Fadak.IR راهکارهای فدک
English Русский العربية فارسی
مقالات مدیریت مطالعات زبان


/ هنر و رسانه / رسانه‎های اینترنتی / آیین نامه ها، قوانین و اساسنامه‌ها

آئین نامه داوری جشنواره نوین تبلیغ جنات -بدون اصلاح متنی


قوانین جشنواره تبلیغ مجازی

1- شرکت در بخش‎های اصلی مسابقه محدودیت سنی ندارد.

2- بمنظور تشویق و ترغیب مبلغین هر فرد می‌تواند در تمامی بخش‎های جشنواره شرکت کند ولی فقط در بخشی که بیشترین امتیاز را کسب کند،برگزیده و به دریافت جایزه نائل خواهد شد و سایر بخش‎ها با دریافت لوح تقدیر، تقدیر بعمل می‌آید.
3- مطالب باید حتما تولیدی،بدیع و مرتبط با موضوعات جشنواره باشد.
4- حداقل داشتن 25 پست در بخش وبلاگ، انجمن‎ها،تالار‎ها،اتاق‎های گفتگو و30 مطلب در بخش شبکه‎های اجتماعی لازم و ضرروی است.
5- مطالب باید به طور دائم و مستمر در طول زمان اجرای جشنواره به روز رسانی شود.
6- درج منابع و مستندات استفاده شده در متون لازم می‌باشد.
7- وبلاگ‎ها و فضاهای مجازی که قبل از آغاز جشنواره فعال بودند نیز می‌توانند با درج مطلب وپست‎های مرتبط با موضوع جشنواره در جشنواره شرکت کنند و نیازی به ایجاد فضای جدید نخواهد بود.
8- درج بنر جشنواره در طول دوره جشنواره در وبلاگ‎ها و فضاهای مجازی شرکت کنندگان الزامی می‌باشد.
جدول وآئین نامه داوری و امتیاز بندی بخش‎های مختلف
کاربرگ امتیاز فنی وبلاگ
ردیف
شرح
امتیاز
1
سرعت بارگذاری وبلاگ
3
2
رعایت اصول گرافیکی در قالب متناسب با موضوع (رنگ‌بندی، نظم، طراحی قالب، طراحی header و footer، اختصاصی سازی قالب، شمارش گر مخاطب)
6
3
قابلیت تعاملی قالب (امکان نظرگذاری، امکان برقراری ارتباط با نویسنده و ...)
2
4
بروز رسانی مستمر و منظم
3
5
استفاده از فید
1
6
وضعیت وبلاگ در موتورهای جستجو
3
7
نوآوری و خلاقیت و عدم استفاده از قالب‌های آماده
7
8
نظر کلی داور ( از دیدگاه فنی )
5
 
جمع امتیازات
30
کاربرگ امتیاز محتوایی وبلاگ
ردیف
شرح
امتیاز
1
عنوان وبلاگ ( جذابیت، دارابودن معنا و پیام و مناسب با محتوای وبلاگ و جشنواره)
3
2
تعیین مخاطب و تناسب سطح و حجم اطلاعات با مخاطب
4
3
سبک نوشتار، جذابیت، شیوا و رسا بودن نوشتار، رعایت نکات نگارشی، املایی و دستوری
10
4
استفاده از جذابیت‌های ظاهری (استفاده درست از قلم‌ها، رنگ‌ها و تصاویر)
5
5
درج منابع و مستندات مطالب
8
6
ارتباط پستهای وبلاگ با موضوع جشنواره
3
7
استفاده مناسب از عکس، صوت و تصویر و ارائه پیوندهای مفید
4
8
موضوع بندی مناسب مطالب
3
9
تولیدی بودن محتوا
15
10
نظر کلی داور ( از دیدگاه محتوایی- نو آوری و ابتکار در سوژه‎های انتخابی و ویژگی خاص وبلاگ)
15
 
جمع امتیازات
70
کاربرگ امتیاز فنی و محتوایی شبکه‎های اجتماعی
ردیف
شرح
امتیاز
1
دارا بودن اکانت حداقل در دو شبکه اجتماعی
5
2
سابقه فعالیت به مدت حداقل سه ماه در شبکه‎های اجتماعی
5
3
به روز رسانی منظم و مستمر
10
4
دارا بودن حداقل هزار دنبال کننده
10
5
داشتن حداقل 30 پست تولیدی
50
6
بازدید بالا و توانایی جذب مخاطب
20
 
