Fadak.IR Fadak Solutions
English Русский العربية فارسی
Articles Management Studies Language


/ IT Management

22 Qualities That Make A Great Leader


۲۲ ویژگی یک رهبر توانمند

1. Focus

“It’s been said that leadership is making important but unpopular decisions. That’s certainly a partial truth, but I think it underscores the importance of focus. To be a good leader, you cannot major in minor things, and you must be less distracted than your competition. To get the few critical things done, you must develop incredible selective ignorance. Otherwise, the trivial will drown you.” — Tim Ferriss, bestselling author, host of The Tim Ferriss Show

” گفته می‌شود که رهبری به معنای تصمیم گیری‎های مهم اما غیرمحبوب است.این قطعا بخشی از حقیقت است، اما تصور من این است که آن بر اهمیت تمرکز تاکید می‌کند. برای اینکه رهبر خوبی باشید، نمی‎توانید در مسائل جزئی متخصص شوید، و باید کمتر از رقبای خود حواس پرت باشید. برای اینکه مسائل مهم انجام شوند شما باید بصورت انتخابی بعضی مسائل را نادیده بگیرید. در غیر این صورت مسائل جزئی شما را غرق خواهد کرد.”

– تیم فریس، نویسنده پرفروش، مجری برنامه The Tim Ferriss Show

2. Confidence

“A leader instills confidence and ‘followership’ by having a clear vision, showing empathy and being a strong coach. As a female leader, to be recognised I feel I have to show up with swagger and assertiveness, yet always try to maintain my Southern upbringing, which underscores kindness and generosity. The two work well together in gaining respect.” — Barri Rafferty, CEO, Ketchum North America

Related: Leadership Hustle: A Modern View On Leadership

۲ . اعتماد بنفس

” یک رهبر اعتماد بنفس و پیروی از خود را با بهره مندی از یک چشم انداز روشن، ابراز همدلی و قوی بودن به آهستگی القا می‌کند. به عنوان یک رهبر زن، برای اینکه به رسمیت شناخته شوید، احساس می‌کنم که باید تکبر و ابراز وجود خود را نشان دهید، و در عین حال همیشه سعی کنید تربیت اصیل خود را که بر مهربانی و سخاوت تاکید دارد،حفظ کنید. این دو کار در کنار یکدیگر باعث کسب احترام می‌شوند. ”

– بری رافرتی، مدیرعامل شرکت Ketchum North America

3. Transparency شفافیت

“I’ve never bought into the concept of ‘wearing the mask.’ As a leader, the only way I know how to engender trust and buy-in from my team and with my colleagues is to be 100 percent authentically me — open, sometimes flawed, but always passionate about our work. It has allowed me the freedom to be fully present and consistent. They know what they’re getting at all times. No surprises.” — Keri Potts, senior director of public relations, ESPN

” هرگز متوجه مفهوم ” پنهان کاری ” نشده ام. بعنوان یک رهبر، تنها راهی که می‌دانم چگونه اعتماد گروه خود و همکارانم را بدست بیاورم این است که ۱۰۰ درصد بگونه‎ای قابل اعتماد صریح، گاهی اوقات ناقص، اما همیشه در رابطه با کار پراشتیاق باشم.این امر به من این آزادی را می‌دهد تا کاملا حاضر و راسخ باشم. آنها می‌دانند که در هر زمان دنبال چه هستند و این جای تعجب ندارد. ”

– کری پاتس، مدیر ارشد روابط عمومی ESPN

4. Integrity

“Our employees are a direct reflection of the values we embody as leaders. If we’re playing from a reactive and obsolete playbook of needing to be right instead of doing what’s right, then we limit the full potential of our business and lose quality talent. If you focus on becoming authentic in all your interactions, that will rub off on your business and your culture, and the rest takes care of itself.” — Gunnar Lovelace, co-CEO and cofounder, Thrive Market

۴ . امانت

” کارمندان ما بازتاب مستقیم از ارزش‎هایی هستند که ما بعنوان رهبر در برداریم. اگر ما از شیوه‎ی انفعالی و منسوخ شده‎ی نیاز به درست بودن، به جای انجام آنچه واقعا درست است استفاده کنیم، پتانسیل کسب و کار خود را کاملا محدود کرده و استعداد‎های باکیفیت را از دست می‌دهیم. اگر شما تمرکز کنید که در تمامی تعاملات خود قابل اعتماد باشید، این اعتماد بر روی کسب و کار و فرهنگ سازمانی تاثیر می‌گذارد و باقی مسائل خودشان حل می‌شوند. ”

