- فاوا - اخبار فناوری
: 20210203 : 6746

اخبار فناوری


  1. دادگاه به یاندکس
  2. تحلیل

دادگاه به یاندکس

دادگاه به یاندکس(Yandex) دستور پرداخت 3.68 میلیون روبل(۵۰ هزار دلار) به تل اسپورت(TeleSport) برای قرار دادن غیرقانونی فیلم مسابقات فوتبال را داد.
یاندکس قصد دارد درخواست تجدید نظر خواهی کند، یاندکس اعتقاد دارد که خود شرکت نمایه سازی فیلم منعی را برای مرورگرها نگذاشته بوده.
تل اسپورت ابراز نمود که یکی از دادگاهای شهر مسکو در یکی از ادعاهای علیه Yandex به نفع TeleSport رای داد. هر چند پرونده دیگری با ادعای مبلغ 2.95 میلیارد روبل در روند دادخواهی است.
در آگوست سال 2020، TeleSport یاندکس را به استفاده غیرقانونی از فیلم در مسابقات فوتبال قهرمانی ایتالیا در ویدئو متهم کرده است. این شرکت می‌گوید که Yandex قبل از طرح ادعا حدود 600 مورد تخلف مرتکب شده و به استفاده غیرقانونی از این فیلم ادامه می‌دهد.
تل سپورت تصمیم دادگاه را "اقدامی به سمت شفافیت قانونی" خواند. اگر چشم خود را از اجرای چنین طرح‌های خاکستری درآمدزایی از محتوا توسط یک موتور جستجو ببندیم، در آینده بینندگان روسی از ورزش‌های جهانی قطع می‌شوند - خرید و فروش حق پخش برای دارندگان حق چاپ از نظر اقتصادی بی فایده خواهد بود رویدادهای ورزشی، "رئیس شرکت، Pyotr Makarenko گفت.
یاندکس گفت که آنها قصد دارند از رای دادگاه شکایت کنند و ادعاهای TeleSport "غیرقانونی و غیر معقول" خوانده شدند. این شرکت می‌گوید که TeleSport به طور مستقل این ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های رسمی خود منتشر کرد، در حالی که این شرکت فرصت داشت مطالب خود را از نمایه سازی ببندد، اما این کار پس از طرح دادخواست انجام شد.
"موتورهای جستجو نباید مسئولیت داشته باشند و نمی‌توانند به دلیل محتوای ارسال شده در وب سایت‌های شخص ثالث در دادگاه‌ها شکایت کنند. به خصوص در مواردی که یک دارنده حق نسخه برداری سعی می‌کند از این طریق دو بار برای محتوا درآمد کسب کند. "
نماینده TeleSport خاطرنشان کرد که این مواد فقط نمایه نشده‌اند - Yandex آنها را مستقیماً بر روی پلت فرم خود قرار داده و به آنها آگهی افزود. این شرکت گفت: "Yandex بدیهی است که قبلاً به عنوان یک موتور جستجو، و به عنوان یک آژانس تبلیغاتی، با استفاده از موادی که حق آن را نداشت، درآمد کسب می‌کرد."

تحلیل

نمایه سازی
برای نمایه سازی موفقیت آمیز یک فیلم در یک سایت، باید یک علامت گذاری ویژه (Open Graph یا Schema.org) یا یک فید جداگانه (MediaRSS یا XML) پیاده سازی کنید. بر اساس این داده‌ها است که ربات جستجو ویدیوها را رتبه بندی می‌کند.
نشانه گذاری استاندارد Youtube توسط موتور جستجو به صورت خودکار نمایه می‌شود. بنابراین، اگر این ویدیو در یوتیوب یا میزبان ویدیوی معروف دیگری واقع شده باشد، ایجاد فید یا نشانه گذاری خرد ضروری نیست.
نشانه گذاری میکرو برای ویدئو شامل ویژگی‌های کلی (نام، مدت زمان، محدودیت‌های سنی، نویسندگی و غیره) و یک لیست گسترده (نوع - کلیپ، فیلم، سریال و غیره ؛ تاریخ انتشار، پارامترهای پخش کننده و غیره) است.
خوراک ویدئویی XML حاوی داده‌های مربوط به هر ویدئو با مشخص کردن دسته آن (علمی، وبینارها، بازی‌ها و غیره)، محدودیت‌های سنی، مدت زمان و کیفیت فیلم، توضیحات و مشخصات کاربر است. برای هر ویدئو، خبرمایه XML اختصاصی آن با اطلاعاتی در مورد آن تولید می‌شود: عنوان، توضیحات، تصویر بند انگشتی، مدت و کیفیت فیلم، تاریخ بارگذاری، آمار مشاهده و موارد دیگر. هرچه جزئیات این اطلاعات بیشتر باشد، برای نمایه سازی و کیفیت جستجو بهتر است. آدرس هر یک از این خوراک‌ها در نقشه سایت نوشته شده است. فراموش نکنید که نقشه سایت خود را در robots.txt بگنجانید تا ربات جستجوگر بتواند به سرعت فیلم شما را پیدا و فهرست کند.
صحت علامت گذاری از طریق اعتبارسنجهای Yandex بررسی می‌شود:
نقشه سایت —https: //webmaster.yandex.ru/sitemaptest.xml.
XML (مورد "ویدئو") - https: //webmaster.yandex.ru/xsdtest.xml.
نشانه گذاری خرد برای صفحات سایت —https: //webmaster.yandex.ru/microtest.xml.