جمع امتیازات
100
کاربرگ امتیاز فنی و محتوایی پادکست و ودکست
ردیف
شرح
امتیاز
1
استفاده از قابلیت‎های صدا و تصویر و افکت‎های جذاب
15
2
نوآوری و ابتکار در استفاده از موضوعات جدید و کاربردی
20
3
تولیدی بودن محتوا (صدا و تصویر توسط صاحب اثر تولید شده باشد)
50
4
درج مشخصات پادکست و ودکست
5
5
نظر کلی داور
10
 
جمع امتیازات
100
کاربرگ امتیاز فنی و محتوایی مسنجرها
معیارهای چت روم
ردیف
عنوان
امتیاز
1
نظم اتاق
10
2
برخورد صحیح و مناسب با کاربران
10
3
نوآوری و ابتکار و استفاده از شیوه‎های جذاب در مدیریت اتاق
10
4
اجرای برنامه‎های فرهنگی جنبی در اتاق
5
5
اجرای برنامه‎های ویژه در ایام خاص (محرم، رمضان، موالید و وفیات ائمه و...)
10
6
استفاده از ابزارهای خاص تبلیغی مسنجرها (رنگی شدن اتاق یا ایدی‎های مدیران)
5
7
دعوت و استفاده از مبلغان موفق وتخصصی و نخبگان تبلیغی
10
8
تعامل با دیگر اتاق‎ها
5
جمع امتیازات
65
معیارهای مربوط به مبلغان فضای مجازی در مسنجرها
ردیف
عنوان
امتیاز
1
تخصصی بودن مباحث (طرح مباحث در حیطۀ تخصصی اش)
5
2
تعامل سازنده با کاربران در فضای مسنجر
10
3
استقبال کاربران از مباحث مطرح شده
5
4
مشارکت دادن کاربران در مباحث
5
5
استفاده از شیوه‎های جذاب و تأثیرگذار در ارائه مباحث
5
6
جذاب و کاربردی بودن مباحث مطرح شده
10
7
نظم در حضور (مخصوص کسانی که به صورت منظم و برنامه ریزی شده در مسنجرها حضور دارند)
5
جمع امتیازات
35
و) کاربرگ امتیاز دهی سایت‎ها و انجمن‎ها
ردیف
عنوان
امتیاز
1
رتبه
15
2
تعداد مخاطب ثابت
15
3
مطالب تولیدی
15
4
تنوع بخش‎های مختلف
10
5
استفاده از فضاهای چند رسانه ای
10
6
میزان لینک به سایر سایتها و شبکه‎های اجتماعی
15
7
بروز بودن و نیاز محور ومخاطب بودن
10
8
جذاب بودن سایت از نظر گرافیکی و طراحی و....
100
 