– گونار لاولیس، از مدیرعاملان و موسسین Thrive Market

5. Inspiration

“People always say I’m a self-made man. But there is no such thing. Leaders aren’t self-made; they are driven. I arrived in America with no money or any belongings besides my gym bag, but I can’t say I came with nothing: Others gave me great inspiration and fantastic advice, and I was fueled by my beliefs and an internal drive and passion. That’s why I’m always willing to offer motivation — to friends or strangers on Reddit. I know the power of inspiration, and if someone can stand on my shoulders to achieve greatness, I’m more than willing to help them up.” — Arnold Schwarzenegger, former governor of California]

۵ . تشویق ( الهام بخشیدن )

” مردم همیشه من را بعنوان یک انسان خودساخته می‌شناسند. اما چنین چیزی حقیقت ندارد. رهبران خودساخته نیستند بلکه آنها رانده شده هستند. من بدون هیچ پولی و فقط با یک ساک ورزشی به آمریکا آمدم اما نمی‎گویم که با دست خالی آمدم: دیگران الهام بخش بزرگی برای من بودند و نصیحت‎های فوق العاده‎ای به من می‌دادند و من با باورهای خود، قدرت درونی و شور و اشتیاق خود دوباره نیرو می‌گرفتم. به همین دلیل است که همیشه مایل به انگیزه دادن به آشنایان و یا افراد غریبه هستم. من به قدرت تشویق باور دارم و اگر کسی بخواهد روی شانه‎های من بایستد تا به عظمت برسد، من بیش از پیش مایل به کمک کردن به او خواهم بود. ”

– آرنولد شوارتزنگر، فرماندار سابق کالیفرنیا
arnold-schwarzenegger

6. Passion

“You must love what you do. In order to be truly successful at something, you must obsess over it and let it consume you. No matter how successful your business might become, you are never satisfied and constantly push to do something bigger, better and greater. You lead by example not because you feel like it’s what you should do, but because it is your way of life.” — Joe Perez, cofounder, Tastemade

Related: 13 Quotes From Today’s Most Successful Leaders On Opportunity And Getting Started

۶ . اشتیاق


” شما باید کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید. به منظور کسب موفقیت واقعی در کار باید بگونه‎ای وسواسی به آن بچسبید و بگذارید آن شما را از پای درآورد. مهم نیست که کسب و کار شما چقدر ممکن است موفق شود، شما هرگز راضی نیستید و بطور مداوم برای انجام کار بزرگتر، بهتر و بیشتر خود را تحت فشار قرار می‌دهید. شما هدایت کردن را برعهده دارید نه به این خاطر که احساس می‌کنید آن چیزی است که باید انجام دهید بلکه به این دلیل که این شیوه‎ی زندگی شماست. ”

– جو پرز، از موسسین Tastemade

7. Innovation

innovation

“In any system with finite resources and infinite expansion of population — like your business, or like all of humanity — innovation is essential for not only success but also survival. The innovators are our leaders. You cannot separate the two. Whether it is by thought, technology or organisation, innovation is our only hope to solve our challenges.” — Aubrey Marcus, founder, Onnit

۷ . نوآوری

” در هر سیستمی با منابع محدود و گسترش نامحدود جمعیت – همانند کسب و کار شما و یا همانند تمام بشریت – نوآوری نه تنها برای موفقیت بلکه برای بقا نیز ضروری است. نوآوران رهبران ما هستند. شما نمی‎توانید این دو را از هم جدا کنید. خواه به وسیله‎ی تفکر و تکنولوژی باشد یا تشکیلات، نوآوری تنها امید ما برای حل چالش‎های اطرافمان بشمار می‌آید. ”

– اوبری مارکوس، بنیانگذار Onnit

8. Patience

“Patience is really courage that’s meant to test your commitment to your cause. The path to great things is always tough, but the best leaders understand when to abandon the cause and when to stay the course. If your vision is bold enough, there will be hundreds of reasons why it ‘can’t be done’ and plenty of doubters. A lot of things have to come together — external markets, competition, financing, consumer demand and always a little luck — to pull off something big.” — Dan Brian, COO, WhipClip

