودگاه ژوکوفسکی
برنامه پروازهای ورودی فرودگاه ژوکوفسکی
برنامه پروازهای خروجی فرودگاه ژوکوفسکی
برگه مهاجرت
بعد از این که مهر ورود داخل پاسپورت شما می‌زنند، برگه کوچکی به اسم «برگه مهاجرت» یا «میگراتسیون‌نایا کارتا» (Миграционная карта) به شما می‌دهند که تا پایان سفر حتما باید همراه شما باشد و موقع خروج از کشور، تحویل باجه پاسپورت کنترل بدهید. گم کردن این برگه می‌تواند دردسر ساز باشد. حتما از این برگه عکس بگیرید و مثل عکس صفحه پاسپورت و ویزا همراه خود داشته باشید.
برگه مهاجرت روسیه
رجیستر ویزا
بعد از خروج از فرودگاه و وارد شدن به شهر، مساله نهایی که باید به آن توجه داشته باشید، «رجیستر ویزا» است. رجیستر یا رجیستریشن یا «رگیستراتسیا» (Регистрация) به اعلام محل اقامت مسافر (با هر نوع ویزایی) به اداره مهاجرت گفته می‌شود. رسید این رجیستر، به شکل یک برگه نسبتا باریک دراز است که در واقع قسمت بریده شده فرم رجیستر است که پشت و روی آن پر شده است.
رجیستر ویزا روسیه
اگر در هتل اقامت دارید، خود هتل این کار را انجام می‌دهد. یعنی از پاسپورت، ویزا و برگه مهاجرت شما کپی گرفته، فرم مخصوصی را پر می‌کند و به اداره مربوطه می‌فرستد.
بعضی از هتل‌های کوچک تر و ازران تر، یا اصلا رجیستر نمی‌کنند (در صورتی که قانونا موظفند) یا جداگانه پول می‌گیرند. در هر صورت این کار را انجام بدهید و برگه رجیستر را از هتل بگیرید.
اگر برای بلند مدت آپارتمان اجاره می‌‌کنید، از مالک بخواهید شما را رجیستر کن و برگه رجیستر را بگیرید.
اگر منزل دوست و آشنا یا به طور موقت در آپارتمان اجاره‌ای اقامت دارید، از دوست یا طرف روس بخواهید شما را رجیستر کند و برگه رجیستر را بگیرید.
اگر ویزای تحصیلی دارید، دانشگاه باید شما را رجیستر کند. مگر این که در خوابگاه نمانید و خودتان جداگانه آپارتمان اجاره کنید که در این صورت باید از مالک آپارتمان بخواهید شما را رجیستر کند و این را به دانشگاه اعلام کنید.
برای رجیستر کردن دو راه اصلی وجود دارد:
مراجعه به اداره پست با شخص روس که شما را در منزلش رجیستر کند مراجعه به مراکزی شبیه پلیس + ۱۰ به نام Мои Документы یا МФЦ در صورتی که در روسیه کار اداری دارید، مثلا مراجعه به محضر، مراجعه به بانک، ثبت شرکت و...، داشتن برگه رجیستر الزامی است.
سئوالات متداول
۱. انواع روش‌های اقامت در روسیه کدامند؟
توضیحات بیشتر: www.rusmarket.ir/eghamat
۲. ویزای روسیه بر مبنای بلیت صادر می‌شود؟
در مورد ویزای توریستی و ترانزیت روسیه، ویزا بر مبنای بلیت صادر می‌شود. یعنی اگر مثلا بلیت رفت و برگشت شما یک هفته است، ویزای توریستی روسیه فقط برای یک هفته صادر می‌شود، نه بیشتر. در مورد دیگر ویزاها، مانند ویزای تجاری روسیه، الزامی به داشتن بلیت نیست. ویزا صادر می‌شود، و در بازه زمانی اعتبار ویزا، هر زمان که بخواهید بلیت می‌گیرید.
۳. هنگام اخذ ویزای روسیه، اعتبار پاسپورت چقدر باید باشد؟
پاسپورت باید حداقل ۶ ماه بعد از تاریخ خروج (تاریخ اعتبار ویزا) اعتبار داشته باشد. یعنی اگر ویزای ۳ ماهه می‌گیرید، پاسپورت باید ۹ ماه اعتبار داشته باشد.
۴. آیا امکان تمدید ویزا در روسیه وجود دارد؟
در مورد ویزای توریستی و تجاری، خیر. تمدید ویزای توریستی و تجاری فقط با خروج از روسیه و اخذ ویزای جدید مقدور است. مگر در مورد ویزای دانشجویی یا کاری.
۵. آیا حضور در کنسولی سفارت روسیه برای اخذ ویزا الزامی است؟
به طور معمول، اخذ ویزا برای مدت بیش از ۹۰ روز (مولتی) منوط به آزمایش پزشکی (ایدز) و حضور در کنسولی سفارت روسیه جهت مصاحبه است. در مورد ویزاهای سه ماهه و کمتر یا به عبارت دیگر، ویزاهای یک بار و دو بار ورود، نیازی به حضور در سفارت روسیه نیست.
۵. مصاحبه سفارت روسیه به چه زبانی است؟
زبان فارسی. نیازی به دانستن زبان روسی یا انگلیسی نیست.
۶. مصاحبه سفارت روسیه شامل چه سئوالاتی است؟
مصاحبه سفارت روسیه معمولا سخت و طولانی نیست. هدف شما از سفر چیست؟ شرکت یا شخص دعوت کننده کیست؟ در چه شهرهایی اقامت خواهید داشت؟ آیا قبلا روسیه بوده‌اید؟ سئوالاتی از این دست.
۷. آیا رزرو هتل برای اخذ ویزای روسیه الزامی است؟
در مورد ویزای توریستی، ویزا بدون داشتن رزرو هتل هم صادر می‌شود. اما در مرز (فرودگاه) داشتن رزرو هتل الزامی است. در غیر این صورت امکان دیپورت مسافر وجود دارد. توضیح این که در اکثر موارد، تاییدیه رزرو هتل از سایت‌هایی مثل booking.com مورد پذیرش واقع نمی‌شود. در مورد دیگر ویزاها، مانند ویزای تجاری، داشتن رزرو هتل الزامی نیست.
۸. امکان اخذ ویزای روسیه در کشور ثالت وجود دارد؟
قانونا بله،، اما همه قبل از اقدام، باید از این که کنسولی روسیه در کشور ثالث مورد نظر شما، این کار را انجام می‌دهد یا نه، استعلام کنید.
۹. کنسولی سفارت روسیه در ایران کجاست؟
سفارت روسیه در ایران ۳ کنسولی دارد:
تهران
خ نوفل لوشاتو، پلاک ۳۷
تلفن: 02166728873
روزهای کاری: همه روزه به جز چهارشنبه، جمعه و شنبه
ساعت کاری: ۱۰ تا ۱۳
اصفهان
چهارباغ پایین، خ مسجد سفره چی، خ تلفنخانه، پلاک ۱۱
تلفن:03132222060
روزهای کاری: همه روزه به جز جمعه و شنبه
ساعت کاری: ۸ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷
رشت
خ پاسداران، پلاک ۸۲
تلفن: 01313236430
روزهای کاری: همه روزه به جز چهارشنبه، جمعه و شنبه
ساعت کاری: ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸
۱۰. منظور از تعداد تردد ویزا چیست؟
یعنی در طی مدت اعتبار ویزا، چند بار می‌توانید وارد خاک روسیه بشوید.
یک بار ورود (سینگل)
دوبار ورود (دابل)
کثیرالورود یا ورود به دفعات (مولتی)
۱۱. ویزای تجاری یکساله یعنی یکسال تمام می‌توان در روسیه ماند؟
به هیچ عنوان. با داشتن ویزای یکساله تجاری، حداکثر زمان مجاز حضور در خاک روسیه ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه است. برای درک بهتر، مدت اعتبار ویزای یکساله را به دو دوره ۶ ماهه تقسیم کنید. در دوره ۶ ماهه، جمع حضور شما در روسیه (طی یک یا چند سفر)، نباید بیشتر از ۹۰ روز باشد. هدف این است که مسافر نتواند از ویزای تجاری به عنوان ویزای اقامتی استفاده کند و طولانی مدت (بیش از ۹۰ روز پشت سر هم) در روسیه بماند.
کلمات کلیدی: ویزا روسیه، ویزای روسیه، ویزای توریستی روسیه، اخذ ویزای روسیه، ویزا مولتی روسیه، سفارت روسیه در ایران، ویزای تجاری روسیه