قوانین بخش تبلیغ رسانه‎ای
1- شرکت در بخش‎های اصلی مسابقه محدودیت سنی ندارد.
2- بمنظور تشویق و ترغیب مبلغین هر فرد می‌توانند در تمامی بخش‎های جشنواره شرکت کنند ولی فقط در بخشی که بیشترین امتیاز را کسب کند،برگزیده و به دریافت جایزه نائل خواهد شد و سایر بخش‎ها با دریافت لوح تقدیر، تقدیر بعمل می‌آید.
3- مطالب باید حتما تولیدی،بدیع و مرتبط با موضوعات جشنواره باشد.
4- تولیدات به کمک یا توسط مبلغ،طلبه و روحانی تولید شده باشد.
5- قوانین اختصاصی بخش تبلیغ رسانه ای
» نمونه آثار رادیویی و تلویزیونی می‌بایست در یکی از شبکه‎های رادیویی و تلویزیونی پخش شده باشد .
» مبلغین با تکمیل فرم فراخوان به صورت مکتوب یا اینترنتی می‌بایست آثار خود را در قالب لوح فشرده یا مموری و‎هارد به دبیرخانه تحویل یا پست سفارشی نمایند.
روش انتخاب و معیارهای داوری در بخش تبلیغ رسانه ای
1- مبلغین فعال رسانه‎ای در عرصه تبلیغ دین برای مخاطبین کودک و نوجوان
با توجه به اینکه سیل گسترده‎ای از مخاطبین رسانه‎ها، رده سنی کودک،نوجوان و جوان می‌باشد شایسته است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم که متولی اصلی تربیت و اعزام مبلغ می‌باشد عنایت ویژه‎ای به مبلغین این قشر عظیم وتاثیر گزار جامعه معطوف دارد تا در آینده ضمن تربیت نسل متدین همواره پیشتاز در تبلیغ‎های نوین و برنامه‎های جدید و کارآمد حوزوی سربلند و مفتخر بماند.
Ø این بخش برای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر مبلغین جوان و غیر پیشکسوت طراحی شده است و از پیش کسوتان این بخش ممکن است، به صورت مهمان و جداگانه تجلیل بعمل آورده می‌شود.
2- مبلغین جوان و جدید،فعال در رسانه و همکار در تولید اولین‎های تبلیغی (مانند رای اولی‎ها )
برخی از مبلغین با کلی مشکلات و مسایل موفق شده‎اند برای اولین بار در رسانه‎ها حضور پیدا کنند و از آن ابزار فرهنگی در جهت پیشبرد اهداف تبلیغی خود کمک بگیرند این نیروهای جوان و تازه کار لازم است مورد تشویق قرار گیرند تا بتوانند همواره در تبلیغ دین مفید واقع شوند و بدرخشند .
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم که همواره خط شکن ساحت‎های مختلف تبلیغی بوده، شایسه است در شناسایی و جذب این مبلغین قدمی موثر بردارد.
3-مبلغان نوآور و خلاق در طراحی،پژوهش و کارشناسی برنامه‎های رسانه ای
با توجه به تجدد طلبی مخاطب و باز شدن روز افزون ساحت‎های تبلیغی،مبلغینی که با بهره گیری از تجربه‎های پیشکسوتان عرصه تبلیغ رسانه ای،دست به نوآوری و خلاقیت زده‎اند نیاز به تشویق و ترغیب دارند تا در رسیدن به قله‎های موفقیت و تبلیغ بروز و جدید موفق تر شوند و بتوانند همه ذایقه‎های مخاطب را از معارف ناب اسلامی سیراب نمایند . دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم،تنها مرجع کارآمد وبروز حوزه تبلیغ دین در حوزه‎های علمیه است که همیشه یار و یاور طلاب جوان بوده است و در انتخاب و تقویت و یاری کردن این مبلغان جوان می‌تواند سهم بسزایی داشته باشد .
4-تفکیک مبلغان به رشته‎های مختلف فعالیت در رسانه
مانند :ایده پردازی،نویسندگی،اجراء،کارشناسی،مشاوره،کارگردانی،تهیه کنندگی،تولید نرم افزار،محصولات چند رسانه‎ای و.....
می توان با اضافه کردن غیر پیشکسوت بودن از انتخاب پیشکسوتان عرصه تبلیغ گذشت و آنان را استثناء نمود و به تشویق مبلغین فعالیت‎های جدید رسانه‎ای پرداخت .
 
ردیف
شرح
امتیاز
1
پربار بودن و غنای محتوایی اثر
10
2
ارتباط موضوع اثر و مطالب مطروحه با موضوع تبلیغ دین
10
3
اتقان و استناد مناسب محتوای اثر
10
4
درصد موفقیت درانتقال و ارائه محتوا‎ی جذاب و تاثیر گزار
10
5
مناسب بودن محتوا با نیاز مخاطبین و ایجاد تعامل با مخاطبین
10
جمع کل امتیازات
50
 
کاربرگ امتیاز فنی تبلیغ رسانه‎ای
ردیف
شرح
امتیاز
1
کیفیت فنی از لحاظ نور،رنگ و صدا و تصویر و اصول نگارش
10
2
کیفیت کارگردانی و تصویر برداری و صدا گزاری و نویسندگی
10
3
کیفیت فنی،تیتراژ،وله و سایر میان برنامه‎ها و....
10
4
کیفیت فنی تولید سایر فرمت‎ها مانند انیمیت،دکور و....
10
5
کیفیت اصولی تولید، ادبیات دراماتیک، تعلیق و...
10
جمع کل امتیازات
50

ج-تبلیغ مکتوب
قوانین بخش تبلیغ مکتوب
1- شرکت در بخش‎های اصلی مسابقه محدودیت سنی ندارد.
2- بمنظور تشویق و ترغیب مبلغین هر فرد می‌تواند در تمامی بخش‎های جشنواره شرکت کند ولی فقط در بخشی که بیشترین امتیاز را کسب کند،برگزیده و به دریافت جایزه نائل خواهد شد و سایر بخش‎ها با دریافت لوح تقدیر،تقدیر بعمل می‌آید.
3- مطالب باید حتما تولیدی،بدیع و مرتبط با موضوعات جشنواره باشد.
4- تولیدات به کمک یا توسط مبلغ،طلبه و روحانی تولید شده باشد.
5- قوانین اختصاصی بخش تبلیغ مکتوب:
نمونه آثار تولیدی باید از چاپ خارج شده باشد .(دیجیتال وغیردیجیتال)
مبلغین با تکمیل فرم فراخوان به صورت مکتوب یا اینترنتی می‌بایست یک نمونه از آثار خود را به دبیرخانه تحویل یا پست سفارشی نمایند.
کاربرگ امتیاز محتوایی تبلیغ مکتوب
 