۸ . صبر

” صبر واقعا نوعی شجاعت است، به این معنا که تعهد خودتان را نسبت به هدفتان بسنجید. مسیر رسیدن به چیزهای بزرگ همیشه دشوار است، اما بهترین رهبران درک می‌کنند که چه زمانی هدف را رها کنند و چه زمانی در مسیر بمانند. اگر تصور شما به اندازه کافی جسورانه است، هزاران دلیل که چرا ” نمی‎تواند انجام گیرد ” و بسیاری تردید وجود خواهد داشت. موارد بسیاری باید با هم جمع شوند – بازارهای خارجی، رقابت، سرمایه، تقاضای مصرف کننده و همیشه اندکی هم شانس – تا یک کسب و کار بزرگ به کار خود ادامه دهد. ”

– دن برایان، مدیر عملیاتی WhipClip

9. Stoicism

“It’s inevitable: We’re going to find ourselves in some real shit situations, whether they’re costly mistakes, unexpected failures or unscrupulous enemies. Stoicism is, at its core, accepting and anticipating this in advance, so that you don’t freak out, react emotionally and aggravate things further. Train our minds, consider the worst-case scenarios and regulate our unhelpful instinctual responses — that’s how we make sure shit situations don’t turn into fatal resolutions.” — Ryan Holiday, author of The Obstacle is the Way and former director of marketing, American Apparel

۹ . فلسفه رواقیون

” این اجتناب ناپذیر است : امکان دارد ما در شرایط بسیار ناخوشایند قرار بگیریم خواه آنها اشتباهات پرهزینه و شکست‎های غیرمنتظره باشند یا دشمنان بی پروا. فلسفه رواقیون این است که در درون شما پذیرش و پیش بینی از قبل صورت پذیرد، بنابراین شما نخواهید ترسید، به لحاظ احساسی واکنش نشان نمی‎دهید و مسائل را بیشتر از این تشدید نمی‎کنید. به ذهن خودمان آموزش دهیم که، بدترین سناریوها را در نظر بگیریم و پاسخ‎های غریزی ناکارآمد خود را تنظیم کنیم – اینگونه است که مطمئن می‌شویم در شرایط ناخوشایند تصمیمات مهلک نمی‎گیریم. ”

– رایان‎هالیدی، نویسنده مانع یک راه است و مدیر سابق بازاریابی American Apparel
Ryan-Holiday

10. Wonkiness

“Understanding the underlying numbers is the best thing I’ve done for my business. As we have a subscription-based service, the biggest impact on our bottom line was to decrease our churn rate. Being able to nudge that number from 6 percent to 4 Percent meant a 50 percent increase in the average customer’s lifetime value. We would not have known to focus on this metric without being able to accurately analyse our data.” — Sol Orwell, cofounder, Examine.com

Related: Leaders Who Make Good Decisions Do These 6 Things Constantly

۱۰ . پشتکار

” درک اعداد اساسی بهترین کاری است که من برای کسب و کارم انجام داده ام. همانطور که ما یک سرویس مبتنی بر اشتراک داریم، بزرگترین اقدام ما این بود که نرخ ریزش خود را کاهش دهیم. قادر بودن به کاهش آن عدد از ۶درصد به ۴درصد به معنای رشد ۵۰درصدی در ارزش طول عمر متوسط مشتری‎ها است. ما نمی‎دانستیم که می‌توان بر روی این معیار بدون تجزیه و تحلیل دقیق داده‎ها تمرکز کرد. ”

– سل اورول، از بنیانگذاران Examine.com

11. Authenticity

“It’s true that imitation is one of the greatest forms of flattery, but not when it comes to leadership — and every great leader in my life, from Mike Tomlin to Olympic ski coach Scott Rawles, led from a place of authenticity. Learn from others, read autobiographies of your favorite leaders, pick up skills along the way… but never lose your authentic voice, opinions and, ultimately, how you make decisions.” — Jeremy Bloom, cofounder and CEO, Integrate

۱۱ . اعتبار

” این درست است که تقلید یکی از بارزترین شکل‎های چاپلوسی بشمار می‌آید اما نه زمانی که موضوع رهبری مطرح است – و تمامی رهبران مطرح بزرگ در زندگی من از مایک تاملین گرفته تا مربی اسکی المپیک اسکات رولس از جایگاه اعتبار به هدایت پرداخته اند. از دیگران بیاموزید، زندگینامه رهبران مورد علاقه‎ی خود را مطالعه کنید، در طول مسیر مهارت‎هایی را انتخاب کنید … اما هیچوقت ندای معتبر خود، عقاید و در نهایت نحوه‎ی تصمیم گیری خودتان را از دست ندهید. ”

