Fadak.IR راهکارهای فدک
English Русский العربية فارسی
مقالات مدیریت مطالعات زبان


/ علوم انسانی / زبان و ادبیات

یادگیری زبان آلمانی


      حروف اضافه در دستور زبان آلمانی
      بهترین کتاب گرامر آلمانی
      سامانه‌های زبان آلمانی
         Text To Speech
         IPA
         Dictionary

حروف اضافه در دستور زبان آلمانی

به صورت کلی می‌توان گفت که حروف اضافی واژه‌هایی هستند که می‌توانند به اسم یا ضمیر نسبت داده شوند و داده‌ای مکانی، وجهی و علی به آن نسبت بدهند. در زبان آلمانی هر کدام از حروف اضافه می‌توانند بر واژه‌های بعد از خود تاثیر داشته باشند و به آنها نقش دستوری بدهند. انواع حروف اضافه در زبان آلمانی به شرح زیر هستند:
حرف اضافه مکانی (Lokal)
حروف اضافه مکانی در جواب ادات پرسشی مانند woher، Wohin، Wo (کجا/ به کجا/ از کجا؟) استفاده می‌شوند. از جمله این حروف اضافه می‌توان به hinter، an، neben، vor و … اشاره کرد.
حروف اضافه زمانی (Temporal)
این نوع از حروف اضافه در زبان آلمانی در پاسخ به اداتی همچون Wann، Wie lange، Wie oft، Bis wann و Seit wann (کی/ چه مدت/ هر چند وقت/ تا کی/ از چه موقع؟) استفاده می‌شوند. از جمله این حروف می‌توان به gegen، um، vor، seit، nach، bis و … اشاره کرد.
حروف اضافه وجهی (modal)
این مجموعه حروف در پاسخ به ادات Wie (چگونه؟) استفاده می‌شوند و شامل حروفی همچون gegen، ohne و mit هستند.
حروف اضافه علی (kausal)
حروف اضافه علی در حقیقت در جواب اداتی همچون Wieso، Weshalb، Warum و Unter welcher Bedingung (چگونه/چطور/چرا/در چه شرایطی؟) استفاده می‌شوند و شامل حروفی همچون aufgrund، bezüglich، infolge، seitens، mangels، laut، trotz، ungeachtet و … می‌باشند.
حروف اضافه در زبان آلمانی با توجه به نقشی که دارند می‌توانند در 3 دسته کلی قرار بگیرند که به شرح زیر می‌باشند.
حروف اضافه Dativ (مسبب مفعول غیر مستقیم)
تعدادی از حروف اضافه در زبان آلمانی وجود دارند که به واژه بعد از خود نقش مفعولی غیر مستقیم (Dativ) را نسبت می‌دهند. از جمله این حروف می‌توان به entgegen، entsprechend، samt، von، zuliebe، mitsamt، gleich و … اشاره کرد.
حروف اضافه Akkusativ (مسبب مفعول مستقیم)
این دسته از حروف اضافه به واژه‌های بعد از خودشان نقش مفعولی مستقیم می‌دهند. از مهم‌ترین حروف اضافه Akkusativ می‌توان به مواردی همچون durch، gegen، ohne، pro، per، wider و… اشاره کرد.
حروف اضافه مسبب مفعول مستقیم (Akkusativ) یا مفعول غیر مستقیم (Dativ)
این حروف همراه مفعول غیر مستقیم و مفعول مستقیم استفاده می‌شوند برای آگاهی از نقشی که پس از این حروف اضافه قرار می‌گیرد می‌توان از واژگان پرسشی کجا؟ و به کجا؟ استفاده کرد. در جواب اولی باید از نقش Dativ و در جواب دومی باید از Akkusativ بهره برد. از جمله این حروف اضافه می‌توان به neben، hinter، über، auf و … اشاره کرد.
حروف اضافه Genetiv (مسبب حالت ملکی)
این دسته از حروف اضافه در گرامر زبان آلمانی به واژه‌های بعد از خود نقش مالکی می‌دهند. از مهم‌ترین حروف اضافه Genetiv می‌توان به anhand، oberhalb، inmitten، anlässlich، namens، ungeachtet، vonseiten، plus، diesseits و … اشاره کرد.
          به صورت کلی می‌توان حرف اضافه در گرامر زبان آلمانی را به انواع حرف اضافه مکانی (Lokal) مانند an, aus, hinter, in, neben, vor, zu، حروف اضافه زمانی (Temporal) مانند an, bis, gegen, in, nach, seit, um, von, vor، حروف اضافه وجهی (modal) مانند mit, ohne, gegen و حروف اضافه اشاره‌ کننده به علت (kausal) مانند infolge, laut, mangels, mittels, seitens, trotz و … تقسیم کرد.
حروف اضافه مسبب حالت مالکی (Genetiv) یا مفعولی غیر مستقیم (Dativ)
حروفی همچون während، trotz، wegen و statt همراه مفعول غیر مستقیم (Dativ) استفاده می‌شوند هرچند که بسیاری استفاده از آنها همره حالت مالکی را ترجیح می‌دهند. حروفی همچون zugunsten، zuseiten، zuungunsten و zulasten قبل از حالت مالکی و بعد از حالت مفعولی غیر مستقیم استفاده می‌شوند.
کتاب گرامر آلمانی    
انتخاب کتاب گرامر آلمانی
به صورت کلی انتخاب و خرید کتاب دستور زبان آلمانی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که یک کتاب می‌تواند به زبان آموز انگیزه بدهد و یا با بیان پیچیده و سخت خود انگیزه‌های او را نابود کند. کلا زبان آموزان باید در انتخاب روش یادگیری، منابع و مواد آموزشی، استاد، موسسه‌های آموزشی و … دقت و حساسیت بالایی داشته باشند چرا که انتخاب اشتباه هر کدام از این موارد می‌توان تاثیر منفی در روند یادگیری آنها داشته باشد. معمولا در کلاس‌ها و کتاب‌هایی که در کلاس تدریس می‌شوند گرامر زبان آلمانی را به صورت کامل پوشش نمی‌دهند و بسیاری از کتاب‌های تخصصی نیز فقط به بررسی مباحث و جنبه‌های ویژه‌ای از زبان پرداخته اند؛ بنابراین انتخاب درست کتاب می‌تواند اهمیت بسیار زیادی برای زبان آموزان داشته باشد.