خرید سهام شرکت سهامی مسکن روسیه (KIG)

سرمایه‌‌گذاری در ملک به چند طریق ممکن است:
خرید ملک
خرید سهام در شرکت سهامی سرمایه‌گذاری مسکن
خرید ملک مشخص است؛ ملکی را چه زمین، چه آپارتمان، چه مغازه و... می‌خرید و مالک می‌شوید.
اما گزینه دیگر، یعنی خرید سهام، عبارت است از خرید سهام از شرکتی که مالک زمین و املاک است و مشارکت در سود آن شرکت.
به زبان ساده‌تر، انگار با سهامداران دیگر، به صورت دنگی، ملکی را خریداری کرده‌اید.
چرا باید این کار را بکنید؟
چون با سرمایه خیلی کم هم می‌شود سهام ملک خرید.
در صورتی که اگر بخواهید مستقلا ملکی خریداری کنید، باید ده‌ها و چه بسا صدها برابر بیشتر سرمایه بگذارید.
به سود رساندن یک ملک، کار یک شخص، آن هم شخص خارجی نیست.
در بعضی از موارد، حتی قانونا امکان خرید مستقیم آن ملک را ندارید.
مثلا یک تجارت پرسود، خرید زمین با کاربری کشاورزی و تبدیل آن به کاربری مسکونی است.
شما به عنوان شخص خارجی نمی‌توانید زمین کشاورزی بخرید. باید شرکت ثبت کنید و وکیل بگیرید و سال‌ها با آزمون و خطا، این کار را به سرانجام برسانید.
در حالی که با سرمایه‌گذاری در شرکت سهامی مسکن روسیه (KIG)، بدون ریسک و دردسر و با سرمایه به مراتب کمتر، از سود حاصل از این کار، بهره می‌برید.
ایرانی‌ها هم می‌توانند با وجود تحریم‌ها، بدون نیاز به سفر به روسیه، در شرکت سهامی مسکن روسیه (KIG) سرمایه‌گذاری کنند.
برای خرید سهام (حداقل ۳۰۰۰ دلار) در شرکت سهامی مسکن روسیه (KIG)، مستقیما به سایت این شرکت مراجعه کنید.

صادرات به روسیه

شرکت رآی میرا از ۲۰ سال پیش در زمینه صادرات به روسیه و واردات از روسیه فعالیت داشته است. از رب گوجه فرنگی گرفته تا خشکبار و محصولات کشاورزی و سنگ و سرامیک و چوب و گوشت و ذرت دامی و فلزات و ماشین آلات دست دوم و...
ما با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هولدینگ‌های خرده فروشی مانند دیکسی، ماگنیت (Magnit)، X5 (کاروسل، پرکریوستک، پیتیورچکا) قرارداد تامین مستقیم داریم و با بنکداران سنتی آذربایجانی و ازبکی و تاجیکی (مستقر در فودسیتی مسکو، سافیسکی سنت پترزبورگ و دیگر بازارهای روسیه) هم سال‌هاست که معامله می‌کنیم و نه فقط در مسکو، که در دیگر شهرهای بزرگ روسیه خریداران ثابت داریم.
این شرکت انبار و سردخانه در مسکو در مالکیت خود داشته و آمادگی دارد تا با تولیدکنندگان و تجار ایرانی در زمینه صادرات به روسیه و کشورهای CIS همکاری کند.
تامین کالا از شما، فروش از ما.
زمینه صادرات به روسیه در محصولات زیر:
- صیفی جات (فلفل دلمه، بادمجان، آیسبرگ و...)
- میوه تازه (کیوی، سیب، گیلاس و...)
- خشکبار (خرما، کشمش و...)
- کنسروجات (تن ماهی، رب گوجه و...)
- مصالح ساختمانی (سنگ، سرامیک، شیرآلات و...)
به پشتوانه سال‌ها تجربه تجارت با روسیه در زمینه صادرات و واردات و ترخیص و خرید و فروش و بازاریابی با اشخاص و شرکت‌ها و در بازار فودسیتی مسکو و با فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه، آمادگی داریم تجار ایرانی را برای حضور در بازار روسیه همراهی و راهنمایی کنیم.
روسیه بازار نسبتا بکر و بزرگی است و خیلی از تجار ایرانی مایل به صادرات به روسیه هستند، اما پیچیدگی‌های خاص بازار روسیه، لزوم حضور فیزیکی، هزینه‌های بالا و عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و موثق، مانع حضور موفق آن‌ها در روسیه می‌شود.
بازار فروش روسیه فقط فود سیتی نیست! روسیه کشور عظیمی است و پتانسیل تجارت بسیار زیادی دارد. فودسیتی تنها بخش بسیار بسیار کوچکی از بازار موادغذایی روسیه است.
ارتباط گیری با روس‌ها کار آسانی نیست و شرکت‌های روسی به سختی به مکاتبات و مکالمات طرف‌های خارجی پاسخ می‌دهند. روس‌ها ترجیح می‌دهند تا با شرکت‌های محلی (روس) معامله کنند که، نه شرکت‌های خارجی، به طوری که شرکت طرف قراردادشان، خودش زحمت حمل و ترخیص و وارات را بکشد و آن‌ها فقط داخلی (به روبل) خرید کنند.
این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که فقط ۱۲ درصد شرکت‌های روس امکان واردات دارند. به این معنا که اگر نتوانید کالا را در روسیه موجود و به صورت محلی به مشتری عرضه کنید، شانس بسیار کمی دارید و ۸۸ درصد بازار و امکان صادرات به روسیه را از دست می‌دهید.
فروش در روسیه کار آسانی نیست. روش فروش و بازاریابی در روسیه به کلی با ایران و عراق و افغانستان و دیگر کشورها متفاوت است. برای فروش باید سرمایه کافی داشته باشید و صرف داشتن کالا کافی نیست.
فروشگاه زنجیره‌ای پرکریوستک
فروشگاه زنجیره‌ای ماگنیت