– جرمی بلوم، از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Integrate

12. Open-mindedness

Open-mind

“One of the biggest myths is that good business leaders are great visionaries with dogged determination to stick to their goals no matter what. It’s nonsense. The truth is, leaders need to keep an open mind while being flexible, and adjust if necessary. When in the start-up phase of a company, planning is highly overrated and goals are not static. Your commitment should be to invest, develop and maintain great relationships.” — Daymond John, CEO, Shark Branding and FUBU

۱۲ . تفکر باز

” یکی از بزرگترین افسانه‎ها این است که رهبران خوب در کسب و کار، بزرگترین رویاپردازان بوده‎اند که تصمیمات خود را دنبال می‌کنند و به هدف خود می‌چسبند بدون توجه به اینکه چیست. این مهمل است. حقیقت این است که، رهبران در عین حال که انعطاف پذیر و منظم هستند باید یک تفکر باز داشته باشند. در مرحله راه اندازی یک شرکت، برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است و اهداف ایستا و راکد نیستند. شما متعهد به سرمایه گذاری، توسعه و حفظ روابط بزرگ هستید. ”

– دایموند جان، مدیرعامل شرکت Shark Branding وFUBU

13. Decisiveness

“In high school and college, to pick up extra cash I would often referee recreational basketball games. The mentor who taught me how to officiate gave his refs one important piece of advice that translates well into the professional world: ‘Make the call fast, make the call loud and don’t look back.’ In marginal situations, a decisively made wrong call will often lead to better long-term results and a stronger team than a wishy-washy decision that turns out to be right.” — Scott Hoffman, owner, Folio Literary Management

۱۳ . قاطعیت

” در دبیرستان و کالج برای اینکه پول بدست بیاورم اغلب داور مسابقات تفریحی بسکتبال می‌شدم. مربی‎ای که به من آموخت چگونه بعنوان داور مسابقات را اداره کنم، یک نصیحت مهم به من کرد که در دنیای حرفه‎ای آن را اینگونه می‌توان تفسیر کرد: ” با صدای بلند و سریع صدا بزن و به عقب نگاه نکن. ” در شرایط خاص، ابراز اشتباهی که قاطعانه باشد، در دراز مدت سبب دستیابی به نتیجه بهتر و تیمی قوی تر می‌شود تا یک تصمیم آبکی و سست که بعدا معلوم می‌شود، درست نیست. ”

– اسکات‎هافمن، مالک Folio Literary Management

14. Personableness

“We all provide something unique to this world, and we can all smell when someone isn’t being real. The more you focus on genuine connections with people, and look for ways to help them — rather than just focus on what they can do for you — the more likable and personable you become. This isn’t required to be a great leader, but it is to be a respected leader, which can make all the difference in your business.” — Lewis Howes, New York Times bestselling author of The School of Greatness

Related: 4 Leadership Lessons You Won’t Learn In Business School

۱۴ . جذابیت

” همه‎ی ما افرادی منحصربفرد در این دنیا هستیم، و زمانیکه کسی خود واقعی‎‎اش نباشد ما متوجه می‌شویم. زمانیکه شما بیشتر بر روی ارتباطات واقعی با مردم تمرکز می‌کنید و بدنبال راههایی برای کمک به آنها هستید – به جای اینکه بر روی کارهایی که آنها می‌توانند برای شما انجام دهند متمرکز شوید – دوست داشتنی تر و جذاب تر خواهید شد. در این مورد نیازی نیست که یک رهبر بزرگ باشید اما حداقل به این معناست که یک رهبر محترم هستید، که می‌توانید در کسب و کار خود تمایز قائل شوید. ”

– لوئیز‎هاوز، نیویورک تایمز، نویسنده کتاب پر فروش مدرسه عظمت
Lewis-Howes

15. Empowerment

“Many of my leadership philosophies were learned as an athlete. My most successful teams didn’t always have the most talent but did have teammates with the right combination of skills, strengths and a common trust in each other. To build an ‘overachieving’ team, you need to delegate responsibility and authority. Giving away responsibilities isn’t always easy. It can actually be harder to do than completing the task yourself, but with the right project selection and support, delegating can pay off in dividends. It is how you truly find people’s capabilities and get the most out of them.” — Shannon Pappas, senior vice president, Beachbody LIVE