بهترین کتاب گرامر آلمانی

کتاب گرامر آلمانی Deutsch uben: Wortschatz & Grammatik A1

از دیگر کتاب‌های معتبر و شناخته شده‌ای که می‌تواند برای آموزش گرامر زبان آلمانی مورد استفاده قرار بگیرد کتاب Deutsch uben: Wortschatz & Grammatik A1 می‌باشد. این کتاب به وسیله Marion Techmer Annel Lilli-Marlen Brill نوشته شده و از انتشارات hueber می‌باشد. کتاب حاضر شامل تمرین‌های تکمیلی، کلوزتست و … است و در زمینه لغات و دستور زبان می‌تواند برای زبان آموزان سطح A1 یک منبع عالی باشد. همچنین پاسخنامه تمرینات در کتاب گنجانده شده است.
همچنین در این کتاب تفاوت زبان‌های آلمانی، سوئیسی و اتریشی بررسی شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به آموزش گرامر زبان آلمانی از پایه، آموزش سطح به سطح Wortschatz  و  Grammatik،  معرفی منابع بیشتر برای افزایش دایره و لغات و استفاده از واژگان پرکاربرد اشاره کرد. این کتاب نیز برای توسعه دایره واژگان و گرامر آلمانی بسیار مفید است. هر کدام از درس‌های این کتاب در قالب سوالات مختلف مانند جای خالی، سوالات تشریحی، دو گزینه‌‌ای و … می‌تواند مهارت‌های مختلف داوطلبان را به چالش بکشد.
در حقیقت این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است.
    بخش Tipp: شامل مواردی همچون شناخت شخص، خانواده و دوستان، سکونت و کار‌های خانه، آب و هوا و فصل ‌ها، سلامتی و بدن، سفر، نوشیدنی ‌ها و خرید، دفتر، پست، ترافیک و اوقات فراغت، مدرسه، محل کار و شغل ‌ها، طبیعت، خوراکی‌‌ها، بانک و پلیس و … است.
    بخش دوم آموزش فعل ‌ها، اسم و حروف تعریف، حرف اضافه، جملات پرسشی، صفات، ضمایر، موقعیت جملات، حروف ربط و … است.