خرید ملک در روسیه، سرمایه‌گذاری مطمئن و باثبات و پرسود

خرید ملک در روسیه، سرمایه‌گذاری مطمئن و باثبات و پرسود
قیمت زمین و ملک در روسیه طی سال‌های گذشته به شدت رشد داشته است و حجم ساخت و ساز در روسیه، باورنکردنی است، به طوری که هر ثانیه در روسیه ۱۵۰ متر مربع ملک مسکونی ساخته می‌شود.
تصور کنید! هر ثانیه ۱۵۰ متر مربع!
فقط در جنوب غرب مسکو، منطقه «مسکو جدید» یا Novaya Moska طی ۱۰ سال گذشته ۱۵ میلیون متر مربع ساختمان ساخته شده است.
خبر خوب این است که افراد خارجی، از جمله شهروندان ایرانی هم می‌توانند مالکیت صد در صدی داشته باشند و به صورت قطعی، زمین و خانه و دفتر و مغازه و... بخرند.
برای داشتن تصور کلی و تقریبی از قیمت‌ها، این اعداد را در نظر داشته باشید (خرداد ۱۴۰۰):
واحد مسکونی در مسکو از متری ۶۰ میلیون تومان به بالا
واحد مسکونی در مسکو، نسبتا نزدیک مترو با امکانات خوب از متری ۹۰ میلیون تومان به بالا
ویلا در استان مسکو (شهرک ویلایی در شعاع ۲۰ کیلومتری مسکو) با امکانات عالی از متری (اعیان) ۲۵ میلیون تومان به بالا
قصد و هدف شما از خرید ملک در روسیه چیست؟
یک: اخذ اقامت و زندگی
خرید ملک در روسیه منجر به اخذ اقامت نمی‌شود.
اما قانونی در حال تصویب است که به خریداران ملک از یک رقم مشخص، در صورتی که ۳ سال ملک را در مالکیت داشته باشند، اقامت می‌دهند. این قانون هنوز تصویب نهایی و اجرایی نشده است.
اما، همین الان هم با ثبت شرکت می‌توانید برای خود و اعضای خانواده، اقامت روسیه بگیرید.
توضیحات بیشتر را اینجا بخوانید یا با ما تماس بگیرید.
دو: اخذ اجاره
ایده خوبی است.
بسته به بودجه شما، ملک مناسب معرفی می‌کنیم که بتوانید بالاترین اجاره را بگیرید.
یک ایده بهتر، خرید واحدهای ارزان قیمت، و بعد انجام تعمیرات و اجاره دادن آن است.
یا خرید ملک در استان مسکو که رشد قیمت هم شامل آن بشود.
اگر به اندازه یک آپارتمان بودجه ندارید، خرید پارکینگ و انباری را پیشنهاد می‌دهیم.
باور کنید خرید و اجاره پارکینگ در روسیه، از اجاره آپارتمان پرسودتر است.
قیمت پیش خرید (۱۸ ماه انتظار): ۶۰۰ هزار روبل
قیمت پارکینگ آماده (بعد از دوره انتظار): ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار روبل
اجاره ماهیانه: ۱۰ هزار روبل
هزینه شارژ ماهیانه: ۲ هزار روبل
سود خالص ماهیانه: ۸ هزار روبل
سود خالص سالانه: ۹۶ هزار روبل
دوره بازگشت سرمایه (در صورت پیش خرید): ۶ سال و ۳ ماه
دوره بازگشت سرمایه (در صورت خرید آماده): ۱۲ سال و ۶ ماه
به عبارت دیگر، امروز پارکینگی را به قیمت ۶۰۰ هزار روبل (حدود ۸ هزار دلار) در زیرزمین یک برج، پیش خرید می‌کنید.
یک سال و نیم بعد، پارکینگ را تحویل گرفته و ماهی ۸ هزار روبل (حدود ۱۱۰ دلار) سود خالص کسب می‌کنید.
قیمت پارکینگ هم با پرتر شدن ساکنان برج و کمبود پارکینگ سرپوشیده، باز رشد می‌کند و اجاره ماهیانه هم هر سال بیشتر می‌شود.
خلاصه تر
امروز ۲۰۰ میلیون تومان پارکینگ پیش خرید می‌کنید. یک سال و نیم بعد، موقع تحویل، قیمت آن ۲ برابر شده و از محل اجاره آن، ماهی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سود می‌کنید.
یا امروز ۴۰۰ میلیون تومان پارکینگ می‌خرید و فورا تحویل می‌گیرید و از محل اجاره آن، ماهی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سود می‌کنید.
فراموش نکنید!
سود ارزی و نه ریالی!
سه: سرمایه‌گذاری
اگر عجله‌ای برای اخذ اجاره ندارید، سرمایه‌گذاری در املاک روسیه، بسیار پرسود است.
دنبال ایده سرمایه‌گذاری هستید؟
بسته به بودجه شما، مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
چهار: خرید سهام در شرکت سهامی مسکن روسیه
اگر سرمایه آنچنانی ندارید و یا دنبال ریسک نیستید، این گزینه مناسب شماست.
با حداقل ۳ هزار دلار می‌توانید، سهامدار شرکت سهامی مسکن روسیه می‌شوید و علاوه بر دریافت سود علی‌الحساب سالیانه، از سود قطعی هم بهره‌مند می‌شوید.
در صورت تمایل به فروش سهام، علاوه بر سرمایه اولیه (به علاوه سود)، می‌توانید معادل آن، زمین دریافت کنید.
توضیحات بیشتر در سایت شرکت سهامی مسکن روسیه.
رآی میرا، نماینده انحصاری چندین شرکت معظم ساختمای روسی و اروپای است و در زمینه ساخت و ساز، خرید و فروش املاک فعالیت تخصصی دارد.
از صفر تا صد کار را انجام می‌دهیم. از مشاوره در مورد ملک و معرفی بهترین فرصت‌ها گرفته تا کمک به اخذ وام بانکی و مشاوره حقوقی و عقد قراردادهای محکم خرید و فروش.
با ما در تماس باشید و فرصت خرید ملک در روسیه را از دست ندهید.
وام بانکی
آیا وام مسکن به خارجی‌ها تعلق می‌گیرد؟
بله.
به عنوان یک ایرانی، می‌توانید از بانک‌های روسی وام مسکن دریافت کنید و در روسیه خانه بخرید.
مبلغ وام، سهم متقاضی از کل قیمت ملک، سن متقاضی، نوع ملک (نوساز، بازار ثانویه و...)، درصد سود بانکی را تعیین می‌کند.
در روسیه خیلی از بانک‌ها وام مسکن (Ипотека) می‌دهند.
مبلغ وام و درصد سود بسته به شرایط متقاضی دارد و از طرف دولت کنترل و تعیین نمی‌شود.
چیزی به اسم ضامن وام هم در روسیه وجود ندارد.
خرید قسطی ملک در روسیه
خرید قسطی ملک در روسیه فقط در یک صورت امکان دارد؛ پیش خرید ملک نوساز از شرکت سازنده.
مثلا اگر از یک سال قبل از تحویل، قرارداد ببندید، می‌توانید به مدت مثلا ۶ ماه یا ۱ سال و تا چند ماه قبل از تحویل آپارتمان، بدون درصد قسط بدهید.
اگر کامل تسویه نکنید، قرارداد کنسل شده و کل مبلغ پرداختی به شما عودت داده می‌شود.
به عنوان یک خارجی هم می‌توانید قسطی ملک بخرید.
انواع ملک در روسیه
املاک در روسیه به ۷ دسته کلی تقسیم می‌شوند:
کشاورزی
کانون جمعیتی
صنعتی، نظامی، ارتباطی، برق، امنیتی و...
اراضی خاص تحت حفاظت
جنگل‌ها
پهنه‌های آبی
اراضی رزرو شده
وقتی از خرید ملک در روسیه صحبت می‌کنیم، منظور فقط زمین‌ کشاورزی و کانون جمعیتی است.
هر کدام از این دو دسته، زیرمجموعه‌های مختلفی دارند که کاربری زمین را مشخص می‌کنند.
تبدیل زمین کشاورزی به کشاورزی با اجازه ساخت ملک مسکونی یا تبدیل به زمین کانون جمعیتی، سرمایه‌گذاری بسیار پرسودی است. روس‌مارکت در این زمینه تخصص و فعالیت دارد.