۱۵ . توانمند سازی

” من بسیاری از فلسفه‎های رهبری خود را بعنوان یک ورزشکار بدست آورده ام. موفق‌ترین تیم‎های من همیشه الزاما با استعدادترین‎ها نبوده اند، بلکه با ترکیبی مناسب از مهارت‎ها، نقاط قوت و اعتماد مشترک به یکدیگر، باهم همکاری داشتند. برای ایجاد یک تیم ” ممتاز ” شما باید مسئولیت و قدرت را محول کنید. بذل و بخشش مسئولیت‎ها همیشه آسان نیست بلکه می‌تواند سخت تر از تکمیل کردن کار توسط خودتان باشد، اما با انتخاب درست پروژه و حمایت، اختیار دادن می‌تواند منجر به تکمیل کار گردد. این امر بستگی به آن دارد که چگونه قابلیت‎های افراد را کشف کنید و از آنها بیشترین استفاده را ببرید. ”

– شانون پاپاس، معاون ارشد رئیس Beachbody LIVE

16. Positivity

Positivity

“In order to achieve greatness, you must create a culture of optimism. There will be many ups and downs, but the prevalence of positivity will keep the company going. But be warned: This requires fearlessness. You have to truly believe in making the impossible possible.” — Jason Harris, CEO, Mekanism

۱۶ . مثبت اندیشی

” به منظور رسیدن به عظمت، شما باید فرهنگ خوش بینی را ایجاد کنید. فراز و نشیب‎های بسیاری وجود خواهد داشت اما رواج مثبت اندیشی شرکت را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد. اما آگاه باشید که این امر مستلزم شهامت و بی باکی است. شما باید واقعا به این موضوع که غیرممکن را می‌توان ممکن کرد باور داشته باشید. ”

– جیسون هریس، مدیرعامل شرکت Mekanism

17. Generosity

“My main goal has always been to offer the best of myself. We all grow — as a collective whole — when I’m able to build up others and help them grow as individuals.” — Christopher Perilli, CEO, Pixel Mobb

۱۷ . سخاوت

” هدف اصلی من همواره این بوده که بهترین را از خود ارائه دهم. همه‎ی ما به عنوان یک کل جمعی، زمانی ترقی می‌کنیم که به دیگران کمک کنیم تا بعنوان یک فرد رشد کنند. ”

– کریستوفر پریلی، مدیر عامل شرکت Pixel Mobb

18. Persistence

“A great leader once told me, ‘persistence beats resistance.’ And after working at Facebook, Intel and Microsoft and starting my own company, I’ve learned two major lessons: All great things take time, and you must persist no matter what. That’s what it takes to be a leader: willingness to go beyond where others will stop.” — Noah Kagan, Chief Sumo, appsumo

Related: Women Leaders In Business: 5 Lessons Learnt

۱۸ . سماجت

” سابقا یک رهبر بزرگ به من گفت که ” سماجت، مقاومت را از بین می‌برد.” و من پس از کار در فیس بوک، اینتل و مایکروسافت و راه اندازی شرکت خودم، دو درس بزرگ آموختم : تمام کارهای بزرگ زمان بر هستند و باید پافشاری کنی بدون توجه به اینکه چیست. و این چیزی است که رهبر شدن را در بر می‌گیرد : تمایل به فراتر رفتن از جایی که دیگران متوقف می‌شوند. ”

– نوح کاگان، رئیس سومو، appsumo

19. Insightfulness

“It takes insight every day to be able to separate that which is really important from all the incoming fire. It’s like wisdom — it can be improved with time, if you’re paying attention, but it has to exist in your character. It’s inherent. When your insight is right, you look like a genius. And when your insight is wrong, you look like an idiot.” — Raj Bhakta, founder, WhistlePig Whiskey

۱۹ . بینش

” بینش و بصیرت برای اینکه هرروز در رابطه با این تصمیم بگیری که درمیان تمامی داده‎ها چه چیزی مهم است، ضروری است. همانند عقل است – به مرور زمان بهتر می‌شود، اگر که به آن توجه کنید، اما باید در شخصیت شما وجود داشته باشد. ذاتی است. هنگامیکه بینش شما صحیح است، یک نابغه بنظر می‌رسید. و زمانیکه بینش شما اشتباه است، احمق فرض می‌شوید. ”