ردیف
شرح
امتیاز
1
پربار بودن و غنای محتوایی اثر
13
2
ارتباط موضوع اثر و مطالب مطروحه با موضوع تبلیغ دین
7
3
اتقان و استناد مناسب محتوای اثر
10
4
درصد موفقیت درانتقال و ارائه محتوا‎ی جذاب و تاثیر گزار
8
5
مناسب بودن محتوا با نیاز مخاطبین و ایجاد تعامل با مخاطبین
12
جمع کل امتیازات
50
 
کاربرگ امتیاز فنی تبلیغ مکتوب
ردیف
شرح
امتیاز
1
کیفیت فنی از لحاظ رنگ،گرافیک،عکس و اصول چاپ
10
2
کیفیت نگارش،حروفچینی،صفحه بندی و چینش مطالب
10
3
کیفیت ویراش، روان نویسی و جذابیت نگارشی
10
4
میزان جذابیت و تاثیر گزاری مطالب بر مخاطب
10
5
کیفیت بسته بندی و عرضه محصول
10
جمع کل امتیازات
50

مراحل داوری
داوری جشنواره در 3 مرحله برگزار می‌شود:
1- انتخاب آثار 2- داوری میانی 3- داوری نهایی
مرحله انتخاب آثار(مرحله اول داوری)
در مرحله انتخاب آثار، آثار از لحاظ مطابقت با موارد ذیل، توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار می‌گیرند و آثار حایز شرایط برای مرحله بعد انتخاب می‌شوند
1- مطابقت موضوع فعالیت با موضوع اصلی جشنواره تبلیغی بودن فعالیت
2- کیفیت و کمیت حداقلی از نظر فنی و محتوایی
3- میزان تاثیر و استقبال مخاطبین از آثار
توضیح :در این مرحله بمنظور ایجاد جاذبه و حرکت در جهت شناسایی حداکثری مبلغان،ساحت‎های تبلیغ نوین،جایزه مناسب غیر نقدی برای همه شرکت کنندگان در نظرگرفته خواهد شد.
مرحله داوری میانی
در این مرحله هر اثر توسط دو داور از نظر فنی و محتوایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و آثاری که موفق به کسب امتیاز 50 از 100 شده باشند به مرحله نهایی راه می‌یابند.
توضیح:دراین مرحله بمنظورتشویق مبلغان فعال،به هریک ازپذیرفته شدگان یک جایزه نقدی یاغیرنقدی (50تا100هزارتومانی)تقدیم خواهدشد.
مرحله داوری نهایی
در این مرحله آثار،توسط داوران متخصص در هر حوزه و بخش از نظر فنی و محتوایی مورد بررسی قرار کی گیرند و در صورت نیاز جلسات دفاعیه با حضور آثار راه یافته به مرحله نهایی برگزار می‌شود و در نهایت با کامل کردن کاربرگ‎های فنی و محتوایی آثار برگزیده انتخاب و رتبه بندی خواهند شد.

مقالات
سیاست
رسانه‎های دیجیتال
علوم انسانی
مدیریت
روش تحقیق‌وتحلیل
متفرقه
درباره فدک
مدیریت
مجله مدیریت معاصر
آیات مدیریتی
عکس نوشته‌ها
عکس نوشته
بانک پژوهشگران مدیریتی
عناوین مقالات مدیریتی
منابع درسی (حوزه و دانشگاه)
مطالعات
رصدخانه شخصیت‌ها
رصدخانه - فرهنگی
رصدخانه - دانشگاهی
رصدخانه - رسانه
رصدخانه- رویدادهای علمی
زبان
لغت نامه
تست زبان روسی
ضرب المثل روسی
ضرب المثل انگلیسی
جملات چهار زبانه
logo-samandehi
درباره ما | ارتباط با ما | سیاست حفظ حریم خصوصی | مقررات | خط مشی کوکی‌ها |
نسخه پیش آلفا 2000-2022 CMS Fadak. ||| Version : 5.2 ||| By: Fadak Solutions نسخه قدیم