برخی از مهمتر‌ین کاربری‌های زمین در روسیه عبارتند از:
КФХ
زمین کشاورزی برای کشت و کار و دامداری. اجازه ساخت ساختمان مسکونی ندارد، اما ساختمان مرتبط با کشاورزی (آغل، انبار و...) مجاز است.
افراد خارجی، از جمله ایرانی‌ها، به عنوان شخص حقوقی (پس از ثبت شرکت) می‌توانند این نوع زمین را بخرند، اما به عنوان شخص، مجاز نیستند.
ЛПХ
زمین کشاورزی برای کشاورزی و ساخت خانه به منظور اقامت کشاورز و خانواده
СНТ
زمین کشاورزی به شکل تعاونی جهت ساخت ویلا (داچا) و کشاورزی کوچک خانگی. از نظر قیمتی، نسبتا ارزان است.
ДНП
زمین کشاورزی مانند СНТ اما باکیفیت تر و گران‌تر، مناسب شهرک‌های ویلایی
ИЖС
زمین کانون جمعیتی جهت ساخت و ساز شخصی. یکی از مرغوب‌ترین و گران‌ترین انواع ملک مسکونی. اخذ وام بانکی روی این زمین‌ها به مراتب از دیگر انواع زمین، آسان‌تر است.
مالیات بر ملک در روسیه
مالیات بر ملک به ۲ معناست:
مالیات بر دارایی
مثل همه کشورها، در روسیه هم دولت از دارایی‌های منقول و غیرمنقول شهروندان، مالیات می‌گیرد، چه خودرو و چه خانه.
به طور کلی می‌توان گفت که رقم مالیات سالانه ملک در روسیه، به نسبت خیلی از کشورهای دیگر، ناچیز است.
مبنای قیمتی این مالیات، قیمت «کاداستر» است.
منظور از قیمت کاداستار، قیمتی پایه‌ای است که دولت برای هر نوع ملکی در نظر می‌گیرد. این رقم، لزوما با قیمت خرید و فروش ملک یکی نیست. شما ممکن است ملکی را ۱۰ میلیون روبل بخرید، اما قیمت کاداستر آن ۳ یا ۳۰ میلیون روبل باشد.
حالا این که چه درصدی از قیمت کاداستر را باید پرداخت کنید، بستگی فاکتورهای مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، نوع کاربری ملک (انواع مسکونی، تجاری، اداری، کشاورزی، صنعتی و...) و همچنین سطح قیمتی (پایین، متوسط، بالا) است.
مالیات بر فروش ملک
علاوه بر مالیات بر دارایی، فروشنده هر ملکی، به شرطی که کمتر از ۳ سال از مالک آن ملک باشد، مالیات می‌پردازد.
این مالیات از تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش اخذ می‌شود.
اگر ملک از طریق هدیه یا ارث به شخص رسیده باشد، مالیات از کل قیمت فروش اخذ می‌شود.
درصد مالیات برای شهروندان روس و شهروندان خارجی دارای اقامت دایم (ВНЖ) که در یک سال گذشته بیشتر از ۶ ماه (۱۸۳ روز) در روسیه بوده‌اند، ۱۳ درصد است.
درصد مالیات برای شهروندان خارجی و شهروندان روسی که در یک سال گذشته کمتر از ۶ ماه (۱۸۳) روز در روسیه بوده‌اند، ۳۰ درصد است.
بنابراین، اگر به عنوان یک شهروند ایرانی، ملکی را ۱۰ میلیون روبل خریداری کنید و بعد از ۱ سال ۱۲ میلیون روبل بفروشید، مبلغ ۶۰۰ هزار روبل معادل ۳۰ درصد ۲ میلیون روبل (قیمت فروش منهای قیمت خرید)، مالیات پرداخت می‌کنید.
اما اگر در زمان فروش، ۳ سال از تاریخ خرید گذشته باشد، مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنید.
امضای الکترونیک (ЭЦП) در روسیه بسیار رایج و عملا اجباری است.
بسیاری از اسناد و گواهی‌های دولتی، به جای مهر و امضای سنتی، با امضای الکترونیکی امضا شده و سندیت دارند.
اشخاص حقیقی و حقوقی هم برای انجام معاملات و امور شهروندی، مانند خرید ملک، می‌توانند پس از مراجعه به ادارات رسمی و احراز هویت، امضای الکترونیک گرفته و بدون مراجعه حضوری، بسیاری از کارها را انجام دهند.
بنابراین، برای خرید ملک، حتی لازم نیست محضر بروید. کافی است امضای الکترونیک بگیرید و با مراجعه به بانک، معامله را نهایی کنید.
بنابراین، برای عقد قرارداد پیش خرید (ДДУ) و قرارداد قولنامه (ПДКП) و قرارداد فروش (ДКП) ملک در روسیه، نیازی به اعتماد و ریسک نیست و هویت طرفین از قبل احراز شده‌است.
نحوه معامله ملک در روسیه
استفاده از چک یا وِکسِل (Вексель) برای خرید ملک در روسیه کاربرد ندارد.
نحوه پرداخت پول معمولا به یکی از این دو طریق انجام می‌شود:
صندوق امانات (Ячейка)
مبلغ قرارداد به صورت نقد (اسکناس) توسط خریدار در صندوق امانات بانک گذاشته می‌‌شود و طی قراردادی با نظارت و مشارکت بانک، فروشنده متعهد به انتقال سند به نام خریدار در مهلت زمانی مشخص می‌شود.
به محض ارایه سند جدید به نام خریدار، توسط فروشنده به بانک، بانک اجازه برداشت پول از صندوق را به فروشنده می‌دهد و معامله انجام می‌شود، بدون این که طرفین قرارداد، متقبل ریسک شده باشند.
اعتبار اسنادی (Аккредитив)
مانند روش صندوق امانات، خریدار مبلغ قرارداد را به حسابی موقت نزد بانک واریز می‌کند و طی قراردادی با نظارت و مشارکت بانک، فروشنده متعهد به انتقال سند به نام خریدار در مهلت زمانی مشخص می‌شود.
به محض ارایه سند جدید به نام خریدار، توسط فروشنده به بانک، بانک مبلغ قرارداد را از حساب موقت به حساب فروشنده واریز می‌کند و معامله انجام می‌شود، بدون این که طرفین قرارداد، متقبل ریسک شده باشند.
در صورتی که ملک با وام خریداری شود، طرف خریدار، بانک است و طرف فروشنده هم بانک و خریدار و فروشنده مستقیما پول منتقل نمی‌کنند؛ خریدار به بانک بدهکار شده و بانک با در رهن قرار دادن ملک، پول فروشنده را کامل واریز می‌کند.
تفاوت واحد آپارتمانی با واحد مسکونی
در روسیه، واحد آپارتمانی (Апартамент) و واحد مسکونی (Квартира)، دو مفهوم مجزا هستند و لازم است تفاوت این دو را به خوبی بدانید.
کاربری آپارتمان، هم مسکونی است، هم اداری، هم تجاری و هم هیچ‌کدام! و همین باعث تفاوت آن با واحد مسکونی می‌شود که فقط مسکونی است.
به عبارت دیگر، این دو هیچ تفاوت ظاهری با هم ندارند، اما قیمت‌ آن‌ها متفاوت است. بنابراین اگر واحدی با قیمتی کمتر از انتظار به شما پیشنهاد شد، احتمالا واحد آپارتمانی است، نه مسکونی.
به طور خلاصه:
آپارتمان ارزان‌تر از واحد مسکونی است.
مالیات بر آپارتمان بیشتر از واحد مسکونی است.
مجتمع‌های آپارتمانی، زیرساخت‌های (مدرسه، درمانگاه، امکانات ورزشی، پست، پارکینگ و...) کمتری به نسبت مجتمع‌های مسکونی دارند، اگرچه مجتمع‌های آپارتمانی هم عملا مسکونی هستند.
شارژ واحد‌های آپارتمانی از واحدهای مسکونی بیشتر و گران‌تر است.