– راج باکتا، بنیانگذار WhistlePig Whiskey

20. Communication

“If people aren’t aware of your expectations, and they fall short, it’s really your fault for not expressing it to them. The people I work with are in constant communication, probably to a fault. But communication is a balancing act. You might have a specific want or need, but it’s super important to treat work as a collaboration. We always want people to tell us their thoughts and ideas — that’s why we have all these very talented people working with us.” — Kim Kurlanchik Russen, partner, TAO Group

۲۰ . ارتباط

” اگر کارکنانتان از انتظارات شما آگاه نیستند، و آنها به همین علت تنبیه می‌شوند، این واقعا تقصیر خود شما در نتیجه‎ی عدم اظهار درست به آنهاست. افرادی که با آنها کار می‌کنم بطور مداوم باهم در ارتباط هستند حتی شاید به اشتباه. اما ارتباط یک عمل متعادل کننده است. شما ممکن است یک خواسته یا نیاز خاص داشته باشید اما این خیلی مهم است که کار را بعنوان یک همکاری تلقی کنید. ما همیشه می‌خواهیم که مردم افکار و ایده‎های خود را به ما بگویند – به همین دلیل است که این افراد با استعداد با ما کار می‌کنند. ”

– کیم کورلانچی روسن، شریک، گروه TAO


21. Accountability

“It’s a lot easier to assign blame than to hold yourself accountable. But if you want to know how to do it right, learn from financial expert Larry Robbins. He wrote a genuinely humble letter to his investors about his bad judgment that caused their investments to falter. He then opened up a new fund without management and performance fees — unheard of in the hedge fund world. This is character. This is accountability. It’s not only taking responsibility; it’s taking the next step to make it right.” — Sandra Carreon-John, senior vice president, M&C Saatchi Sport & Entertainment

۲۱ . مسئولیت

” مسلما سرزنش کردن و مقصر شمردن دیگران آسانتر از آن است که خود را مسئول بدانید. اما اگر می‌خواهید بدانید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید، از کارشناس مالی لری رابینز بیاموزید. او یک نامه خاضعانه به سرمایه گزاران خود در رابطه با داوری اشتباهش که باعث تزلزل سرمایه‎ی آنها شده بود نوشت. سپس او یک صندوق جدید بدون مدیریت و هزینه‎های اجرایی باز کرد – بی سابقه در صندوق‎های تامین جهانی. این سیرت و مسئولیت است. این صرفا به معنای مسئولیت پذیری نیست بلکه بدین معناست که گام بعدی را به درستی برداری. ”

– ساندرا کارون جان، معاون ارشد رئیس ورزش و سرگرمی M&C Saatchi


22. Restlessness

“It takes real leadership to find the strengths within each person on your team and then be willing to look outside to plug the gaps. It’s best to believe that your team alone does not have all the answers — because if you believe that, it usually means you’re not asking all the right questions.” — Nick Woolery, global director of marketing, Stance Socks

۲۲ . بی قراری

” یک رهبر واقعی برای پیدا کردن نقاط قوت در هر فرد تیم خود نیاز به زمان دارد سپس باید به ظاهر توجه کند تا شکاف‎ها را پر کند. بهتر است باور کنید که تیم شما به تنهایی تمامی پاسخ‎ها را ندارد – زیرا اگر این امر را باور کنید، معمولا بدین معناست که شما تمامی سوالات صحیح را مطرح نمی‎کنید. ”

– نیک والری، مدیر جهانی بازاریابی Stance Socks


Source:

22 Qualities That Make A Great Leader | Entrepreneur

22 Qualities That Make a Great Leader

22 ویژگی یک رهبر توانمند - مقالات - اکسپوننت


Articles
Digital Media
Humanities
IT Management
Coumputer
Miscellaneous
Product & Services
About Fadak
Management
Contemporary Management Journal
Managerial Verses
Photography Quotes
Photo is written
Management Researcher Bank
Management articles titles
Educational Resources (Seminary & University)
Studies
Observatory - Personalities
Observatory - Cultural
Observatory - Academic
Observatory - Media
Observatory - scientific events
Language
Dictionary
Russian Language Test
Russian Proverb
English Proverb
Four language sentences
logo-samandehi
About | Contact With Us | Privacy Policy | Terms | Cookies Policy |
Version (Pre-Alpha) 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions Old Version