کتاب گرامر آلمانی Deutsch uben: Wortschatz & Grammatik A2

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب که برای داوطلبان سطح A2 در نظر گرفته شده می‌توان به آموزش گرامر از پایه، آموزش سطح به سطح Wortschatz  و  Grammatik، معرفی منابع بیشتر برای افزایش دایره واژگان و استفاده از واژگان پرکاربرد اشاره کرد.
از نظر ساختاری نیز این کتاب همانند نسخه A1 به دو بخش متفاوت تقسیم شده است که هر کدام به آموزش و بررسی مباحث مختلف پرداخته اند. در پایان کتاب نیز پاسخ ‌نامه بخش Wortschatz و Grammatik  وجود دارد که می‌تواند برای افرادی که به صورت خودآموز از کتاب استفاده کنند بسیار مناسب است.
کتاب گرامر آلمانی wortschatz B1    
کتاب گرامر آلمانی Wortschatz & Grammatik B1
کتاب Wortschatz & Grammatik B1 به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های آموزش گرامر زبان آلمانی شناخته می‌شود که توسط kollektive نوشته شده و به وسیله انتشارات hueber چاپ شده است. این کتاب می‌تواند برای تمامی رده‌های سنی و سطوح مختلف مناسب باشد. این کتاب جنبه‌های مختلف دستور زبان آلمانی را با زبانی ساده و واضح بیان می‌کند و زبان آموزان می‌توانند با تمرینات کتاب مهارت‌های خودشان را به چالش بکشند.
خرید کتاب گرامر آلمانی Grammatik aktiv    
کتاب گرامر آلمانی Grammatik aktiv: Ubungsgrammatik A1/B1
این کتاب نیز به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های آموزش کتاب گرامر آلمانی شناخته می‌شود که توسط J W von Goethe به نگارش درآمده و در انتشارات Cornelsen به چاپ رسیده است. این کتاب می‌تواند مباحث مختلفی از دستور زبان آلمانی مانند اسما، صفات، حروف اضافه، ضمیرها، افعال و … را به زبانی ساده و واضح برای زبان آموزان تشریح کند.
این کتاب دارای دو سطح B2-C1 و A1-B1 است و برای زبان آموزان سطح A1 تا C1 طراحی شده است که هم به صورت خودآموز و هم در کلاس‌های حضوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر درس از این کتاب در دو صفحه ارائه شده که شامل توضیحات و تمرینات است. موضوعات این کتاب کاملا منسجم و همراه با تصاویر توضیح داده شده است. برای هر کدام از سطوح تمرینات مخصوصی در نظر گرفته شده است و گرامر Speaking و Listening در بخش‌های متعدد مورد بحث قرار گرفته اند.
کتاب گرامر آلمانی Wortschatz-Grammatik-B2    
کتاب گرامر آلمانی Wortschatz & Grammatik B2
کتاب Wortschatz & Grammatik B2 نیز از بهترین و معتبرترین منابع آموزش گرامر زبان آلمانی است که می‌تواند برای زبان آموزان سطح پیشرفته B2 بسیار موثر و مفید باشد. این کتاب توسط Jurgen Kesting نوشته شده و در انتشارات Hueber Verlag به چاپ رسیده است. در این کتاب به بررسی موضوعات و مباحث مختلف گرامری پرداخته شده است و تمرینات مختلفی برای زبان آموز در نظر گرفته شده که مهارت‌های مختلف آنها را ارزیابی می‌کند.
کتاب گرامر آلمانی modern german grammar
کتاب modern german grammar نیز از جمله کتاب‌های بسیار معتبر و مطمئن برای آموزش گرامر زبان آلمانی است که شامل دو بخش اصلی است. بخش اول به آموزش دستور زبان آلمانی شامل انواع حروف و صداها، ترتیب جملات (در عبارات دو جمله ای) و ترتیب پس و پیش آمدن صفت و قید و …، حالت فاعلی و مفعولی، اسم‌ها و حروف تعریف، ضمیرها، انواع زمان‌ها و فعل‌های آلمانی، صفات و قیود آلمانی، شکل دهی به افعال و اسم‌ها و صفات، اصلاحات نوشتاری و نقطه گذاری آلمانی و … پرداخته است. در بخش دوم لغات، جملات و عبارات مورد استفاده در مکالمات بررسی شده اند.
کتاب گرامر آلمانی German: How to Speak and Write It
این کتاب گرامر آلمانی که توسط Joseph Rosenberg نوشته شده است می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای زبان آموزان مبتدی باشد. افرادی که به صورت خودآموز قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند می‌توانند از مباحث و مطالب این کتاب استفاده کنند. این کتاب همچنین به موضوعات پایه زبان آلمانی اهمیت بسیار زیادی داده است.