در مجتمع‌های آپارتمانی ممکن است دفتر و هتل و آرایشگاه و... راه انداخت. اما در واحدهای مسکونی، استفاده غیر مسکونی از واحدها، غیرقانونی است. این به معنای آسایش بیشتر واحدهای مسکونی است. توضیح این که واحدهای طبقه اول در هر صورت مجاز به تغییر کاربری به اداری و تجاری هستند. چه در مجتمع‌های آپارتمانی، چه مسکونی.
بر خلاف واحدهای مسکونی، امکان رجیستر کردن محل سکونت اشخاص روی واحدهای آپارتمانی وجود ندارد. این قانون به زودی تغییر خواهد کرد و باعث افزایش قیمت واحدهای آپارتمانی خواهد شد.
نگهبان و دربان
با دو مفهوم بسیار مهم در روسیه آشنا شوید.
نگهبان (Охрана) در روسیه نقش مهمی ایفا می‌کند. تقریبا ساختمان دولتی و اداری پیدا نمی‌کنید که نگهبان نداشته باشد. این به این معناست که برای ورود به ساختمان باید مدارک هویتی (پاسپورت) خود را به نگهبان بدهید تا ورود شما به ساختمان را ثبت کند.
در خیلی از موارد، ورود شما باید از قبل، توسط فرد دعوت‌کننده شما در آن ساختمان، به نگهبانی اعلام شده باشد تا نگهبانی با تطبیق مشخصات شما با مشخصات اعلام شده، کارت یا برگه ورود (Пропуск) صادر کند. بدون این برگه اجازه ورود به ساختمان را نخواهید داشت.
اگر با ماشین وارد محوطه می‌شوید، شماره ماشین شما باید از قبل اعلام شده باشد.
اکثر مجتمع‌های مسکونی (برج و ویلا)، نگهبانی دارند.
بعضی دیگر از مجتمع‌ها (غیر ویلایی)، دربان (Консьерж) دارند. این افراد لزوما برگه ورود صادر نمی‌کنند، اما حداقل در حد شفاهی، ورود و خروج را کنترل می‌کنند و مراقب هستند.
وجود نگهبان یا دربان در ساختمان، در افزایش قیمت ملک موثر است.
جعبه یا واحد آماده؟
خیلی از واحدهای نوساز در روسیه، چه آپارتمان، چه واحد مسکونی، به شکل جعبه خالی بدون نازک کاری (Без отделки) به فروش می‌رسند.
به چند دلیل مشخص:
قیمت فروش ارزان‌تر است.
سرعت تحویل زودتر است.
مشتری در اعمال سلیقه خود آزاد است.
مشتری می‌تواند سر فرصت و با بودجه کمتر و طی مراحل طولانی‌تر نازک‌کاری انجام دهد.
اما فروش واحدهای نوساز نازک کاری شده (С отделкой) هم کاملا رایج است.
یکی از معایب واحدهای غیر آماده این است که تا یکی دو سال، سر و صدا امان از همسایه‌های مستقر شده را خواهد برید.
نکات مهم قبل از خرید ملک
قبل از خرید هر ملکی در روسیه، به موارد زیر دقت کنید.
کد کاداستر را گرفته و استعلام کنید.
مالک یک نفر است یا چند نفر؟
نحوه مالکیت مالک فعلی چه بوده است؟ خرید؟ هدیه؟ ارث؟
آپارتمان است یا واحد مسکونی؟
اگر زمین است، نوع کاربری چیست؟
اگر زمین است، آب شهری دارد؟ برق چند کیلوات؟ گاز دارد؟ فاضلاب شهری دارد یا مرکزی یا چاه؟
اگر پیش خرید می‌کنید، حتما از وکیل کمک بگیرید.
ثبت محل اقامت
همه افراد روس و خارجی که در خاک روسیه هستند، باید محل اقامت خود را به دولت اعلام کنند.
به عبارت دیگر، همه افراد روس و همچنین، خارجی‌های دارای اقامت دایم (ВНЖ) در روسیه، آدرس دایمی محل اقامت‌شان به شکل مهری در شناسنامه (پاسپورت آبی)، ثبت می‌شود.
این آدرس، مبنای ارایه خدمات دولتی، مانند درمان، تحصیل، وام، اشتغال و... است.
برای این که آدرس محل اقامت دایمی در پاسپورت ثبت شود، باید یا مالک منزل مسکونی باشید یا اجازه رسمی مالک یا مالکان منزل مسکونی را داشته باشید.
به این نوع ثبت محل اقامت، پراپیسکا (Прописка) می‌گویند.
از این جهت، داشتن ملک مسکونی مزیت مهمی به شمار می‌رود. به خصوص ملک در شهر مسکو، به دلیلی تجمیع عمده امکانات یا کیفیت در این شهر. از آن‌جا که این آدرس ملاک ارایه خدمات دولتی است.
افراد خارجی هم باید محل اقامت موقت خود در هتل یا منزل مسکونی را اعلام و ثبت کنند که به آن رجیستر یا رگیستراتسیا (Регистрация) می‌گویند.
این نکته هم گفتنی است که اگر شخصی روس یا خارجی دارای اقامت دایم (ВНЖ)، بیش از ۹۰ روز در آدرسی متفاوت از آدرس داخل شناسنامه‌اش زندگی کند، قانونا باید آن محل را هم اعلام کند و در این صورت او هم باید رجیستر یا رگیستراتسیا بگیرید. البته این مورد کمتر رعایت می‌شود.
یکی از دلایل گران‌تر بودن «واحد مسکونی» به نسبت «آپارتمان» در روسیه، همین است که روی واحد مسکونی (Квартира) می‌شود پراپیسکا یا رجیستر گرفت، اما روی آپارتمان (Апартамент) نمی‌شود. با وجودی که هیچ تفاوت ظاهری و کاربردی بین این دو نیست.
کاداستر (Кадастр)
کاداستر (Кадастр) یا حدنگاری، سیستم ملی نقشه‌برداری ثبتی است و مرزهای قطعات زمین را مشخص و شماره‌گذاری می‌کند. این مرزبندی‌ها و نقطه‌گذاری‌ها، دارای ارزش حقوقی بوده و مبنای مالکیت ملک در روسیه است.
هر ملکی در روسیه (و در خیلی از کشورهای دیگر)، شماره کاداستر دارد و هر شماره کاداستر، یک سند دارد.
تمام اطلاعات کامل هر ملک مانند موقعیت و آدرس و مشخصات و قیمت پایه و مالک و مجوز‌ها، وام‌ها، محدودیت‌ها از طریق شماره کاداستر قابل دسترس است.
نمونه نقشه کاداستر
لازم به ذکر است که عرصه و اعیان (زمین و ساختمان) هر کدام شماره کاداستر مجزای خود را دارند. بنابراین، یک ویلا دو شماره کاداستر و دو سند مجزا دارد.
هر شماره کاداستر (هر ملک) توسط دولت قیمت‌گذاری می‌شود و یک قیمت پایه دارد که مبنای اخذ مالیات است. قیمت کاداستری عموما با قیمت واقعی ملک تطابق ندارد و معمولا کمتر با بیشتر بوده و مبنای معامله و خرید و فروش نیست.
در اکثر آگهی‌های فروش ملک، شماره کاداستر هم ذکر می‌شود تا بتوان، بدون واسطه آخرین اطلاعات ملک را استعلام کرد.
سند املاک در روسیه (ЕГРН) الکترونیک است و از هیچ کاغذ و سربرگ خاص یا هولوگرامی استفاده نمی‌شود و گم شدن آن موضوعیت ندارد.
به عبارت دیگر، سند ملک در روسیه، یک فایل چند صفحه‌ای جدول‌بندی شده، شامل اطلاعات کامل ملک، از جمله شماره کاداستر است که به راحتی از طریق اینترنت قابل استعلام است.
البته برای معاملات، لازم است که نسخه چاپی و مهر شده آن سفارش داده شود.
مرجع ثبت و صدور اسناد ملک در روسیه، اداره دولتی Росреестр است.
رآی میرا، خرید ملک در روسیه، خرید خانه در روسیه، خرید آپارتمان در روسیه، خرید ملک در مسکو، املاک روسیه
خرید ملک در روسیه، املاک روسیه، املاک مسکو، املاک سنت پترزبورگ، املاک سوچی، ملک در روسیه، رآی میرا، مشاور املاک روسیه، مشاور املاک مسکو، فایل املاک روسیه، اقامت روسیه