 

توضیح بیشتر:
برای فهرست بندی سریع، کارآمد و راحت ویدئو، باید micro-markup یا یک خوراک XML را برای Yandex.Video پیاده سازی کنید. اما از آنجا که نشانه گذاری خرد توسط دو موتور جستجو خوانده می‌شود، و خوراک XML به شما امکان می‌دهد فورا یک ویدیو را برای نمایه سازی ارسال کنید، توصیه می‌کنیم هر دو پیشرفت را انجام دهید. این روشی است که ما هنگام تبلیغ وب سایت Tvigle.ru استفاده کردیم.
اگر همه تنظیمات را به درستی انجام دهید، نتیجه به دست می‌آید:
1. رتبه بندی یک ویدیو در Yandex.Video، قطعه‌های گسترده، از جمله تاریخ انتشار، مدت زمان، و گاهی اوقات پارامترهای فیلم، و همچنین یک منبع اضافی قابل توجه از ترافیک ارگانیک.
ivya.png
2. رتبه بندی ویدیو در نتایج جستجوی Yandex در بلوک Yandex.Video.
ivya2.jpg
3. رتبه بندی فیلم‌ها به عنوان یک عنصر جداگانه از خود سایت.
ivya3.jpg
چگونه فیلم بر روی عوامل رفتاری وب سایت تأثیر می‌گذارد
دیمیتری لیوتیکوف، رئیس پیشبرد پروژه‌های شریک.
دیمیتری لیوتیکوف
ویدئو در سایت زمان بالقوه مشاهده صفحه را افزایش می‌دهد که موتورهای جستجو می‌توانند در نظر بگیرند. حتی اگر سایت پیشخوان Google Analytics یا Yandex Metrica نصب نباشد، موتورهای جستجو می‌توانند زمان سپری شده بین انتقال کاربر به سایت و بازگشت وی به صفحه جستجو و کلیک بر روی پیوند بعدی را ثبت کنند (آنها متوجه شده‌اند که پیوندها در نتایج جستجو غیر مستقیم هستند). اگر کاربر سریعاً به جستجو برگردد، می‌توان فرض کرد که سایت به درخواست ارتباطی ندارد و باید پایین بیاید.
اشتباهات اصلی که بر SEO تأثیر منفی می‌گذارند اغلب به قابلیت استفاده از ویدئو مربوط می‌شوند:
ویدئو بلافاصله پس از بارگیری صفحه بدون فشار دادن کاربر روی دکمه پخش شروع می‌شود. این به خصوص اگر ویدیو وارد صفحه اول نشود، خطرناک است، یعنی شما می‌توانید صدا را بشنوید، اما مشخص نیست که از کجا آمده است.
یک گزینه حتی ناخوشایند تر - بلافاصله ویدیو (صفحه پاشش) به کاربر نشان داده می‌شود، اما هیچ دکمه "پرش" یا "بستن" وجود ندارد.
ویدیو بسیار بزرگ است (در مگابایت) و سرعت مرورگر را بسیار کند می‌کند.
چنین ویدئویی به جای مفید بودن، به عوامل رفتاری سایت آسیب می‌رساند، زیرا کاربر می‌تواند به سرعت صفحه را ببندد.
برای اینکه فیلم‌های شما مناسب شما باشد، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:
ویدیو باید توسط کاربر راه اندازی شود، نه به صورت خودکار.
به کاربر این امکان را بدهید که ویدیو را متوقف کند.
دکمه کنترل میزان صدا و بی صدا باید دیده شود.
اگر ویدئو بخشی از یک طرح است (به عنوان مثال، پس زمینه صفحه):
وزن آن زیاد نیست و باید سریع بارگیری شود.
باید ساکت باشه
در تلفن همراه، به طور کلی باید از این امر خودداری شود.

منابع: http://www.iseo.ru

https://www.cossa.ru/sandbox/107469/

https://vc.ru/legal/203919-sud-obyazal-yandeks-vyplatit-3-68-mln-rubley-telesport-za-nezakonnoe-razmeshchenie-video-s-futbolnyh-matchey?from=rss


           

2000-2016 CMS Fadak. ||| Version : 4.2-b2 ||| This page was produced in : 0.001 Seconds