کتاب گرامر آلمانی پرویز ذوالجلالی

یکی از بهترین منابع آموزش گرامر زبان آلمانی برای فارسی زبانان کتاب گرامر آلمانی پرویز ذوالجلالی می‌باشد که به زبانی ساده، شیوه و واضح به تشریح و توضیح دستور زبان آلمانی پرداخته است. این کتاب توسط انتشارات دانشیار به چاپ رسیده است. این کتاب برای علاقه مندان به شرکت در امتحانات A1، A2، B1 و B2 بسیار مناسب است. ساختاری کلی کتاب به این شکل است که در هر فصل به یکی از مفاهیم دستوری از قبیل فعل، اسم، حرف اضافه، ضمیر، صفت و … پرداخته شده و در پایان تمرینات مختلفی برای تفهیم بهتر موضوعات در نظر گرفته شده است.
کتاب دستور زبان تطبیقی آلمانی- فارسی
کتاب دستور زبان تطبیقی آلمانی- فارسی که توسط کیقباد یزدانی نوشته شده و در انتشارات هدف نوین به چاپ رسیده است یکی دیگر از بهترین منابع گرامر زبان آلمانی خصوصا برای فارسی زبانان می‌باشد. این کتاب در حقیقت بر پایه‌ زبانشناسی تطبیقی تهیه و تدوین شده است و می‌تواند به زبان آموزان کمک بسیار زیادی بکند. این کتاب برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار ملموس و قابل درک است و با زبانی ساده و واضح به تشریح مباحث مختلف گرامری پرداخته است.

سامانه‌های زبان آلمانی

Text To Speech

Free Text-To-Speech for German language and MP3 Download | ttsMP3.com

Realistischer Text-zu-Sprache-Konverter und AI-Stimmengenerator

IPA

German Pronunciation Generator. IPA Transcription Translator

Free online dictionaries (with pronunciation) - German Language Workshop

Phonetic transcription - Convert text to IPA transcription free

Automatic Phonemic Transcriber - Result

Dictionary

Germany | Pronunciation in English

German-English dictionary - translation - Langenscheidt


مقالات
سیاست
رسانه‎های دیجیتال
علوم انسانی
مدیریت
روش تحقیق‌وتحلیل
متفرقه
درباره فدک
مدیریت
مجله مدیریت معاصر
آیات مدیریتی
عکس نوشته‌ها
عکس نوشته
بانک پژوهشگران مدیریتی
عناوین مقالات مدیریتی
منابع درسی (حوزه و دانشگاه)
مطالعات
رصدخانه شخصیت‌ها
رصدخانه - فرهنگی
رصدخانه - دانشگاهی
رصدخانه - رسانه
رصدخانه- رویدادهای علمی
زبان
لغت نامه
تست زبان روسی
ضرب المثل روسی
ضرب المثل انگلیسی
جملات چهار زبانه
logo-samandehi
درباره ما | ارتباط با ما | سیاست حفظ حریم خصوصی | مقررات | خط مشی کوکی‌ها |
نسخه پیش آلفا 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions نسخه قدیم