ثبت شرکت و جواز کار در روسیه - (راه روسیه) RussWay

ثبت شرکت در روسیه - ویزا و اقامت روسیه، ثبت شرکت در روسیه.روسیه

شرکت‌های حمل و نقل بین المللی - حمل کالا

Форма Р21001: бланк заявления о государственной регистрации ИП, скачать бесплатно новый образец заполнения в excel

Форма Р11001: скачать бланк 2021 года, образец заполнения

ОКВЭД 2021 - Справочник с расшифровкой кодов по видам деятельности

برخی از شرکت‌ها

مرکز بین الملل خدمات تجاری پیام
به روس ایران مارکت خوش آمدید | روس ایران مارکت 
( RussWay ) - راه روسیه - راه روسیه ( RussWay ) 
بهترین بسته بندی، سورت و صادرات محصولات کشاورزی | ولگا 
Импорт из Ирана, Экспорт в Иран, Компании Ирана, Заводы в Иране - Импорт из Ирана, Экспорт в Иран, Гид в Иране, Переводчик в Иране, Гид в Иране 
شرکت ترخیص کالا در شرق کشور| ترخیص کالا در مشهد| ترخیص کالا در زاهدان| چابهار| بندرعباس| ترخیص کالا در گمرکات شرقی و جنوبی کشور RICO
سهاطوس | شرکت مشاور صنعتی

کانال‌های تلگرامی

اتاق بیزینس ایران و روسیه https://t.me/importfromiran
لاویا زمان : *۱۴، ۱۵و ۱۶ تیر ماه* *09120844617*
آموزش بازرگانی https://t.me/amozesh_bazargan

تعرفه ترجیحی اوراسیا

تهران- ایرنا- دبیر میز اوراسیا گفت: ایران همچنان در فهرست کشورهای دریافت‌کننده ترجیحات تعرفه‌ای مشترک اوراسیا GSP می‌ماند.
به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان توسعه تجارت، «الهام حاجی کریمی» با بیان اینکه شورای‌عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فهرست جدید کشورهای برخوردار از تخفیفات تعرفه‌ای این اتحادیه را اعلام کرده است، افزود:‌ بر اساس این فهرست و با حذف تعدادی از کشورهای رقیب ایران در این بازار، موقعیت ممتازی برای کالاهای صادراتی کشور در اوراسیا فراهم شده است.
وی افزود: طبق آخرین تصمیمات شورایعالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اکتبر ۲۰۲۰ و پیشنهاد برخی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مقرر شد؛ کشورهای بهره‌مند از تخفیفات تعرفه‌ای مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا که همان نظام عمومی ترجیحات (GSP) روسیه است و بعد از ایجاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سایر کشورهای عضو تسری یافته، بازنگری شود و تعداد کشورهای بهره‌مند از امتیاز محدودتر شود.
به گفته حاجی کریمی، بر این اساس در ۵ مارس ۲۰۲۱ فهرست جدید کشورهای برخوردار از تخفیفات تعرفه‌ای تدوین شد که به تازگی در وبسایت رسمی این اتحادیه نیز منتشر شده و شمار کشورهای درحال توسعه مشمول دریافت این تخفیفات تعرفه‌ای از ۱۰۳ کشور به ۲۹ کشور کاهش یافته است؛ تعداد کشورهای کمتر توسعه یافته مشمول نیز از ۵۰ به ۴۸ کشور رسید.
دبیر میز اوراسیا ادامه داد: اما نکته حائز اهمیت در فهرست جدید مربوط به کشورهای درحال توسعه برخوردار از نظام تخفیف تعرفه گمرکی (تخفیف ۲۵ درصدی) است که ۷۴ کشور از جمله ترکیه، چین، هند، کره جنوبی، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عراق، برزیل، ویتنام، هنگ‌کنگ، اندونزی، لبنان، سنگاپور، تایلند، مالزی که کالاهای تولیدی آن‌ها می‌توانست رقیب محصولات ایرانی در بازار اوراسیا باشد، حذف شده و از ۵ مارس ۲۰۲۱ به بعد از این امتیاز برخوردار نیستند.
حاجی کریمی تاکید کرد:‌ این رویداد، موقعیت ممتازی را در بازار اوراسیا برای ایران ایجاد می‌کند و محصولات ایرانی مشمول تخفیفات از لحاظ قیمت، رقابت پذیری بیشتری را نسبت به کالاهای سایر کشورها که در این لیست نیستند، دارند.
وی یادآور شد: طبق قاعده موسوم به ترجیحات مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ۲۵ درصد تخفیف تعرفه‌ای برای حدود ۱۵۰۰ ردیف کالا (کد HS شش رقمی) که عمدتاً محصولات کشاورزی هستند به کشورهای در حال توسعه تعیین شده، اعطا خواهد شد. البته در خصوص کشورهای کمتر توسعه یافته فهرست اقلام مشمول تخفیف گسترده‌تر و میزان تخفیف تا حدود تعرفه صفر تعیین شده است.
به گفته حاجی کریمی، لازم است صادرکنندگان، همچون گذشته فرم‌های گواهی مبدا فرم آ (A) را از طریق اتاق‌های بازرگانی تهران و شهرستان‌ها دریافت کرده و اطلاعات و الزامات مورد نیاز آن از جمله مدارک مربوط به اثبات ایرانی بودن محصول صادراتی و حداقل ۵۰ درصد محتوای داخلی آن را به دقت رعایت و ارایه کنند، همچنین مدارک و اسناد مربوطه را حداقل تا سه سال جهت پاسخگویی به درخواست‌های بررسی احتمالی توسط گمرکات طرف‌های اوراسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران نزد خود نگه دارند.
نظام عمومی ترجیحات (GSP) از سال ۱۹۷۱ و با حمایت آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد) و در راستای ایجاد فضا برای توانمندسازی کشورهای درحال توسعه، به ویژه کمتر توسعه یافته، در تجارت بین الملل و ارتقای سطح توسعه کشورها پایه ریزی شد که در این نظام، کشورهای توسعه یافته به شکل یک جانبه دسترسی به بازارهای خود را برای کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته با ارائه تخفیف‌های تعرفه‌ای یک جانبه در مورد بخش قابل توجهی از اقلام وارداتی خود از این کشورها فراهم می‌کنند.
البته در این چارچوب ارزیابی دوره‌ای در خصوص فهرست کشورهای واجد شرایط برخورداری از این امتیاز نیز انجام می‌شود و طبق قواعد هر یک از کشورهای ارائه دهنده این امتیازات، معیارهایی از جمله افزایش درآمد کشورها (درآمد متوسط به بالا) یا افزایش سهم از تجارت جهانی کشورها می‌تواند منجر به حذف کشورها از فهرست دریافت این امتیاز شوند.

سفر بدون ویزا با پاسپورت ایرانی

سه دسته کشور:
کشورهایی که برای ورود به آن‌ها حتما باید ویزا تهیه کنید.
کشورهایی که بدون هیچ ویزایی می‌توانید واردشان شوید.
کشورهایی که با ویزای فرودگاهی اجازه ورود می‌دهند: یعنی زمانی که وارد کشور مقصد شدید، با پر کردن یک فرم و پرداخت هزینه ویزا، ویزای شما همان لحظه صادر می‌شود.
اگر می‌خواهید دقیقا بدانید که کدام کشورها ویزا نمی‌خواهند و برای کدام کشورها باید ویزای فرودگاهی تهیه کنید، جواب سوال‌تان را همین‌جا ببینید.
رتبه پاسپورت ایران
در ضمن اطلاعات بخش‌های زیر از وبسایت رسمی موسسه هنلی برداشته شده‌اند. این موسسه در حقیقت ایندکس جهانی پاسپورت است و به شما نشان می‌دهد که پاسپورت هر کشور چه رتبه‌ای دارد و با داشتن آن، به چند کشور می‌توان بدون ویز یا با ویزای فرودگاه سفر کرد.
مثلا رتبه پاسپورت ایران برای ورود به کشورهای بدون ویزا را می‌بینید که 101 است و با داشتن آن می‌توان به 42 کشور (یا بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی) سفر کرد.
اگر می‌خواهید رتبه پاسپورت همه کشورهای دنیا را ببینید، این فایل را دانلود کنید.
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان
در این بخش، لیست کشورهایی که بدون ویزا میتوان سفر کرد را می‌بینید. عددی که مقابل هر کشور می‌بینید، تعداد روزهایی است که می‌توانید بدون ویزا در آن کشور بمانید:
کشورهای بدون ویزا در آسیا
ارمنستان (90 روز)
ترکیه (90 روز)
گرجستان (45 روز)
عراق (30 روز)
کشورهای بدون ویزا در کارائیب
دومینیکا (21 روز)
هائیتی (90 روز)
کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا
ونزوئلا (15 روز)
ممنوعیت دارویی در پروازهای خارجیپیشنهاد خواندنی: ممنوعیت دارویی در پروازهای خارجی
صدور ویزا به محض ورود (ویزای فرودگاهی یا ویزای الکترونیکی)
ویزای کشورهایی که در زیر فهرست شده‌اند، بعد از ورود به آن کشور در فرودگاه یا ترمینال صادر می‌شوند.
ویزای فرودگاهی کشورهای آسیا
جمهوری آذربایجان (Azerbaijan): ویزای فرودگاهی، 30 روز
کامبوج (Cambodia): ویزای الکترونیکی، 30 روز
لبنان (Lebanon): ویزای فرودگاهی، 30 روز
مالدیو (Maldives): ویزای فرودگاهی، 30 روز
عمان (Oman): ویزای فرودگاهی، ویزای الکترونیکی، 14 روز
قطر (Qatar): ویزای فرودگاهی، ویزای الکترونیکی، 30 روز
جزیره تیمور لسته (Timor-Leste): ویزای فرودگاهی، 30 روز
ویزای فرودگاهی کشورهای آفریقا
آنگولا (Angola): ویزای فرودگاهی
بوروندی (Burundi): ویزای فرودگاهی، 30 روز
دماغه سبز (Cape Verde): ویزای فرودگاهی
اتحاد قمر (Comoros): ویزای فرودگاهی، 45 روز
جمهوری دموکراتیک کنگو (Democratic Republic of Congo): ویزای الکترونیکی، 90 روز
جیبوتی (Djibouti): ویزای الکترونیکی
اتیوپی (Ethiopia): ویزای الکترونیکی
گابن (Gabon): ویزای الکترونیکی
گینه (Guinea): ویزای الکترونیکی، 90 روز
گینه بیسائو (Guinea-Bissau): ویزای فرودگاهی، ویزای الکترونیکی، 90 روز
لسوتو (Lesotho): ویزای الکترونیکی، 14 روز
ماداگاسکار (Madagascar): ویزای فرودگاهی، ویزای الکترونیکی، 90 روز
مالاوی (Malawi): ویزای الکترونیکی، 90 روز
موریتانی (Mauritania): ویزای فرودگاهی
موزامبیک (Mozambique): ویزای فرودگاهی، 30 روز
نیجریه (Nigeria): ویزای فرودگاهی (قبل از ورود به کشور باید درخواست ارسال کنید.)
رواندا (Rwanda): ویزای فرودگاهی، ویزای الکترونیکی، 30 روز
سیشل (Seychelles): ثبت‌نام توریستی، 90 روز
سیرالئون (Sierra Leone): ویزای فرودگاهی، 30 روز
سومالی (Somalia): ویزای فرودگاهی، 30 روز
سودان جنوبی (South Sudan): ویزای الکترونیکی
کنیا (Kenya): ویزای الکترونیکی، 90 روز
اوگاندا (Uganda): ویزای الکترونیکی
زیمبابوه (Zimbabwe): ویزای فرودگاهی، 30 روز
ویزای فرودگاهی کشورهای آمریکای جنوبی
بولیوی (Bolivia): ویزای فرودگاهی، ویزای الکترونیکی، 90 روز
سورینام (Suriname): ویزای الکترونیکی
توگو (Togo): ویزای فرودگاهی، 7 روز
ویزای فرودگاهی کشورهای اقیانوسیه
پالائو (Palau): ویزای فرودگاهی، 30 روز
ساموآ (Samoa): ویزای فرودگاهی، 60 روز
تووالو (Tuvalu): ویزای فرودگاهی، 30 روز

صدور ویزا در سفارت

برای سفر به باقی کشورها لازم است به سفارت آن کشور مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم و مصاحبه با مسئول سفارت، ویزای توریستی بگیرید. معمولا در این موارد، مدارک لازم برای اخذ روادید، مدارک شناسایی مثل گذرنامه و مدارک شغلی و مالی، بلیط هواپیما و رزرو هتل است.
اگر برای دیدن دوستان یا اقوام سفر می‌کنید می‌توانید به جای رزرو هتل، آدرس محل اقامت‌تان را در کشور مقصد به سفارت بدهید. ارائه‌ مدارک و مصاحبه برای این است که سفارت را مطمئن کنید به یک سفر توریستی یا کاری می‌روید و بعد از اتمام مدت سفرتان به ایران برمی‌گردید. مدارکی که برای اخذ ویزا باید به سفارت ارائه کنید، به کشوری که به آن سفر می‌کنید بستگی دارد. مثلا برای دریافت ویزای روسیه یا ویزای دبی کافی است بلیط هواپیما به مقصد روسیه و رزرو هتل را به سفارت ارائه کنید و ویزا صادر می‌شود. اما اخذ ویزای شینگن سخت‌تر است و باید مدارک مالی و شغلی نیز ارائه کنید.
اگر وقت یا حوصله کارهای اداری را ندارید، راحت‌ترین راه برای اخذ ویزا این است که به دفاتر حضوری علی‌بابا مراجعه کنید و مدارک لازم را تحویل بدهید. تمامی کارهای باقی‌مانده را همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهند.
راه دیگر این است که خودتان به سفارت کشور مقصد مراجعه کنید و مراحل لازم برای اخذ ویزا را طی کنید.
ویزای شینگن مجوز سفر به ۲۶ کشور اروپایی است. ولی بیایید اول ببینیم که چرا به آن ویزای «شینگن» می‌گویند. در سال ۱۹۸۵ پنج کشور اروپایی در شهر کوچک شینگن که در کشور لوکزامبورگ قرار دارد، تصمیم گرفتند مرزهای بین خود را بردارند. با گذشت زمان، بخشی دیگر از کشورهای دیگر اروپا نیز به این معاهده پیوستند و تا امروز ۲۶ کشور قاره‌ی اروپا به معاهده‌ شینگن پیوسته‌اند. برای اخذ ویزای شینگن باید به سفارتخانه‌ یکی از این کشورها در ایران یا کشورهای دیگر مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه کنید.
چند نوع ویزای شینگن داریم؟
ویزای شینگن به انواع مختلف صادر می‌شود که ما این‌جا سه مدل آن را به‌طور مختصر برای ویزای توریستی شینگن توضیح می‌دهیم:
ویزای یک بار ورود (single entry)
با اخذ ویزای شینگن سینگل می‌توانید فقط برای یک بار و مدت مشخصی به یکی از کشورهای عضو شینگن وارد شوید و باید بعد از مدت زمان مشخص از آن خارج شوید.
ویزای دو بار ورود (Double Entry)
با این ویزا شما می‌توانید در مدت زمانی مشخص دو بار به محدوده‌ی شینگن وارد شوید و طبیعی است که بعد از زمان مشخص ویزا منقضی می‌شود.
ویزای چندبار ورود (Multiple Entry)
با ویزای شینگن چندبار ورود، محدودیت ورود و خروج ندارید و می‌توانید هر چند بار به کشورهای شینگن وارد، یا از آن‌ها خارج شوید اما محدودیت زمانی دارد. این ویزا سه ماه اعتبار دارد و در این مدت می‌توانید به دلخواه خود به مدت ۳۰ روز پیوسته یا گسسته در محدوده‌ شینگن اقامت کنید. یعنی بعد از تمام رفت و برگشت از کشورهای شینگن، مجموع روزهایی که در این محدوده بوده‌اید نباید بیشتر از ۳۰ روز باشد.
کشورهای حوزه‌ شینگن
کشورهایی که در حال حاضر عضو شینگن هستند را در زیر ببینید:
- اتریش
- بلژیک
- جمهوری چک
- دانمارک
- استونی
- فنلاند
- فرانسه
- آلمان
- یونان
- مجارستان
- ایسلند
- ایتالیا
- لتونی
- لیتوانی
- لوکزامبورگ
- مالت
- هلند
- نروژ
- لهستان
- پرتغال
- اسلواکی
- اسلونی
- اسپانیا
- سوئد
- سوئیس
- لیختن اشتاین
چهار کشور دیگر اروپا عضو پیمان شینگن نیستند ولی با دریافت ویزای شینگن می‌توانید علاوه بر ۲۶ کشور بالا، به این چهار کشور کوچک سفر کنید:
- موناکو
- آندورا
- واتیکان
- سن مارینو
با ویزای شینگن دابل یا مالتیپل نیز می‌توانید علاوه‌بر کشورهای شینگن، به این ۹ کشور اروپایی نیز که عضو شینگن نیستند، سفر کنید:
- آلبانی
- بوسنی و هرزگوین
- بلغارستان
- کرواسی
- قبرس
- کوزوو
- مقدونیه یا یوگسلاوی سابق
- مونته نگرو
- رومانی
صدور ویزا در کشور ثانی
بعضی از کشورها هستند که روابط دیپلماتیک و کنسولی با ایران ندارند و به همین دلیل، سفارت هم ندارند. مثلا کشور آمریکا یکی از این نمونه‌هاست. پس اگر بخواهیم به این کشورها سفر کنیم، چه کاری باید انجام بدهیم؟
برای سفر به این کشورها باید به سفارت آن در یک کشور خارجی (معمولا کشورهای همسایه) مراجعه کنید. معمولا ایرانی‌ها برای اخذ ویزا و سفر به این کشورها به سفارت این کشورها در ترکیه، دبی، ارمنستان یا کشورهای همسایه‌ی دیگر مراجعه می‌کنند.
یک نکته خیلی مهم در مورد کشورهای بدون ویزا
برای سفر به بعضی از کشورهای بدون ویزا، شما بیش از یک مقصد دارید. یعنی چه؟ یعنی از مبدا (ایران) تا مقصد، باید در یک یا چند کشور دیگر هم توقف داشته باشید. یه این کشورهای «بین‌راهی» ترانزیت می‌گوییم.

فهرست تعرفه‌ ترجیحی برای صادرات به حوزه اوراسیا

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روسیه و بلاروس

Доставка продуктов АШАН, купить продукты с доставкой

Перекрёсток — доставка продуктов на дом за 60 минут

Магнит

Гипермаркеты О'КЕЙ

Лента

Журнал Магнит: Флекситарианство: с чем его едят?

Auchan.ru

«Fix Price» — cеть магазинов низких цен

«Пятёрочка»

OZON — интернет-магазин. Миллионы товаров по выгодным ценам

ВкусВилл

Интернет магазин детских товаров и игрушек в Москве, игрушки и товары для детей в интернет магазине «Детский Мир»

ГК ДИКСИ

Онлайн-магазин Утконос — доставка продуктов на дом в Москве и области, купить продукты питания с доставкой в интернет-магазине

OZ.by™, ООО

CБИС

Электробудильник

Онлайн-гипермаркет 21vek.by

«ЭЛЕКТРОСИЛА» - интернет-магазин бытовой техники в Минске

 

 

СОДЕРЖАНИЕ
РАЗДЕЛ «ТАМОЖЕННОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ»
К проблеме обеспечения частных и публичных интересов в сфере внешнеторговой деятельности
Роль таможенных органов в регулировании внешнеэкономической деятельности
Современные тенденции правового регулирования в области таможенной экспертизы
Таможенная экспертиза средств воздушного транспорта. Актуальные проблемы на этапах исследования и доказывания
Проблематика производства таможенных экспертиз произведений искусства
РАЗДЕЛ «ТРАНСПОРТ»
Международные транспортно-экономические отношения как инструмент торговой политики России на современном этапе
Роль транспортной сферы в обеспечении внешнеэкономической деятельности: проблемы, перспективы
Инвестиционная деятельность на транспорте
РАЗДЕЛ «МЕЖДУНАРОДНЫЙ КОММЕРЧЕСКИЙ АРБИТРАЖ»
Публичные элементы и решения международных коммерческих арбитражей: неарбитрабельность или противоречие публичному порядку?
Вопросы кибербезопасности в международном коммерческом арбитраже
Исполнение арбитражных решений об обращении взыскания на средства бюджетов: одна из граней проблемы внешнеэкономической деятельности в Российской Федерации 4
РАЗДЕЛ «ПРАВОВОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ ВНЕШНЕЭКОНОМИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ»
Значение типовых контрактов международной торговой палаты для международного коммерческого оборота
О некоторых аспектах негосударственного регулирования способов обеспечения исполнения обязательств в международном коммерческом обороте
ТРИМС и прямые иностранные инвестиции
Правовое регулирование высокотехнологичного экспорта Российской Федерации
Реализация международно-правовых норм борьбы с подкупом иностранных
должностных лиц в международной торговле
Антидемпинговые меры как инструмент защиты внутреннего рынка
РАЗДЕЛ «СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕНДЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ ВНЕШНЕЭКОНОМИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ»
Актуальные проблемы российских предприятий при выходе на внешние рынки
Роль экономической дипломатии в развитии внешнеэкономических связей России с Латинской Америкой
Проблемы интеграции российского фондового рынка в международный
Оценка эффективности инструментов политики протекционизма в процессе
преодоления кризиса избыточных мощностей в черной металлургии
Актуальные проблемы и перспективы развития гражданского авиастроения
России в условиях антироссийских санкций стран Запада
5 Материалы научно-практической конференции Совета молодых ученых
Электронная коммерция РФ: возможности кооперации субъектов малого и среднего предпринимательства и государства
Оценка уровня научно-технологического развития региона
Торговые соглашения как инструмент развития глобальных цепочек добавленной стоимости

مقالات
سیاست
رسانه‎های دیجیتال
علوم انسانی
مدیریت
روش تحقیق‌وتحلیل
متفرقه
درباره فدک
مدیریت
مجله مدیریت معاصر
آیات مدیریتی
عکس نوشته‌ها
عکس نوشته
بانک پژوهشگران مدیریتی
عناوین مقالات مدیریتی
منابع درسی (حوزه و دانشگاه)
مطالعات
رصدخانه شخصیت‌ها
رصدخانه - فرهنگی
رصدخانه - دانشگاهی
رصدخانه - رسانه
رصدخانه- رویدادهای علمی
زبان
لغت نامه
تست زبان روسی
ضرب المثل روسی
ضرب المثل انگلیسی
جملات چهار زبانه
logo-samandehi
درباره ما | ارتباط با ما | سیاست حفظ حریم خصوصی | مقررات | خط مشی کوکی‌ها |
نسخه پیش آلفا 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions نسخه قدیم